;
coinex

حل معمای استون هنج ؛ کشف بنای 5600 ساله در نزدیکی بنای اسرار آمیز تاریخی

حل معمای استون هنج ؛ کشف بنای 5600 ساله در نزدیکی بنای اسرار آمیز تاریخی

باستان شناسان به حل معمای استون هنج نزدیک تر شدند. این افراد توانستند در نزدیکی این بنای اسرار آمیز تاریخی، بنایی 5600 ساله را کشف نمایند.

مجموعه ای از مکان های آئینی- مذهبی ماقبل تاریخ در فاصله 2.4 کیلومتری استون هنج، انگلستان کشف شدند.

شواهد زیادی وجود دارد که این بنا صدها سال پیش از استون هنج ساخته شده باشد. همچنین فعالیت های آئینی کل ناحیه بیش از چیزی بوده که باستان شناسان پیش از این تصور می کردند. حال، با توجه به این یافته ها، می توان به حل معمای استون هنج ، این بنای اسرار آمیز تاریخی امیدوار بود.

فرضیه های بسیاری در مورد دلیل ساخت استون هنج وجود دارد؛ از جمله فرضیه هایی که بیان می کنند این مکان به عنوان یک تقویم نجومی و یا محلی برای اجرای آئین ها و مراسم های مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است.

باستان شناسان تا به حال شواهد زیادی از این ناحیه در اختیار نداشته اند. نزدیک ترین بنای تاریخی بزرگی که قبل از بنای استون هنج ساخته شده-در اوایل دوره نوسنگی- بنایی موسوم به گوی رابین هود (و یا نیته بارو) است که در فاصله 4 کیلومتری شمال غربی استون هنج واقع شده است.

با وجود اینکه این بنا در سال 1965 در فهرست آثار تاریخی فهرست شده، اما هنوز به طور کامل مورد کاوش های باستان شناسی قرار نگرفته است. بنابراین این بنای تاریخیِ که اخیرا کشف شده، می تواند کلیدی برای حل معمای استون هنج باشد و شواهد بی سابقه ای را در اختیار باستان شناسان قرار دهد.

باستان شناسی که با مرکز باستان شناسی دانشگاه وسکس در ویلتشایر، انگلستان همکاری می کند، به خبرنگار اندیپندنت گفته: “کشف سایت باستانی جدید، یکی از هیجان انگیز ترین اکتشافاتی است که باستان شناسان تا به حال در ناحیه استون هنج انجام داده اند. این کشف درک ما از شدت فعالیت های ناحیه در اوایل دوره نوسنگی را متحول می کند.”

کشف سایت باستانی جدید، یکی از هیجان انگیز ترین اکتشافاتی است که باستان شناسان تا به حال در ناحیه استون هنج انجام داده اند. آیا باستان شناسان به حل معمای استون هنج نزدیک تر شده اند؟
کشف سایت باستانی جدید، یکی از هیجان انگیز ترین اکتشافاتی است که باستان شناسان تا به حال در ناحیه استون هنج انجام داده اند. آیا باستان شناسان به حل معمای استون هنج نزدیک تر شده اند؟

به نظر می رسد، این مجموعه جدید، تقریبا 5650 سال قبل، یعنی بیش از 1000 سال پیش استون هنج ساخته شده باشد و همانطوری که مشخص است، دارای حدود 950 متر خندق است؛ این خندق ها به دو دایره متحد المرکز تقسیم شده اند.

این بنای جدید در شهر لارکهیل، ویلتشایر کشف شده و همچنین این ناحیه، ساختمان های نظامی متعددی را در خود جای داده است. این سایت باستانی که اخیرا توسط باستان شناسان کشف شده، نخستین بار توسط وزارت دفاع بریتانیا که آماده ساخت ساختمانی برای ارتش بریتانیا بود، مشاهده شد. باستان شناسان تاکنون، حدود 100 متر از خندق بیرونی این بنا – تقریبا 17 درصد از کل سایت – را مورد کاوش قرار داده اند.

اما باستان شناسان در همین مرحله از کاوش ها، شواهد زیادی مبنی بر استفاده آئینی – مذهبی از این مکان یافته اند؛ از جمله: بخش هایی از کاسه های شکسته، بقایای استخوان های گاو (که احتمالا در چنین مراسم هایی قربانی می شده اند) و همچنین بقایای انسانی.

باستان شناسان می گویند، این نشان می دهد که در این مجموعه، بزم ها و مراسم های آئینی برگزار می شده که در آن، مردم مقادیر زیادی گوشت گاو می خورده اند و بعد احتمالا به صورتی تعمدی، کاسه های سرامیکی خود را می شکسته اند. همچنین به نظر می رسد، برخی از خندق ها برای دفن بقایای انسانی مورد استفاده قرار می گرفته است.

باستان شناسان تاکنون، چهار قطعه از جمجمه انسان را کشف کرده اند که تصور می شود متعلق به یک نفر بوده باشد. باستان شناسان در حال آزمایش ظروف سرامیکی کشف شده در این سایت باستانی هستند تا محتویات این ظروف را شناسایی کنند.

موضوع جالب توجه دیگری که باستان شناسان به آن بر خورده اند، کوزه های سفالی است که در خندق ها کشف شده اند. قدمت این کوزه ها 1900 سال از بقیه چیزهای کشف شده در سایت کم تر است، چیزی که نشان می دهد در این بنای باستانی، هزاران سال مراسم های آئینی این چنینی برگزار می شده است (خیلی سال بعد از ساخته شدن استون هنج).

این بنای تاریخی کشف شده، خبر از وجود بناهای دیگری در این ناحیه می دهد. در واقع این بناها معمولا به صورت زوج و یا خوشه ای متشکل از سه یا چهار بنای دیگر ساخته می شده اند.

اوایل سال جاری، محققان بقایای دایره های چوبی عظیم الجثه 4500 ساله ای را کشف کردند که پنج برابر بزرگتر از استون هنج بوده و در فاصله 3.2 کیلومتری شمال شرقی این سایت باستانی واقع شده بودند.

باستان شناس مارتین برون، در این مورد به اندیپندنت گفت:

این کشفیات تصورات ما نسبت به دوره ماقبل تاریخی ویلتشایر و خصوصا استون هنج را تغییر داده است. مردمان دوره نو سنگی جهانی که ما در آن زندگی می کنیم را شکل داده اند. آنها نخستین کشاورزان و کسانی بوده اند که در این ناحیه سکونت داشته و راه را به سوی دنیای مدرن هموار کرده اند.

تاکنون هیچ کدام از فرضیات این باستان شناسان مورد کارشناسی قرار نگرفته اند و کاوش در این سایت هنوز ادامه دارد. به این ترتیب، باید منتظر حفاری ها و همچنین تجزیه و تحلیل های بیشتری باشیم. شاید تنها سوالی که در این جا مطرح است این باشد که آیا باستان شناسان به حل معمای استون هنج نزدیک شده اند؟

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر