;
coinex

عذرخواهی میراث فرهنگی و گردشگری از گردشگران داخلی و خارجی به دلیل آلودگی هوای تهران

عذرخواهی میراث فرهنگی و گردشگری از گردشگران داخلی و خارجی  به دلیل آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری مهر، رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی و دفتر سازمان گردشگری تهران، رسما از گردشگرانی که به قصد بازدید از جاذبه های فرهنگی و طبیعی در این چند روز به تهران سفر می کنند، عذر خواهی کرد. وی گفت: ” آلودگی هوای تهران موجب شده تصویری که گردشگران خارجی بعد از ورود به پایتخت مشاهده کنند، بر خلاف تبلیغی باشد که انگیزه سفر آنها برای دیدن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهر بوده است.”

وی در ادامه تاکید کرد: ” به همین دلیل از همه گردشگران خارجی که در این چند روز به تهران می‌آیند به دلیل شرایط پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنم. امیدواریم مهمان‌نوازی هموطنان سبب شود تصویر خاکستری ایجاد شده از جاذبه‌های زیبای تهران از خاطر گردشگران پاک شود.”

پل طبیعت یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران محسوب می شود، و در سال اخیر به عنوان یکی از نمادهای جدید پایتخت مطرح شده است.
پل طبیعت یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران محسوب می شود، و در سال اخیر به عنوان یکی از نمادهای جدید پایتخت مطرح شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و دفتر سازمان گردشگری تهران همچنین اعلام کرد، تمام تورهای تهرانگردی که قرار بود با عنوان “پیاده گردی سلامت” به مدت یک هفته از 23 آبان برگزار شود، نیز لغو شده اند. در ادامه آلودگی سنگین هوای پایتخت، مهد کودک ها و مدارس ابتدایی تهران برای دومین روز متوالی تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اعضای کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا در جلسه روز دوشنبه تصمیم به تعطیلی مهد کودک ها و مدارس ابتدایی (در همه شهرستان ها به جز سه شهرستان) استان تهران گرفت.

این تصمیم در پی افزایش میزان غلظت ذرات معلق هوای تهران به بیش از 156، کمی پایین تر از آنچه روز قبل در ایستگاه های اندازه گیری آلاینده ثبت شده بود، رسید. اما با این وجود، میانگین شاخص کیفی هوا، هنوز سه برابر سطحی است که به عنوان شرایط پاک (سبز) در نظر گرفته می شود.

همچنین بنا به برخی گزارش ها، روز یکشنبه در برخی از نواحی تهران، به خصوص در جنوب، مرکز و شرق، میزان غلظت ذرات معلق به 200 درجه رسیده است. در همین راستا، کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا از پلیس درخواست کرده، محدویت های ترافیکی سختگیرانه تری را اتخاذ کند و از تردد وسایل نقلیه مستهلک با درجه آلایندگی بالا جلوگیری کند. همچنین مسئولان به مردم توصیه کرده اند، از ورزش های گروهی در پارک ها و فضاهای سبز بپرهیزند.

آلودگی این روزهای تهران باعث شده بسیاری از مردم با ماسک در سطح شهر تردد کنند.
آلودگی این روزهای تهران باعث شده بسیاری از مردم با ماسک در سطح شهر تردد کنند.

مقامات می گویند، آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه بالا خواهد بود، انتظار می رود، در این روز باد موجب حرکت هوای راکد شود. چنین سطح آلودگی که معمولا در کشورهایی مانند هند و چین رخ می دهد، به دلیل سنگینی و سرمای هوا، هر ساله در فصل پاییز و زمستان موجب ایجاد دود های قهوه ای و سفید در تهران می شود.

بسیاری از کارشناسان کیفیت پایین خودروهای گازوئیلی و بنزینی را یکی از دلایل اصلی کیفیت بد هوا و آلودگی هوای تهران می‌دانند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در همین مورد، معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست تهران اعلام کرده، ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیلکت ها است.

وزارت بهداشت هم تخمین زده، در سال 91 حدود 80 هزار نفر به دلیل آلودگی جان خود را از دست داده اند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده، آلودگی هوای تهران منجر به مرگ زودرس 4500 نفر در پایتخت، در همین امسال شده است.

.

منبع: ifpnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر