;
coinex

هواوی از تکنولوژی جدیدی برای ساخت باتری‌های لیتیوم یونی رونمایی کرد

تکنولوژی جدیدی برای ساخت باتری‌های لیتیوم یونی

هواوی از تکنولوژی جدیدی برای ساخت باتری‌های لیتیوم یونی رونمایی کرد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

آزمایشگاه وات که یکی از زیر مجموعه‌ های تحقیقاتی کمپانی هواوی به حساب می‌ آید، در پنجاه و هفتمین سمپوزیوم باتری ژاپن، اطلاعیه جالبی را منتشر کرد.

لابراتوار وات اولین باتری لیتیوم یونی کمک گرفته از گرافین را معرفی کرد. گرافین ماده‌ای از خانواده کربن به ضخامت یک اتم که در آن اتم ها با ساختاری لانه زنبوری قرار گرفته اند. گرافین صد برابر قوی تر از سخت ترین فولاد هاست و در زمینه رسانایی گرمایی و الکتریکی خواص فوق العاده‌ای دارد. همین خواص، از گرافین، سپر حرارتی بسیار خوبی می‌سازند.

از این خاصیت در باتری جدید هواوی نیز استفاده شده است. باتری جدید معرفی شده توسط لابراتوار وات، توانایی تحمل دمای 60 درجه سانتی گراد را دارد که 10 درجه بالاتر از حداکثر توانایی باتری های موجود است. به گفته سازندگان، این باتری لیتیوم یونی کمک گرفته از گرافین عمری دو برابر طولانی‌ تر از باتری‌ های لیتیوم یونی معمولی با ظرفیت برابر خواهد داشت.

دکتر یانگ شینگ لی، محقق ارشد لابراتوار وات درباره برخی تست‌ ها و نتایج آنها می ‌گوید :

“ما تست‌های شارژ و تخلیه مختلفی را در دمای بالا انجام دادیم. نتیجه این تست‌ها نشان دهنده این است که در شرایط یکسان باتری‌های لیتیوم یونی با حرارت بالا کمک گرفته از گرافین، 5 درجه سانتیگراد خنک‌تر از باتری‌های لیتیوم معمولی هستند. بعد از 2000 بار شارژ مجدد در دمای 60 درجه سانتیگراد، بیش از 70 درصد ظرفیت باتری گرافینی همچنان قابل استفاده است و کمتر از 13 درصد ظرفیت آن پس از نگهداری در دمای 60 درجه به مدت 200 روز از دست می‌رود.”

برای مقایسه، اکثر باتری‌های لیتیوم یونی بعد از دو یا سه سال کیفیت خود را از دست می دهند و دماهای بالا باعث از دست رفتن سریع تر کیفیت این باتری‌ ها می‌شون. در صورت صحیح بودن عددهای نقل قول شده، باتری‌های کمک گرفته از گرافین هواوی، دمای 60 درجه سانتی گراد را به مدت 4 سال قبل از مرگ، کامل تحمل خواهند کرد.

باتری‌های جدید به زودی تجاری نخواهند شد؛ ولی تکنولوژی دیگری توسط هواوی اواخر این ماه اعلام وجود خواهد کرد. هواوی از این تکنولوژی شارژ به شدت سریع باتری های لیتیوم یونی، سال گذشته در همین سمپوزیوم پرده برداری کرد. ما باید منتظر باشیم تا ببینیم تا چه حد سریع خواهد بود.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر