;
coinex

آلودگی‌ هوای تهران به روایت تصویر؛ تنفسم آرزوست…

آلودگی هوای تهران این روزها جان تهرانی‌ها را تهدید می‌کند. پدیده محیط زیستی آلودگی هوا باعث شده تهران را غبار محاصره کند و تصاویری حیرت آور خلق شود.

امروز ششمین روزی است که شهر تهران در محاصره آلودگی هوا قرار گرفته است. آلودگی هوای تهران باعث شده چهره پایتخت دیگر شاد و با طراوت نباشد و این روزها طولانی ترین دوران آلودگی هوای خود را تجربه کند. طی این 20 روز آلودگی‌ هوا در شهر تهران حدود 412 نفر به کام مرگ رفته‌اند و بسیاری دچار مشکالات تنفسی حاد شده‌اند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

شهر تهران به عنوان پایتخت کشور ایران همواره به دلیل مشکلات متعدد همچون بالا بودن تعداد خودروهای تک سرنشین، کیفیت پایین سوخت، فناوری قدیمی خودروهای داخلی، ساخت و ساز‌های گسترده در سراسر شهر و همچنین صنایع و کارگاه‌های صنعتی دچار پدیده مخرب زیست محیطی، یعنی آلودگی هوا است.

آلودگی هوای تهران این روزها جان تهرانی‌ها را تهدید می‌کند. پدیده محیط زیستی آلودگی هوا باعث شده تهران را غبار محاصره کند و تصاویری حیرت آور خلق شود.

در ایران استان‌های زیادی همچون اصفهان، خوزستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان با مشکل آلودگی هوا و غبار بسیار زیاد مواجه هستند؛ اما هیچ ارگان دولتی و محیط زیستی راهکار پایدار و ادامه داری برای این مشکل ارائه نمی‌دهد و تنها زمانی که شاهد بالارفتن خطرات هستیم، مدارس تعطیل می‌شود و تردد خودروها شامل طرح ترافیک می‎‌شود.

حدود یک سالی است که شهر تهران به حالت طرح زوج و فرد در آمده است، این حالت قطعا بار ترافیکی و سوخت مصرفی را کاهش داده است؛ اما بعد از چند ماه شاهد ورود خودروهایی با پلاک شهرستان بودیم و شهروندان تهرانی اکنون دیگر دارای دو یا چند ماشین با شماره پلاک‌های متفاوت هستتند تا بتوانند به صورت تک سرنشین به سر کار، خرید و … بروند. از طرفی دیگر این روزها که تهران در حالت طرح ترافیک است، مجوز طرح ترافیک بفروش می‌رسد. به همین دلیل باید گفت آلودگی‌ هوا یک میهمان دائمی و اجباری برای هر فردی است که در تهران زندگی می‌کند.

در ادامه شاهد تصاویری از آلودگی هوای تهران هستید: با کلیک کردن بر روی تصاویر آنها را در اندازه بزرگ ببینید

نظر شما در مورد آلودگی هوا چیست؟! آیا می توان راهکاری برای رفع آن اندیشید؟!

منابع:

خبرگزاری مهر

تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر