;
coinex

گوشی نوکیا لومیا 520 ؛ محبوب‌ترین گوشی ویندوزی جهان!

گوشی نوکیا لومیا 520 ؛ محبوب‌ترین گوشی ویندوزی جهان!

شرکت مایکروسافت با برند نوکیا در سال 2013 و با طراحی و تولید گوشی پایین رده نوکیا لومیا 520 شگفتی و موفقیتی تکرار نشدنی را برای خود ایجاد کرد. براساس اطلاعات منتشر شده از شرکت شبکه‌ای AdDuplex این اسمارت فون همچنان پس از گذشت چندین سال، محبوب‌ترین گوشی ویندوزی جهان است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

نمایشگاه MWC 2013 در شهر بارسلون میزبان یکی از ارزانترین و محبوب‌ترین گوشی ویندوزی جهان بود. گوشی لومیا 520 برای اولین بار در این نمایشگاه بین المللی در معرض دید عموم قرار گرفت. استقبال مناسب از غرفه مایکروسافت و دیده شدن این موبایل پایین رده ویندوزی با رنگ‌های خاص خود باعث شد تا گوشی نوکیا لومیا 520 در آوریل سال 2013 میلادی (اردیبهشت سال 93) وارد بازارهای جهانی شود.

نوکیا لومیا 520 در هنگام عرضه از سیستم عامل ویندوز موبایل 8 استفاده می‌کرد که مشکلات فنی زیادی داشت؛ اما چندی بعد آخرین به روزرسانی این تلفن هوشمند یعنی سیستم عامل ویندوز موبایل 8.1 باعث شد لومیا 520 بسیار خواستنی و پرطرفدار شود. طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت شبکه‌ای AdDuplex، لومیا 520 با سهم 12.9 درصد همچنان بعد از گذشت 3 سال محبوب‌ترین گوشی ویندوزی جهان است.

در ادامه شاهد مشخصات سخت افزاری گوشی نوکیا لومیا 520 هستید:

طبق گفته‌های شرکت AdDuplex گوشی پایین‌رده و ارزان قیمت شرکت مایکروسافت یعنی نوکیا لومیا 520 محبوبترین گوشی ویندوزی در جهان است.

  • پردازنده ۲ هسته‌ای اسنپدراگون S4 Plus با فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۰۵
  • نمایشگر 4 اینچی با رزولوشن 480 × 800
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایتی با امکان ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی تا 64 گیگابایت
  • حافظه رم 512 مگابایتی
  •  دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی (فاقد دوربین دوم)
  • باتری با ظرفیت 1430 میلی آمپر
  • سیستم عامل ویندوز 8.1

گوشی نوکیا لومیا 520 توسط مایکروسافت در چهار رنگ سفید، مشکی، قرمز و زرد با قیمت اولیه 200 دلاری وارد بازار شد. چندی بعد لومیا 520 توسط شرکت مخابراتی AT&T با قیمت 49.99 دلار به بازار آمد که سبب شد این اسمارت فون ارزان قیمت، فروش بسیار بالایی را تجربه کند.

لازم به ذکر است، گوشی نوکیا لومیا 520 برای اپراتور مخابراتی T-Mobile تحت نام لومیا 521  وارد بازار شد که از نظر مشخصات فنی و طراحی تفاوتی با گوشی لومیا 520 ندارد و تنها از شبکه ارتباطی +۴G HSPA این اپراتور مخابراتی پشتیبانی می‌کند..

نکته مهم درباره نوکیا لومیا 520 موفقیت و محبوبیت در میان کاربران است. لومیا 520 به دلیل محبوبیت و خوش قیمت بودن 3 سال متوالی تولید و روانه بازار شد. شرکت مایکروسافت در صورتی که بخواهد به یک غول بزرگ و بی‌رقیب در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شود باید محصولاتی همچون لومیا 520 را در ابعاد گسترده تولید کند تا صاحب بخش بزرگی از این بازار بزرگ شود.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر