;
coinex

مجموعه هنری شنزن چین از استودیوی معماری کپ هیملبلاو

مجموعه هنری شنزن چین از استودیوی معماری کپ هیملبلاو

استودیوی معماری کپ هیملبلاو، مجموعه هنری را در شنزن چین طراحی کرده اند. این شرکت اتریشی در سال 2007 برنده مناقصه طراحی این مجموعه فرهنگی شد. این مجموعه دارای هفت طبقه و زیربنایی بالغ بر 80 هزار متر مربع است. پروژه ساخت این مجموعه در سال 2015 زمانی خبر ساز شد که ولف پریکس مدیر عامل شرکت اعلام کرد، بخش هایی از مجموعه توسط ربات ها ساخته شده است.

این ساختمان دارای دو فضای نامنظم است که بر روی یک سکوی بزرگ قرار گرفته اند، همچنین راهرویی این دو بخش را جدا کرده است. قسمت سکوی مجموعه 10 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد.

این ساختمان دارای دو فضای نامنظم است که بر روی یک سکوی بزرگ قرار گرفته ان

کل سازه با قطعاتی از سنگ های مات و شیشه های عایق انعکاسی پوشانده شده که نمایی عالی از شهر و همچنین نور کافی برای تماشای گالری های داخل مجموعه را فراهم کرده است. سطوح شیب دار و راه پله ها به بخش اصلی مجموعه منتهی می شوند. در این بخش از مجموعه هنری شنزن، فضاهای نمایشگاهی به یک سالن چند منظوره، سالن برگزاری مراسم ها و کتابخانه می پیوندد.

در این بخش مجموعه هنری شنزن، فضاهای نمایشگاهی به یک سالن چند منظوره، سالن برگزاری مراسم ها و کتابخانه می پیوندد.

همچنین ربات ها در مرحله ساخت و ساز بخش مرکزی مجموعه هنری شنزن به کارگرفته شده بودند، این ربات ها وظیفه جمع آوری سازه های فولادی، مدل سازی و جوشکاری را بر عهده داشته اند تا در وقت و هزینه صرفه جویی کنند.

 این ربات ها وظیفه جمع آوری سازه های فولادی، مدل سازی، جوشکاری را بر عهده داشته اند تا در وقت و هزینه صرفه جویی کنند.

با این حال این شرکت معماری هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه به کار بردن ربات ها در پروژه ساخت مجموعه هنری شنزن منتشر نکرده است. پریکس سال گذشته در مصاحبه ای که با Dezeen انجام داده بود، گفت:  “به طور معمول این بخش از ساختمان به هشت ماه کار با 160 کارگر نیاز دارد؛ اما اکنون ما تنها به 8 کارگر و 12 هفته زمان نیاز داریم.”

 بخش مرکزی مجموعه هنری شنزن

استودیوی معماری کپ هیملبلاو با طراحی ساختمان های عمومی بزرگ خود که معمولا با روکش های فلزی چند وجهی پوشانده می شوند، شناخته شده است. از جدیدترین پروژه های این شرکت اتریشی می توان به موزه لیون و سالن کنسرت خانه موسیقی در دانمارک اشاره کرد.

 مجموعه هنری شنزن

مجموعه هنری شنزن

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر