;
coinex

تولیدکنندگان گوشی های چینی برای ساخت نمایشگرهای اولد خودشان دست به کار شدند

تولیدکنندگان گوشی های چینی برای ساخت نمایشگرهای اولد خودشان دست به کار شدند

تولیدکنندگان گوشی های چینی برای ساخت نمایشگرهای اولد خودشان دست به کار شدند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

رویه استفاده از تکنولوژی های جدید توسط شرکت اپل در چند سال گذشته معمولا به دو شکل بوده است. یا اینکه این تکنولوژی برای اولین بار توسط همین شرکت عرضه و معرفی می شد و یا اینکه ابتدا سایر برندها این تکنولوژی های جدید را به بازار گوشی های هوشمند آورده بودند. برخورد شرکت اپل با نوع دوم به اینگونه بوده است که ابتدا اجازه می دهد تا این تکنولوژی جدید به خوبی خود را ثابت کند و هنگامی که به اندازه کافی به بلوغ رسید> آنگاه تصمیم می گیرد تا آن را به بهترین شکل ممکن در یک مقیاس بزرگ برای گوشی های آیفون خود به کار ببرد.

چیزی که اکنون می خواهیم به آن بپردازیم تکنولوژی نمایشگرهای اولد است و مقیاس بزرگ در این تکنولوژی ممکن است این باشد که شرکت اپل برای نسخه پریمیوم آیفون های سال آینده خود نیاز به 70 میلیون از این پنل ها دارد که البته دارای لبه های خمیده‌ای نیز هستند. همچنین خبرها حاکی از آن است که شرکت سامسونگ قراردادی را با شرکت اپل به امضا رسانده است که این شرکت کره ای را ملزم به تامین 100 میلیون نمایشگر اولد مورد نیاز شرکت اپل برای گوشی های آیفون می کند.

این امر باعث می شود شرکت سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده نمایشگر اولد در اندازه‌های کوچک در دنیا شود. بنابراین به نظر می رسد که به دلیل سفارش های زیاد این پنل ها برای شرکت اپل و همچنین نیازهای شرکت سامسونگ برای گوشی های خود، در سال آینده شاهد کمبود پنل های اولد در بازار گوشی های هوشمند خواهیم بود.

vivo-xplay6این دو شرکت تنها شرکت هایی نیستند که قرار است در سال آینده گوشی های خود را به نمایشگر اولد مجهز کنند. گوشی ویوو Xplay 6 به تازگی رونمایی شده است که دارای یک صفحه نمایش 5.7 اینچی است که همانند گوشی نوت 7 شرکت سامسونگ، لبه های آن از دو طرف خمیده است (همانگونه که در تصویر سمت چپ مشاهده می کنید).

به همین دلیل، تعدادی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند چینی که بیشترین سهم بازار گوشی های هوشمند در این کشور را در دست دارند، کنسرسیومی را تشکیل داده اند تا صفحه نمایش اولد مورد نیاز گوشی های خود را از منابعی متفاوت از شرکت سامسونگ و اپل تامین کنند.

” از این رو که محصولات سال آینده شرکت اپل شامل تبلت ها و گوشی های هوشمند ممکن است از نمایشگرهای اولد استفاده کنند، در بازه سال های 2018 تا 2020 در پی افزایش تقاضا برای این پنل ها ، انتظار می رود که سایر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند، در تامین پنل های مورد نیاز خود عاجز بمانند. این کار باعث می شود که محصولات آنها در بازار کمتر قابل رقابت باشد.

اپو، ویوو و هواوی که در مجموع بیش از 70 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه گذشته به فروش رسانده اند، در حال تحقیق بر روی رویوله (Royole) که یک شرکت تولید کننده نمایشگرهای اولد در کشور چین است، هستند تا با سرمایه گذاری در این شرکت و در نتیجه افزایش میزان تولید آن، بتوانند نیاز های خود را در چند سال آینده بدون برخورد به مشکلی تامین کنند.

این کمپانی باید میزان تولید خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد. به این دلیل که در حال حاضر این شرکت تنها چند هزار از نمایشگر های اولد را به صورت ماهیانه تولید می کند. سازندگان چینی گوشی های هوشمند تنها از بابت استفاده آیفون از پنل های اولد، نگران کمبود این پنل ها نیستند؛ زیرا تنها یکی از مدل های گوشی آیفون  قرار است از این پنل ها استفاده کند. در واقع نگرانی اصلی آنها برای کمبود این نمایشگرها در سال های 2018 تا 2020 است که بر اساس پیش بینی ها شرکت های زیادی قرار است سفارش این پنل ها را به شرکت سامسونگ بدهند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر