;
coinex

آموزش روش های پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

آموزش روش های پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

فایل های تکراری فضای باارزش هارد دیسک کامپیوتر شما را هدر می دهند. به ویژه اگر شما یک SSD داشته باشید که پشتیبان های بزرگتری از کامپیوترتان بدون هیچ دلیل خوبی ایجاد کند. در این جا خواهید آموخت که چطور بخشی از فضای دیسک را آزاد کنید.

هر برنامه ای که ما در این جا پیشنهاد می کنیم با یک اینستالر پاک کننده همراه است که نیازی نیست، سعی کنید همه آنها را در کامپیوترتان نصب کنید. ما فقط آنها را معرفی می کنیم تا شما زمان کمتری صرف پیدا کردن یک برنامه خوب کنید و از میان این ها یکی را متناسب با مشکل تان انتخاب کنید. با تکرا همراه باشید تا روش های پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز را بیاموزید.

روش آسان پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

how-to-find-and-remove-duplicate-files-on-windows-2
اگر شما می خواهید که فایل ها را با روشی ساده و آسان پیدا کرده و حذف کنید، هیچ ابزاری برای این کار بهتر از نرم افزار Duplicate Cleaner Pro 4 وجود ندارد. ممکن است که این نرم افزار رایگان نباشد؛ اما برخلاف بقیه نرم افزارهای پاک کردن و یافتن فایل های تکراری، استفاده از این نرم افزار آسان است و همراه با خصوصیت های زیادی است. شما می توانید نسخه آزمایشی رایگان آن را دانلود کرده و با آن کار کنید تا ببینید از آن خوشتان می آید یا نه.
می توانید نرم افزار Duplicate Cleaner Pro را همین الان از اینجا دانلود کنید.

روش های پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری

نرم افزار dupeGuru برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

نرم افزار dupeGuru عالی ترین برنامه کاربردی برای این منظور است. این برنامه کاملا رایگان است و با سه چاشنی همراه است:

dupeGuru, dupeGuru Music Edition و dupeGuru Pictures Edition. نسخه موسیقی (MUSIC) و تصاویر (PICTURE) مخصوص پیدا کردن فایل های مشابه فایل های موزیک و تصاویر هستند. برای مثال، نسخه موسیقی فایل های موسیقی مشابه را پیدا خواهد کرد، حتی اگر فایل های موسیقی مختلف MP3 که با بیت ریت های مختلف کد گذاری شده باشند. یا نسخه تصاویر کپی ها و فایل های تکراری عکس را پیدا خواهد کرد، حتی اگر آن ها تغییر سایز داده باشند و یا چرخش داده شده باشند و یا اندکی ویرایش شده باشند.

این ابزار سودمند با استفاده از الگوریتم بازی فازی فایل ها را پیدا می کند. فایل هایی که بسیار شبیه به هم هستند نه این که فقط به طور کامل یکسان هستند بلکه وقتی شباهت زیاد است و همان طور که بالا توضیح داده شد، وقتی فایل اندکی ویرایش شده باشد نیز به عنوان فایل تکراری و مشابه پیدا خواهد شد.

توجه: در سایت نرم افزار dupeGuru اشاره شده است که ویندوز دیگر از این نرم افزار پشتیبانی نمی کند؛ اما در زیر ما لینک های نسخه های قدیمی را قرار دادیم که هنوز هم به خوبی روی ویندوز کار می کنند.

نرم افزار برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز
نرم افزار dupeGuru کاملا اپن سورس است. نصب این برنامه هیچ نوار ابزار یا چیز اضافه ای به سیستم شما اضافه نمی کند و حتی نیاز به نصب برنامه یا چیز اضافه ای که برخی برنامه ها پیشنهاد می دهند، ندارد.

رابط کاربری بسیار ساده بوده و استفاده از آن آسان است. کافی است آن را باز کرده و تعدادی پوشه یا کل درایو خود را که می خواهید اسکن کنید را به آن اضافه کنید و روی اسکن کلیک نمایید. آن گاه شما لیستی از فایل های تکراری را خواهید دید. شما می توانید به آسانی از لیست فایل های تکراری فایل هایی را که می خواهید پاک شود را انتخاب کرده و حذف کنید. اگر روی هر فایل موجود در لیست دوباره کلیک کنید، آن فایل باز خواهد شد و می توانید ابتدا بررسی کنید و سپس اقدام به حذف نمایید.

نرم افزار dupeGuru کاملا اپن سورس است.
نرم افزار Digital Volcano’s Duplicate Cleaner برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

نرم افزار Digital Volcano’s Duplicate Cleaner یک گزینه خوب دیگر است. نسخه فروشی این برنامه کاربردی دارای خصوصیات بیشتری است؛ اما نسخه رایگان آن فقط ویژگی اسکن فایل های تکراری را با یک رابط کاربری خوب فراهم می کند. هر بدافزاری را روی کامپیوترتان نصب نکنید و آن را امتحان نکنید. DigitalVolcano سعی دارد که با فراهم کردن یک محصول خوب و امیدواری مردم برای خرید نسخه پولی و ارتقا یافته این نرم افزار با ویژگی های بیشتر کسب درامد کند.

نرم افزار Duplicate Cleaner یک رابط زیبا دارد که کامپیوتر شما و هر درایو خارجی که به آن متصل باشد را اسکن خواهد کرد. نسخه پرو (pro version) هم چنین فایل های تصویری و موسیقی که بسیار شبیه هستند را نیز اسکن می کند، آن فایل هایی که اندکی مختلف هستند را نیز پیدا می کند اما نسخه رایگان تنها ویژگی های یافتن فایل های تکراری اساسی را دارد.

مزیت این برنامه کاربردی نسبت به نرم افزار dupeGuru رابط کاربری زیباتر آن است. این برنامه اندکی بیشتر از نرم افزار dupeGuru به شما کمک می کند.

نرم افزار Digital Volcano’s Duplicate Cleaner برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز
نرم افزار VisiPics برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

با استفاده از نرم افزار VisiPics می توانید همه فایل های تصویری که بسیار شبیه هستند و حتی اگر آنها کاملا یکسان نیستند را اسکن کنید. برای مثال نرم افزار VisiPics همه فایل های تصویری که تغییر اندازه یافته اند، چرخش داده شده اند، ویرایش شده اند و یا اصلاحات دیگری داشته اند را پیدا خواهد کرد و آنها را به عنوان فایل تکراری مشخص خواهد کرد. شما این امکان را دارید که کپی های مشابه متعدد عکس ها و تصاویر دیگر را که نیازی ندارید با کمک نرم افزار VisiPics پیدا کنید.

نرم افزار dupeGuru و دیگر برنامه های کاربردی حذف فایل های تکراری هم می توانند این کار را انجام دهند؛ اما نرم افزار VisiPics یک رابط طراحی شده با عکس های ماندگار در ذهن دارد. اگر شما مجموعه بزرگی از عکس های دیجیتال داشته باشید، نرم افزار VisiPics احتمالا اپلیکیشنی است که استفاده می کنید. این برنامه کاربردی یک رابط بصری تر برای نگاه کردن به عکس ها و پاک کردن فایل های تکراری ما فراهم می کند.

برنامه کاربردی پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز VisiPics رایگان است -تکنیکی و بدون هزینه- سعی نکنید هر بدافزاری را روی کامپیوترتان نصب کنید.

نرم افزار VisiPics برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز
نرم افزار Duplicate File Finder برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

Duplicate File Finder یک اپلیکیشن اپن سورس کاربردی بدون نیاز به برنامه جانبی و با یک رابط کاربری بی حاشیه و ساده است. در حقیقت دارای یک رویکرد متقاوت از برنامه های کاربردی دیگر است. آن به دنبال فایل هایی می گردد که دقیقا همان سایز را دارند، پس حتما پس از آن که آنها را دیدید با هم مقایسه کنید و اگر آنها تکراری بودند حذف کنید.

این به این معنی است که آن ویژگی تقریبی و نه کاملا دقیقی از آن چه ما می خواهیم در مطابقت با دیگر برنامه های کاربردی فراهم می کند. به هر حال آن، این معنی را می دهد که برنامه کاربردی Duplicate File Finder حتی سریع تر یک مجموعه فایل های بزرگ را اسکن می کند. اگر شما خودتان دقت کنید که کدام فایل ها دقیقا مشابه هستند و فقط اندکی یکسان نیستند، شما می توانید با نرم افزار Duplicate File Finder در زمان صرفه جویی نمایید. این برنامه رابط کاربری زیبایی ندارد؛ اما به خوبی کار می کند.

نرم افزار Duplicate File Finder برای پیدا کردن و پاک کردن فایل های تکراری در ویندوز

جمع بندی

این لیست کاملی از همه برنامه های سودمندی که فایل های تکراری را در ویندوز پیدا می کنند، نیست. بسیاری برنامه های دیگر وجود دارند که با نصب پکیج کامل آنها نوار ابزار و … هم نصب می شوند. نرم افزارهایی که در بالا معرفی کردیم، بدون آلوده کردن سیستم شما و هیچ هزینه ای می توانند کاری را که می خواهید انجام دهند.
به خاطر داشته باشید که فایل های تکراری سیستم را حذف نکنید.

برای مثال زیر فایل های C:\Program Files یا C:\Windows. ممکن است برنامه ها به کپی های تکراری فایل های خاصی در مکان های خاصی وابسته باشند. فایل های سیستمی را رها کنید و فقط فایل های اطلاعات شخصی خودتان را پاک کنید- اسناد، تصاویر و فایل های موسیقی، ویدیوها و هر چیز دیگری که نسخه کپی آن وجود دارد را حذف کنید.

منبع: howtogeek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر