;
coinex

مشاهده ابر کروی عجیب در آسمان ژاپن!

مشاهده ابر کروی عجیب در آسمان ژاپن

هفته گذشته عکس های عجیب و غریبی از ژاپن در اینترنت منتشر شده بود، عکس هایی که یک ابر کروی عجیب در آسمان ژاپن را در شهر فوجیساوا در جنوب توکیو نشان می داد. بر اساس گفته های عکاس، این ابر بلافاصله پس از گرفتن عکس شکل خود را از دست داده و به سرعت در آسمان ناپدید شده است.

Pmxpvrtmx، کاربر توییتری است که برای نخستین بار این عکس را به اشتراک گذاشته بود، او به یک خبرگزاری محلی گفته، هنگامی که در خودرو بوده این ابر عجیب کروی را مشاهده کرده و تقریبا بلافاصله از آن عکس گرفته است.

در حالی که مشاهده این ابر کروی در بعد از ظهر روز یکشنبه در شوناندای ژاپن هنوز تایید نشده؛ اما با این وجود، این نخستین بار نیست که در سال های اخیر شاهد چنین پدیده ای هستیم. در سال 2015 هم کاربران توییتر عکس مشابه دیگری از نقطه ای دیگر از ژاپن به اشتراک گذاشته بودند.

برخی از کارشناسان می گویند، ابر کروی فوجیساوا در واقع یک ابر رولی است. ابر رولی نوع نادری از ابر بوده که از ابر افقی کم ارتفاع تشکیل شده و معمولا در نتیجه جبهه هوای سرد و مرتبط به رعد و برق ظاهر می شود.

مشاهده ابر کروی عجیب در آسمان ژاپن

اما ابرهای رولی، استوانه ای شکل هستند و هرگز به شکل کروی دیده نشده اند، بنابراین، ابر کروی فوجیساوا چیز دیگری بوده است.

جوی تاد لین از دانشگاه ملبورن، استرالیا در این مورد گفت:

در حالی که نمی توان منشاء این عکس را تایید کرد؛ اما به نظر می رسد، این همان ابر است و تنها به نظر می رسد، از جهتی دیگر به صورت کروی است. این از خوش شانسی عکاس بوده که در جای مناسبی قرار داشته و از یک ابر نه چندان جالب، عکس جالبی گرفته است. به نظرم این ابر یک ابر کومولوس (کومه‌ ای) بوده است.

ابرهای کومولوس، ابرهایی با ارتفاع کم هستند که به صورت پراکنده ظاهر می شوند. این ابرها به وسیله بادهای قوی از لبه ابرهای بزرگتر کنده می شوند.

.

منبع: sciencealert

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر