;
coinex

مایکروسافت قصد دارد ویژوال استودیو را برای کامپیوترهای مک منتشر کند

مایکروسافت قصد دارد ویژوال استودیو را برای کامپیوترهای مک منتشر کند.

مایکروسافت قصد دارد ویژوال استودیو را برای کامپیوترهای مک منتشر کند.

مایکروسافت اخیرا از انتشار محیط توسعه نرم افزار و برنامه نویسی معروف خود یعنی ویژوال استودیو برای کامپیوترهای مک خبر داده است. شاید شنیدن این خبر در نگاه اول خیلی جالب نباشد؛ اما به هر حال این اتفاق می‌تواند یک دگرگونی عظیم برای کمپانی مایکروسافت که معمولا توسعه دهندگان را در پلتفرم خود و ابزارهای ویندوزی محدود می‌کرد، باشد.

این تغییرات در مایکروسافت بیشتر بر روی پول سازی برای این کمپانی تمرکز دارد. در حالی که وظایف برنامه نویسی در گذشته در سرورهای محلی انجام می‌شد، هم اکنون آن‌ها به طور فزاینده‌ای از سرویس‌های ابری پلتفرم آگونیستیک مانند Azure و AWS استفاده می‌کنند. مایکروسافت با کراس پلتفرم (اجرا برروی چند سیستم عامل) کردن ویژوال استودیو قصد دارد زمینه را برای کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند در هر سیستم عاملی که دوست دارند بر روی پروژه‌های خود کار کنند، فراهم کند.

این نرم افزار بر پایه پلتفرم توسعه نرم افزار زامارین استودیو استوار است. همچنین تغییرات می‌تواند باعث تشویق توسعه دهندگان مک و iOS شود تا نرم افزارهای بیشتری برای ویندوز تولید کنند؛ زیرا آن‌ها دیگر نیاز ندارند تا برای دسترسی به ویژوال استودیو برای سیستم‌های ویندوزی هزینه کرده و یا ماشین‌های مجازی را نصب کنند.

این اخبار مشابه اخباری از معرفی دیگری در اوایل سال است. زمانی که کمپانی برای اولین بار خبر از اضافه کردن “پشتیبانی محلی از خط فرمان BASH لینوکس در ویندوز را داد. به گفته اسکات هنسلمن، اضافه کردن پشتیبانی BASH به ویندوز، یک ایده درخشان برای توسعه دهندگانی است که از ابزارهای متنوع استفاده می‌کنند. همچنین ارائه ویژوال استودیو برای مک نیز حرکت مشابه ای است.

از نسخه پیش نمایش این نرم افزار در نشست توسعه دهنگان مایکروسافت در آخر این هفته پرده برداری خواهد شد. برای کسب اطلاعات فنی بیشتر می‌توانید به پست اخیر وبلاگ مایکروسافت، پیرامون اخبار این معرفی سر بزنید.

به روزرسانی در 24 آبان: به نظر می‌رسد که مایکروسافت در عمومی کردن این خبر کمی زود عمل کرده و به همین دلیل پست را از وبلاگ خود برداشته است. شما می‌توانید نسخه cache را در اینجا مشاهده کنید.

.

منبع : theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر