coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساعت های هوشمند بدون نمایشگر ؛ آیا آینده این صنعت، بدین شکل خواهد بود؟

ساعت های هوشمند بدون نمایشگر ؛ آیا آینده این صنعت، بدین شکل خواهد بود؟

آیا ساعت های هوشمند بدون نمایشگر در آینده وارد بازار خواهند شد؟ برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

از زمان اختراع اولین ساعت‌ های خورشیدی و آبی، ساعت ها همواره برای نمایش گذشت زمان به نشانه های بصری متکی بوده‌اند. گذشته از ساعت های مکانیکی که زمان را با به صدا درآوردن ناقوس اعلام می کردند، نمایش بصری زمان همواره امری مرسوم بوده و تا به امروز هم باقی مانده است. در واقع، با ظهور پوشیدنی‌ های هوشمند هیچکس فکر نمی ‌کرد که یک شرکت با یک ساعت هوشمند بدون نمایشگر بیاید.

منظور آن ساعت ‌های ترکیبی که چندین قابلیت ردیاب تناسب اندام و اعلان را در ساعت‌ های سنتی قرار داده‌اند، نیست. منظور یک قطعه فلزی محکم فاقد صفحه مدرج و نمایشگر است. در واقع نه تنها فاقد خصوصیات نمایش گذر زمان، بلکه فاقد هر ویژگی رایجی هستند که از دستگا‌ه‌ های پوشیدنی مدرن امروزه انتظار می ‌رود. نام این  پوشیدنی، ساعت‌ هوشمند Moment است.

ساعت هوشمند Moment فاقد نمایشگر، عدد یا عقربه و یا حتی صفحه مدرج است. در عوض، ساعت هوشمند مومنت به یک LED با چند رنگ مختلف و نیز موتور بازخورد لمسی بسیار پیشرفته ای متکی است که نه تنها شما را از اعلانات موبایل هوشمند باخبر می‌ کند، بلکه می ‌تواند در نقش نوعی قطب نما برای پیدا کردن جهت‌ ها هنگام رانندگی یا پیاده‌روی یا ماشین نوازنده در هنگام نواختن یا رقص نیز ظاهر شود.

ساعت مومنت همچنین با لرزش‌ های کوچک سبب می‌ شود تا گذر زمان را در دور مچ خود احساس کنید و به کمک موتور بازخورد لمسی مزبور، تیک تاک ساعت را در سطح ملموسی از طریق جریان ثابت لرزش‌ های کاملا نشان گذاری شده به دور مچ که مشابه چرخش عقربه ثانیه شمار در صفحه ساعت است، روی دست شما شبیه سازی می کند.

Somatic Labs وابسته به ایالت متحده، سازندگان ساعت هوشمند مومنت ابراز امیدواری کرده‌اند که سیستم بازخورد لمسی آنها به قدری پیشرفته باشد که برای مسیریابی استفاده شود. به گزارش وب سایت Somatic Labs، موتورهای لمسی قادر خواهند بود که با ایجاد لرزش از طریق الگوهای خاصی روی مچ دست، در مسیریابی به کاربر کمک کنند. معلوم نیست این ویژگی خاص برای رانندگان قابل استفاده باشد؛ اما مثالی که در وب سایت ارائه شده مدعی است که این ویژگی دوچرخه سواران را پوشش می‌دهد.

بدیهی است که ساعت هوشمند مومنت به دلایل روشنی قادر به نمایش اعلانات نخواهد بود؛ اما این ساعت هوشمند می تواند به کمک ویبره، شخصی که در حال برقراری تماس با شما است را معرفی کند. در واقع ساعت مورد اشاره، از قابلیت شخصی سازی برای اشخاص مختلف برخوردار است و بسته به شخص تماس گیرنده، الگوی متفاوتی را در بازخورد لمسی اعمال می کند. البته نمی‌توان مطمئن بود که آیا واقعا می‌ توان تفاوت میان بازخوردها را تشخیص داد یا خیر.

در هر صورت، تمام این ایده‌ها و وجود ساعت های هوشمند بدون نمایشگر کمی خارج از مفهوم کلی هستند. چاره‌ای نیست جز اینکه ما برخی از ایده‌های Somatic Labs را برای ساعت Moment بپذیریم. نه تنها به خاطر طبیعت کاملا عجیب و غریب خود، بلکه به خاطر اینکه با توجه به دورنمای ضعیفی که وجود داشت در آخر همان طور که قول داده بود، عمل کرد.

بسیار بعید می‌رسد که مومنت بتواند وارد جریان اصلی پوشیدنی ‌‍‌های هوشمند شود، البته فکر نمی ‌کنیم که چنین قصدی داشته است، ولی هنوز هم شانسی برای اینکه بازاریابی الکترونیکی کوچک و عجیب و غریب خود را ایجاد کند، دارد.

Moment در حال حاضر با قیمت ۱۷۹ دلار برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته و طی ماه مارس (اسفند) سال آتی، با قیمت ۲۲۹ دلار به بازار عرضه می گردد.

ساعت های هوشمند آینده بدون نمایشگر

.

منبع : phoneArena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر