;
coinex

کاربران در مک بوک پرو اپل با مشکل گرافیکی مواجه هستند

مک بوک پرو با مشکل گرافیکی

مشکل گرافیکی مک بوک پرو اپل دردسر ساز شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

از ماه گذشته تا کنون که مک بوک پرو اپل منتشر شده است، گزارش‌ های بسیار زیادی از سوی کاربران که همچنان نیز رو به افزایش است، پیرامون مسائل گرافیکی نوت بوک جدید اپل به گوش رسیده است. آنطور که از گزارش ‌ها پیداست اکثر خرابی‌ ها و مشکلات در مدل‌ های سفارشی 15 اینچی شایع است؛ اما در مدل‌ های معمولی 13 و 15 اینچی نیز این مسائل دیده شده است.

برای مثال، ژان بکر یکی از خوانندگان وب سایت MacRumors، در این باره می ‌گوید که به یکباره در مک بوک پرو اپل سفارشی مجهز به کارت گرافیک AMD Radeon pro 460 گرافیک شروع به قطع شدن کرد و نوت بوک دچار کرش شد.

بکر ادعا کرد که زمانی که وی مک بوک خود را برای تعویض به یکی از نمایندگی‌ های اپل برد، کارمند آنجا به وی گفت که به احتمال زیاد مسائل گرافیکی، مشکل سخت افزاری دارند. همچنین بکر درباره یک تماس تلفنی که از سوی مرکز اپل در کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا دریافت نمود، اینگونه می‌گوید :

 یک تماس تلفنی از سوی یکی از مراکز کمپانی اپل در کوپرتینو دریافت کردم. آنها یک گروه از مهندسین را گرد هم آورده‌اند تا این مشکل را حل کنند. اتفاقا زمانی که با آنها در حال صحبت بودم نیز دوباره مک بوکم دچار این حادثه شد. من نیز بلافاصله فایل‌ های کرش را برای آنها ارسال کردم. آنها همچنین به منظور بررسی بیشتر از من درخواست کردند تا عکسی از مک بوک خود به همراه تمامی فایل‌ ها برای آنان ارسال کنم.

اکثر علائم شایع در میان گزارش‌ های کاربران شامل رنگ روشن سو سو، طرح شطرنجی بر روی کل صفحه نمایش، پارگی تصویر صفحه نمایش و مشکلات بصری دیگر می‌ شود. سیستم ‌های آسیب دیده ممکن است به صورت اتفاقی دچار عدم پاسخ و یا کرنل پنبیک شده باشند که نتایج آن در مک بوک پرو، کرش شدن سیستم است.

این مشکلات بیشتر در مک بوک پرو رده بالای 15 اینچی به همراه نوار لمسی و گرافیک سفارشی AMD Radeon Pro 460 ظاهر شده است؛ اما کاربران زیاد دیگری نیز بوده‌اند که این اتفاقات را در سیستم ‌های 15 اینچی به همراه گرافیک استاندارد AMD Radeon Pro 450 و یا AMD Radeon Pro 455 گزارش کرده‌اند.

جیزل، یکی دیگر از کاربران MacRumors نیز می‌ گوید زمانی که با دو صفحه نمایش اکسترنال ال جی به مک بوک پرو 15 اینچی با گرافیک AMD Radeon Pro 455 متصل بوده دچار سو سو شدن نور و رنگ‌ ها شده است.

مک بوک پرو اپل با مشکل گرافیکی

هنوز کاملا مشخص نیست که این اتفاقات بخاطر مشکلات سخت افزاری بوده یا مربوط به نرم افزار هستند. به نظر می‌ رسد گرافیک‌ ها بیشتر زمانی که توسط کاربران دچار تکمیل و فشردگی وظایف می ‌شوند مانند، همگام سازی کتابخانه‌ های بزرگ عکس با تصاویر، استفاده از Adobe Media Encoder و یا استفاده از دیگر نرم افزارهای Adobe مانند فوتوشاپ و لایت روم دچار این حادثه شده‌اند.

در ابتدا به نظر می‌رسد که این مشکل، به مک بوک 15 اینچی با گرافیک AMD محدود می ‌شود؛ اما چند گزارش دیگر از ایجاد مشکل برای گرافیک در مدل‌های 13 اینچی با گرافیک Intel Iris 540 و Intel Iris 550 که شامل مک بوک 13 اینچی جدید به همراه یک ردیف استاندارد از کلیدهای تابع بوده نیز منتشر شده است.

شکایت‌ های کاربران به پشتیبانی اپل و دیگر تاپیک های سایت MacRumors نیز گسترش یافت. خب این مسئله نشان می‌دهد که مشکلات گرافیک گسترده است؛ اما همه کاربران را شامل نمی ‌شود. برخی بر این باورند که آخرین نسخه از macOS سیرا قادر به حل این مشکل خواهد بود، به هر حال باید منتظر ماند و دید.

تعدادی از کاربران در گزارش‌ هایی اشکالاتی مختصر در طول فرآیند بوت به ویژه تا پایین صفحه نمایش در مدل جدید مک بوک پرو اپل ارسال کرده‌اند. به نظر می‌ رسد که این مسئله به رمزگذاری دیسک راه اندازی FileVault 2 مربوط شود.

توجه داشته باشید که سیاست بازگشت از تعطیلات طولانی اپل هم اکنون در حال تأثیر گذاری است. مک بوک پروهای خریداری شده و یا ارسال شده از تاریخ 10 نوامبر تا 25 دسامبر را می‌توان تا 8 ژانویه 2017 در ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان و کشورهای دیگر بازگرداند.

مک بوک های مدل 2011 و 2013 نیز در گذشته این گونه مشکل ‌های گرافیکی مانند تحریف ویدئو، نمایش ندادن ویدئو و یا راه اندازی مجدد غیر منتظره را دارا بودند. اپل بر این اساس، یک برنامه تعمیر فرمت را به صورت رایگان ارائه کرد تا این مشکلات را حل و فصل کند؛ اما این اتفاق تا قبل از یک دادخواست دسته جمعی اتفاق نیفتاد.

به نظر می‌رسد که اپل دیگر کاملا بر موضوع مشکلات گرافیکی آگاه است؛ اما هنوز به صورت عمومی، نظری در این باره منتشر نکرده است. اپل به صورت فعال مک بوک های مشکل دار را برای کاربران تعویض می ‌کند. همچنین تماس راحت با پشتیبانی اپل از دیگر تسهیلات اپل در این رابطه است.

مک بوک پرو با مشکل گرافیکی

.

منبع : Macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر