;
coinex

پس از انفجار باتری گلکسی نوت 7، سامسونگ اس دی آی همچنان با چالش جلب اعتماد مشتریان خود مواجه است!

پس از انفجار باتری گلکسی نوت 7، سامسونگ اس دی آی همچنان با چالش جلب اعتماد مشتریان خود مواجه است!

پس از انفجار باتری گلکسی نوت 7، سامسونگ اس دی آی همچنان با چالش جلب اعتماد مشتریان خود مواجه است! برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی های اخیر حاکی از آن است که اعتبار برند سامسونگ نزد مشتریان این شرکت پس از فاجعه گلکسی نوت 7 با تغییر قابل ملاحظه ای روبرو نشده است، حال آن که شرکتی که مسئول تولید این باتری های معیوب معرفی شده از چنین شانسی برخوردار نبوده  است.

انفجارهای به بار آمده برای باتری های گلکسی نوت 7، شرکت سامسونگ اس دی آی (تولید کننده باتری هایی که در گلکسی نوت 7 مورد استفاده قرار گرفته بودند) را برای جلب اعتماد دوباره مشتریانی که با این کمپانی همکاری می کردند، سخت تحت فشار قرار داده است. آن چنان که این شرکت همچنان با عواقب این ماجرا دست و پنجه نرم می کند.

طبق گفته آژانس خبری رویترز، سامسونگ اس دی آی با پشت سر گذاشتن یک بحران، موفق شده است تا اطمینان خاطر کمپانی هایی که در حال حاضر مشغول به همکاری با این شرکت هستند، از جمله اپل، را نسبت به سالم بودن باتری های خود به دست آورد. با این حال در خصوص به دست آوردن مشتریان جدید برای محصولات این شرکت همچنان در تقابل با مشکلات بی شماری قرار دارد. چنانچه ارزش بازار اس دی آی در پی وانهادن مسئولیت شکست مزبور از طرف شرکت سامسونگ به این زیرمجموعه تا بیش از 20% کاهش یافته و تا کنون موفق به دستیابی به جایگاه پیشین خود نشده است.

یکی از متخصصانی که هم اکنون در بخش تولید باتری های گلکسی نوت 7 در شرکت اس دی آی مشغول به فعالیت است، در این خصوص چنین اظهار می دارد:

در پی اولین فراخوان گلکسی نوت 7 سامسونگ، مراجعاتی از سوی سایر مشتریان خود از جمله اپل داشتیم که نسبت به سالم بودن باتری هایی که در محصولات آن ها مورد استفاده قرار گرفته بود تردید نشان می دادند و لذا چنین سؤالی برای ما نیز پیش آمد که آیا فناوری مزبور تنها روش موفق برای تولید باتری گلکسی نوت 7 به نظر می رسید یا این که روش های ممکن دیگری هم می توانست وجود داشته باشد.

تحلیلگران بسیاری بر این باور اند که اس دی آی با بر عهده گرفتن مسئولیت این حادثه، مشکلات جبران ناپذیری را برای خود ایجاد کرده است. اس. آر. کیوان (S.R. Kwon)، از جمله این تحلیلگران است که در این باره این گونه می گوید: این اقدام بیش از آن که موجب قطع همکاری مشتریان فعلی با شرکت اس دی آی بشود، زمینه را برای جلب همکاری مشتریان جدید ناهموار ساخته است.

وی همچنین افزود که اس دی آی به احتمال زیاد همکاران فعلی خود را از دست نخواهد داد؛ اما در خصوص جذب مشتریان جدید با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

بر اساس  اطلاعات ارائه شده، سامسونگ اس دی آی حدود 25% از بازار باتری های مصرفی در گجت های کوچک را در اختیار دارد؛ اما همچنان در صدد گسترش بازار خود با نفوذ به صنعت خودرو و سایر بخش های صنعتی است. البته گفتنی است که فاجعه نوت 7 سرعت پیشرفت را در این زمینه با کندی مواجه کرده است.

یکی از نمایندگان مشتریان اس دی آی در صنعت خودرو نیز به دنبال این ماجرا اعلام کرده است: مدل باتری تخریب شده با مدلی که ما در محصولات خود از آن استفاده می کنیم کاملا متفاوت است و این قضایا آسیب چندانی به ما نمی رساند، با این حال وضع ایجاد شده، مایه خوشنودی ما نیست!

تصور بر این است که کمپانی های دیگری که از این شرکت خرید می کنند نیز چنین نظراتی داشته باشند و با این حساب شرکت سامسونگ اس دی آی، هرچند هم که در ماجرای نوت 7 بی تقصیر بوده باشد، برای جلب اعتماد دوباره مشتریان خود مسیر دشواری را در پیش خواهد داشت.

شایان ذکر است که شرکت الکترونیکی سامسونگ تاکنون نتیجه تحقیقات خود را علنی نساخته است، لذا در حال حاضر می توان اظهار داشت که شرکت زیر مجموعه اس دی آی ظاهرا اتهام حادثه ای را پذیرفته که در واقع دخالت چندانی در بروز آن نداشته است.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر