;
coinex

برنامه مالیاتی ترامپ می‌تواند برای شرکت اپل بسیار پرمنفعت باشد

برنامه ‌مالیاتی ترامپ می‌تواند برای شرکت اپل بسیار پرمنفعت باشد

در مبارزات انتخاباتی آمریکا، ترامپ بارها در سخنرانی های خود پیرامون مسائل مختلفی از شرکت آمریکایی اپل انتقاد کرده بود. پیش از این نیز ترامپ سعی کرده بود با تبلیغات منفی مردم را ترغیب کند که خرید محصولات این شرکت را تحریم کنند. دلیلی که خود ترامپ برای این کار عنوان کرده بود این موضوع بود که شرکت اپل از افشا کردن اطلاعات گوشی یک تروریست مرده خودداری کرده بود.

ترامپ هم چنین بخاطر استفاده‌ی این شرکت از نیروهای انسانی ارزان قیمت در کشورهای دیگر برای تولید محصولات این شرکت بزرگ انتقاد کرده بود. ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود با اشاره به این موضوعات گفته بود علت اصلی اینکه بعضی از کمپانی‌ها فعالیت‌های خود را در کشورهای دیگر متمرکز می‌کنند وجود قانون مالیاتی 35 درصدی برای سرمایه های اندوخته ی شرکت های آمریکایی در داخل کشور است.

اگر برنامه مالیاتی ترامپ در آمریکا وضع بشود اپل می‌تواند مقدار بسیار زیادی از سرمایه‌ی خود را ذخیره کند. مقدار بسیار زیادی از سرمایه‌ی عظیم شرکت اپل بخاطر فروش گوشی‌های هوشمند آیفون است. این سرمایه‌ی ذخیره شده به عدد چشم گیر 237 میلیارد دلار می‌رسد و تقریبا چیزی به اندازه‌ی 200 میلیارد دلار از این مقدار، در صندوق‌های بانک‌های خارجی قرار دارند. طبق آنچه Statist در گزارش خود آورده است، فقط 16.6 میلیارد از سرمایه‌ی این شرکت ثروتمند در بانک‌های آمریکا ذخیره شده است. این شرکت بیشتر پول‌های خود را در کشورهای دیگر نگه می‌دارد تا مجبور نباشد مالیات 35 درصدی را متحمل شود.

این مسئله که کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌های خود را در بانک‌های خارجی ذخیره می کنند امری متداول است. بسیاری از شرکت‌های دارویی بزرگ آمریکا نیز تمام پول‌های خود را در بانک‌های خارجی پس انداز می‌کنند. همچنین شرکت‌هایی که در زمینه ی  فناوری فعالیت می کنند مانند گوگل نیز مقدار بسیار زیادی از سرمایه‌ی خود را از کشور خارج می‌کنند تا ناچار به پرداخت مالیات‌های سنگین نباشند.

بر اساس آنچه در وب سایت ترامپ آمده است، با برداشتن موقتی این قانون برای مدت کوتاهی، بسیاری از این شرکت‌ها این امکان را می‌یابند که پول‌های کلان خود را بدون پرداخت مالیات‌های سنگین به خانه بازگزدانند و به جای مالیات 35 درصدی، مالیاتی برابر با 10 درصد از سرمایه‌ی خود را پرداخت نمایند.

برنامه مالیاتی ترامپ ، مالیات مربوط به کسب و کارهای تجاری را از 35 درصد به 15 کاهش می‌دهد. این قانون برای تمام کسب و کارهای تجاری چه شرکت‌های بزرگ و چه کمپانی‌های کوچکی که می‌خواهند سود حاصل از فروش خود را پس انداز کنند اعمال خواهد شد. این قانون می‌تواند سرمایه‌های ذخیره شده در کشورهای دیگر را به آمریکا بازگرداند و با پرداخت مالیات 10 درصدی آن‌ها در هنگام انتقال پول‌ها، این کار هم برای دولت و هم برای کمپانی‌ها منفعت آمیز خواهد بود.

ما نمی‌دانیم تصمیم نهایی اپل برای برگرداندن سرمایه‌های خود به آمریکا چگونه خواهد بود و همچنین مقدار آن‌ها چقدر خواهد بود، اما اگر برنامه مالیاتی ترامپ برای مدت کوتاهی برای این شرکت‌ها در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، انتظار می‌رود که این غول بزرگ تکنولوژی کوپرتینو، این فرصت را غنیمت شمرده و حداقل نیمی از سرمایه‌ی خود را به آمریکا منتقل کند.

.

منبع: phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر