;
coinex

عینک هوشمند اپل قادر است تا بدون سیم به آیفون متصل شود

عینک هوشمند اپل

شایعات از تلاش اپل در رابطه با ساختن عینک‌های هوشمندی که بتوانند بدون سیم به آیفون متصل شوند، خبر می‌دهند.

احتمالا شما هم عینک گوگل را به یاد می‌آورید. چندی پیش ویدیوئی در فضای مجازی پخش شده بود که نشان می‌داد در یک روز معمولی، دیدن با این عینک‌های خارق العاده چگونه است! البته این عینک نتوانست در واقعیت، انتظارات کاربران را برآورده کند. عینک هوشمند گوگل که با قیمت نسبتا زیاد 1500 دلار به بازار عرضه شد، در میان کاربران خود نتوانست جایگاه مناسبی را به دست بیاورد.

این عینک بر روی خود دوربین کوچکی داشت که باعث می‌شد به اطرافیان کاربر حس بدی منتقل بشود به خاطر همین در خیلی از مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها بارها و سالن‌های تئاتر استفاده از این عینک ممنوع شده است.

حال به نظر می‌رسد که شرکت اپل می‌خواهد شانس خود را در زمینه‌ تولید و فروش عینک های هوشمند امتحان کند. شایعاتی در این باره به گوش می‌رسند که در آن‌ها ادعا می‌شود که قرار است عینک هوشمند اپل همانند ساعت‌های فعلی اپل به صورت بی سیم به گوشی آیفون کاربر و دستگاه‌های دیگر ios متصل بشوند. عینک هوشمند اپل قرار است علاوه بر امکان نمایش عکس‌های داخل گوشی، از تکنولوژی واقعیت افزوده نیز بهره ببرد.

انتظار نداشته باشید که این عینک‌های هوشمند به زودی برای فروش به بازار بیایند. بر اساس آنچه بلومبرگ گزارش می‌کند، شرکت اپل چند قطعه برای تولید این عینک‌ها سفارش داده است؛ اما این قطعات احتمالا برای طراحی نمونه‌های آزمایشی، استفاده خواهند شد و در حال حاضر تعداد قطعات سفارش شده برای تولید انبوه کافی نیست. شخصی که مدعی شده از روند طراحی و تولید عینک هوشمند اپل اطلاع دارد، اعلام کرده است که این عینک هوشمند تا سال 2018 به بازار نخواهد آمد.

 در تابستان گذشته مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک با اشاره به احتمال استفاده از واقعیت افزوده در این مورد جار و جنجال به پا کرد و همین باعث شد که شایعه‌ها در مورد عینک‌ هوشمند اپل پا بگیرند. بر اساس این شایعات، عینک اپل اولین محصول این شرکت خواهد بود که دارای ویژگی واقعیت افزوده است. امیدواریم که اپل از اشتباه گوگل در این رابطه درس گرفته باشد و قبل از ارائه‌ی آن به بازار انتظارات کاربران را بالا نبرد.

تیم کوک در رابطه با واقعیت افزوده می‌گوید:

اینکه ما بتوانیم از واقعیت افزوده در طراحی محصولات مربوط به تکنولوژی استفاده کنیم، زمانبر است؛ چرا که که استفاده از این قابلیت چالش‌های زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. اما ما مطمئن هستیم که روزی استفاده از این قابلیت، در زندگی عادی بسیار معمول خواهد شد و در بیشتر دستگاه‌های هوشمند از آن استفاده می شود، همان طور که روزی گوشی‌های هوشمند در حد آرزوهای دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند اما اکنون به جزئی جدا نشدنی در زندگی ما تبدیل شده‌اند.

 شما می‌توانید اولین ویدیویی که درمورد پروژه‌ عینک گوگل توسط این شرکت منتشر شده بود را  اینجا مشاهده کنید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر