coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

استارتاپ سازنده خودروی پرنده یک بودجه 10 میلیون یورویی را دریافت کرد  

استارتاپ سازنده خودروی پرنده ، بودجه 10 میلیون یوروی را دریافت کرد  

شرکت هوانوردی لیلیوم، یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های خود را دریافت کرد تا قدم دیگری به ایده توسعه خودروی پرنده نزدیک شود. خودروهای پرنده همواره رویای هواداران داستان های علمی تخیلی بوده، رویای آینده ای بدون ترافیک و احتمالا مناظر و چشم اندازهای شهر از آسمان، به نظر می رسد که این ایده قدمی دیگر به واقعیت نزدیکتر شده است.

در واقع، نه تنها شرکت مونیخی لیلیوم حمایت های گروه هایی از جمله آژانس فضایی اروپا (ESA) را به دست آورده است، بلکه موفق به عقد قراردادی با بودجه 10 میلیون یورو هم شده است.

به گزارش تک کرانچ، شرکت سرمایه گذاری آتومیکو، بودجه ای به ارزش 10 میلیون یورو در اختیار این شرکت قرار داده است، شرکتی که موسس و مدیر عامل آن نام آشنایی در دنیای تکنولوژی است، یعنی نیکلاس زهنستروم سوئدی، همان بنیانگذار اسکایپ!

بنا به گزارش ها، انتظار می رود، سیستم عمود پرواز شرکت هوانوردی لیلیوم تا سال 2018 برای فروش آماده شود. برخلاف تصور، این خودروی پرنده نیاز به اتصالات و فضای زیادی ندارد، بلکه حتی امکان پرواز از حیاط خلوتی به مساحت 15 متر مربع را دارد. این خودروی پرنده امکان پرواز تا سرعت 420 کیلومتر در ساعت را با ارتفاعی نزدیک به 3000 متر را دارا خواهد بود.

لیلیوم هنوز یک خودروی پرنده کاملا کاربردی را نساخته؛ اما مدل های اولیه ای با مقیاس بزرگ را در نزدیکی دفتر مرکزی خود در باواریا، جنوب آلمان با موفقیت مورد آزمایش قرار داده است. با وجودی که شرکت لیلیوم هنوز از نحوه قیمت گذاری ماشین پرنده خود خبر نداده؛ اما انتظار می رود، قیمت خودروی پرنده شرکت مشابه قیمت خودروهای لوکس باشد.

به گفته دانیل ویگیند، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت لیلیوم، سرمایه گذاری جدید به شرکت امکان گسترش کارکنانش به 35 متخصص و مهندس را می دهد.

یکی از مدل های اولیه مقیاس بزرگ لیلیوم
یکی از مدل های اولیه مقیاس بزرگ لیلیوم

اما از دلایل سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتومیکو بشنوید، به گفته زهنستروم: ” آنچه ما در مورد طراحی کانسپت این شرکت دوست داریم، مقایس پذیر بودن آن است، به این ترتیب طراحی یک خودروی کوچک و سپس رفتن به سوی خودروهای بزرگ تر راحت خواهد بود.”

وی همچنین در ادامه گفت: “دانیل و تیمش، از بلندپروازترین و جالب توجه ترین کارآفرینانی هستند که در اروپا دیده ام.”

.

منبع: siliconrepublic

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر