;
coinex

ترامپ معتقد است که فیس‌بوک و توئیتر به پیروزی او کمک کرده اند

ترامپ معتقد است که فیس‌بوک و توئیتر به پیروزی او کمک کرده‌اند

دونالد ترامپ معتقد است که فیس‌بوک و توئیتر به پیروزی او کمک کرده اند و نقش مهمی را در این اتخابات بازی کرده اند.

سه شنبه هفته پیش بود که در یک انتخابات غافلگیر کننده نتیجه ای رقم خورد که به جرات می توان گفت اگر نخواهیم بگوییم هیچکس، حداقل کمتر کسی فکر آن را هم می کرد. از مدت ها قبل تا شب انتخابات، تقریبا همه‌ نظرسنجی ها خانم هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات را پیروز قطعی انتخابات آمریکا می دانستند تا اینکه در تعجب همگان، این دونالد ترامپ نامزد حزب رقیب بود که گوی سبقت را از وزیر امور خارجه سابق کشور آمریکا ربود و به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور کشور آمریکا انتخاب شد.

با اینکه خانم هیلاری کلینتون حمایت اکثر رسانه های خبری و تحلیلی را در اختیار داشت؛ اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که فیس‌بوک ابزار اصلی پیروزی آقای ترامپ در این انتخابات بود. مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیس‌بوک، اما اعتقاد دیگری دارد و معتقد است که شرکت او به هیچ عنوان نقش اساسی در پیروزی آقای ترامپ نداشته است و به همین دلیل چند روز گذشته را صرف این موضوع کرده تا این مسئله را به عموم ثابت کند.

حال اما در پی اظهار نظر اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه فیس‌بوک یکی از کلیدی ترین عامل های پیروزی بزرگ وی در این انتخابات بوده است به نظر می رسد که زاکربرگ راه سختی برای قانع کردن اذعان عمومی در پیش دارد. دونالد ترامپ در مصاحبه شب گذشته خود با برنامه 60 دقیقه شبکه CBS آمریکا گفت که ” این یک حقیقت است که من از طریق شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام و … قدرت زیادی بدست آوردم.” او همچنین گفت که ” من فکر می کنم این ها همگی به من کمک کردند که پیروز انتخابات شوم، در حالی که رقیب من پول بسیار بیشتری از من خرج کرده بود.”

رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا معتقد است که شبکه های اجتماعی به او کمک کردند تا بدون نیاز به تبلیغات مدرن و سنتی که ستاد انتخاباتی خانم کلینتون انجام می داد پیروز انتخابات شود. او معتقد است که “شبکه های اجتماعی قدرت بسیار بیشتری نسبت به پول هایی که آنها (ستاد خانم هیلاری کلینتون) خرج کردند داشت”.

ترامپ از زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر به شدت افزایش داد و در طول این مدت دنبال کنندگان بسیاری را نیز جذب کرده است. او به این موضوع اشاره می کند که بیش از 28 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارد و در چند روز اخیر این رقم در حال افزایش است. او همچنین اضافه کرد که “دیروز تقریبا به تلفن 100 هزار نفر پاسخ دادم” که با این جمله مجری برنامه را بهت زده کرد.

ترامپ می گوید که شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی “بهترین فرم ارتباطات هستند”، او همچنین در ادامه اضافه می کند که ” من نمی گویم که عاشق آن ها هستم ولی زمانی که شما یک داستان بد و یا اشتباه را در مورد من اعلام می کنید، مردم حقیقت را از طریق این ها بالاخره می فهمند.”  او با این حرف به مجری شبکه CBS و سایر شبکه های خبری تلویزیونی کنایه می زند و می گوید که این شبکه های اجتماعی “متدی برای مقاومت در برابر آن ها در اختیار او قرار داده اند.”

اما با وجود این قدرت، ترامپ می گوید که قصد دارد تا بعد از اینکه رئیس جمهور شد استفاده خود را از شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر قطع کند. او می گوید “من قصد دارم تا استفاده از آن ها را خیلی کم کنم، اگر به کلی اصلا از آن استفاده کنم.” باور کردن این ادعا ممکن است خیلی دشوار باشد ، علی الخصوص وقتی که او از توئیتر و فیسبوک بر علیه تظاهرکنندگانی استفاده می کند که معتقد است دژهای رسانه ای مانند نیویورک تایمز و سایر رسانه ها در حال شوریدن آن ها بر علیه ریاست جمهوری او هستند.

.

منبع : theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر