;
coinex

فضاپیمای شنزو 11 پس از طولانی ترین ماموریت فضایی چین به زمین بازگشت

فضاپیمای شنزو 11 پس از طولانی ترین ماموریت فضایی چین به زمین بازگشت

دو فضانوردان چینی پس از گذراندن 33 روز در فضا، به زمین بازگشتند. جینگ هایپنگ و چن دونگ که از 18 اکتبر (27 مهر) در آزمایشگاه فضایی تیان گونک زندگی می کردند، بیشترین اقامت در فضا، برای فضانوردان چینی را رغم زدند.

ماژول فضاپیمای شنزو 11 پس از جدا شدن از آزمایشگاه فضایی، ساعت 14:15 دقیقه بعد از ظهر جمعه به وقت محلی در مغولستان فرود آمد.

فضاپیمای تیان گونک 2 که در زبان چینی به معنی “قصر بهشتی” است، 15 سپتامبر راه اندازی شده بود؛ اما تا قبل از ورود این دو فضانورد بدون سرنشین باقی مانده بود.

این آزمایشگاه بخش کلیدی از برنامه فضایی کشور چین است که قرار است، میلیاردها دلار صرف آن شود. هدف نهایی چین، راه اندازی ایستگاه فضایی چین در مدار زمین است.

فضانوردان جینگ هایپنگ و چن دونگ در مراسم استقبال رسمی
فضانوردان جینگ هایپنگ و چن دونگ در مراسم استقبال رسمی

به گزارش خبرگزاری دولتی شین هوا، چین در نظر دارد تا پیش از سال 2024 ایستگاه فضایی دائمی 20 تنی را به مدار زمین بفرستد، در آن زمان، ایستگاه فضایی بین المللی ناسا بازنشسته خواهد شد.

تیان گونک بستر آزمایشی برای قابلیت ها و تکنولوژی جدید خواهد بود. همچنین، چینی ها برنامه ای برای فرستادن کاوشگر رباتیکی به مریخ، و ماموریت با سرنشینی به ماه خواهند داشت، تا به این ترتیب به سومین کشوری تبدیل شوند که به سطح ماه پای می گذارد.

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر