coinex
راهنمای خرید تکراتو

جو والش (Joe Walsh) نوازنده گیتار ترانه مشهور هتل کالیفرنیا شصت و نه ساله شد!

main

جو فیدلر والش (Joe Fidler Walsh) در روز بیستم نوامبر 1947 میلادی در شهر ویچیتا (Wichita) ایالات کانزاس (Kansas) بدنیا آمد. مادر وی یک موزیسین علاقه مند به پیانو بود. علاقه مادر به موسیقی باعث شد که جو والش به سمت موسیقی گرایش پیدا کند. خانواده وی در زمانی که جو نوجوان بود به شهر اوهایو (Ohio) در ایالات نیویورک (New York) نقل مکان کردند. در سال 1965 جو والش به دانشگاه ایالتی کنت (Kent University) پا گذاشت. در همین زمان بود که فعالیت هنری حرفه ای خود را با نوازندگی در بارها و کلاب ها شروع کرد.

شروع فعالیت حرفه ای ، James Gang و Barnstorm

جو والش نواختن گیتار را در سنین نوجوانی و در مدرسه شروع کرد. وی با اجرای برنامه های مختلف در بارهای و کلوب های شهر کنت به نوازنده ای مشهور تبدیل شده بود. اما اولین حرکت جدی وی پیوستن به گروه جیمز گنگ (James Gang) در سال 1968 بود. در یکی از تورهای گروه جیمز گنگ در شهر دیترویت، بدلیل مشکلات مالی نیمی از اعضای گروه مجبور به ترک آن شدند. در اینجا بود که جو مجبور شد علاوه بر نواختن گیتار ریتم (Rhythm Guitar)، به اجرای تکنوازی ها (Solo) نیز بپردازد. گروه جیمز گنگ که در آن زمان تنها 3 عضو داشت، بسیار مورد توجه مردم و رسانه های محلی قرار گرفت.

با توجه به محبوبیت گروه جیمز گنک، این گروه در سال 1969 میلادی اولین آلبوم خود با نام “Yer’ Album” را به بازار ارائه کرد. ترانه های “Funk #49” و “Walk Away” این گروه به سرعت در جمع آهنگ های برتر بازار قرار گرفت. با توجه به این موفقیت آلبوم های “James Gang Ride Again” در سال 1970 میلادی و “Third” در سال 1971 میلادی منتشر شدند.

جو والش در سال 1971 به گروه Barnstorm پیوست. او در سال 1972 اولین آلبوم گروه را با نام Barnstorm ضبط کرد. مراحل ضبط و میکس این آلبوم در استودیو مشهور Caribou Ranch انجام شد. این استودیو بعد ها توسط هنرمندان دیگری مانند سر التون جان (Sir Elton John) نیز مورد استفاده قرار گرفت. آلبوم بعدی وی در این گروه،  “The Smoker You Drink , The Player You Get” در سال 1973 میلادی به بازار عرضه شد و مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت. این موفقیت باعث شد تا جو والش به عنوان یک نوازنده / آهنگساز معتبر شناخته شود.

گروه ایگلز و اوج فعالیت موسیقایی

در سال 1975 میلادی، جو والش به گروه ایگلز (Eagles) پیوست. او که بجای عضو قبلی گروه ایگلز، برنی لیدن (Bernie Leadon) به گروه پیوسته بود، همراه با نوازنده درامز و خواننده گروه، دان هنلی (Don Henley)، گلن فری (Glen Frey)، دان فلدر (Don Felder) و رندی میسنر (Randy Meisner) پنجمین آلبوم استودیویی گروه را روانه بازار نمودند.

این آلبوم که هتل کالیفرنیا (Hotel California) نام داشت، به سرعت به یکی ار پرفروش ترین و محبوب ترین آلبوم های سال 1977 میلادی تبدیل شد. این آلبوم که ترانه افسانه ای گروه، یعنی هتل کالیفرنیا در آن قرار داشت هنوز هم به عنوان یکی از موفق ترین آلبوم های سبک راک به حساب می آید.

فعالیت انفرادی

جو والش تا سال 1980 به عنوان عضو ثابت گروه ایگلز فعالیت می کرد. وی از سال 1980 تا سال 2013 با انتشار 8 آلبوم استودیویی به کار خود ادامه داد. والش که به عنوان یک نوازنده گیتار صاحب سبک شناخته می گردد، از نوازندگی پر احساسی برخوردار بوده که نمود آن را در حالت های چهره وی در هنگام نواختن مشاهده کرد. وی علاوه بر نواختن گیتار به خوانندگی نیز مشغول بود.

جو والش در سال 1998 به همراه گروه ایلگز به جمع سالن مشاهیر راک (Rock and Roll Hall of Fame) وارد شد. در سال 2013 نیز به همراه سایر اعضای گروه به اجرای ترانه های قدیمی خود پرداختند.

ار آلبوم های انفرادی جو والش می توان به There goes the Neighborhood در سال 1981، Ordinary Average Guy در سال 1991، Songs for a dying planet در سال 1992، So What در سال 1993، Got any gum در سال 2005، The Confessor در سال 2007، You bought it, You name it در سال 2008 و Along man در سال 2012 اشاره کرد.

در حال حاضر جو والش به عنوان یکی از مشهورترین نوازندگان و آهنگسازان سبک راک در کنار اسطوره هایی همچون باب دیلن (Bob Dylan)، الویس پریسلی (Elvis Presley)، گروه بیتلز (The Beatles)، ماروین گی (Marvin Gaye) و کرت کوبین (Kurt Cobain) از گروه نیروانا (Nirvana) و بسیاری دیگر قرار دارد.

منابع:

تکرا

وب سایت رسمی جو والش

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر