coinex
otetmarket
propification.com

موبایل ال جی G6 ؛ مسیری طولانی از شایعه تا واقعیت!

موبایل ال جی G6 ؛ مسیری طولانی از شایعه تا واقعیت!
موبایل ال جی G6 شایعه یا واقعیت؟ تمامی حواشی مربوط به این گوشی را با مات مرور کنید. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

سال 2016 هم کم کم به پایان خود نزدیک می شود و طبق معمول بازار شایعات گوشی های هوشمند به اوج خود می رسد. اکنون وقت آن است که تمام این شایعات و اطلاعات بدست آمده تابحال راجع به پرچمداران و پیشتازان در سال دیگر را جهت سهولت شما، یکجا گرد هم آوریم. اگر گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 اج (یا به روایتی گلکسی اس 8 پلاس) را که کنار بگذاریم، توجه خود را به ال جی و مدل موفق امسال ال جی G5 ، جلب می‌کنیم. اگرچه به جز باور عموم مردم در سطح جهان، که ال جی مدل نام گذاری گوشی های خود را ادامه خواهد داد و فقط به اضافه کردن یک عدد به شماره ی آن اکتفا می‌کند، باقی اخبار  و پیش بینی ها در رابطه با این گوشی ضد و نقیض و پراکنده بوده اند.

بعضی از گزارش ها حاکی از آن است که موبایل ال جی G6 این روند سنتی مدل های پیشین خود را به خاطر از دست دادن جذابیت این سری از گوشی های ال جی رها می کند و ضد آب بودن و باتری ثابت به ویژگی های این گوشی اضافه خواهد شد؛ ولی برخی نیز معتقدند باتری آن قابل جابجایی نخواهد بود با اینکه خاصیت ضدآب بودن به آن اضافه می‌شود که در این نقطه، حتی حدس های هوشمندانه هم کمی مشکل به نظر می‌رسد. ولی شغل ما اینجا فراهم کردن تمام اطلاعات مربوط به پرچمداران سال آینده است، پس بیایید با هم شایعات و اخباری که از گوشی ال جی جی 6 می دانیم را مرور کنیم.

ال جی G6

طراحی موبایل ال جی G6 ال جی G6

طرحی خارج از مدل

منابع زیادی، از جمله ناشران متعددی از کره جنوبی، اذعان داشتند که موبایل ال جی G6 تمام طراحی های جدیدی که روی ال جی جی 5 آزمایش شد را کنار می گذارد و با طرحی سنتی تر وارد بازار می‌شود. دلایلی که آنها برای این ادعای خود مطرح کردند، شامل فروش کم ال جی جی 5، مشکلاتی که در تهیه آن به دلیل طراحی پیچیده اش به وجود آمد و تغییراتی که در ارگان های اجرایی جهت گسترش این دستگاه ایجاد شد، بودند.

اینکه کمپانی ال جی به کلی طرح های تازه اش را برای این محصول جدیدش کنار می گذارد، هنوز مشخص نیست؛ ولی با دلایل گفته شده، اگر هم اینکار را انجام دهد، منطقی به نظر خواهد رسید.

باتری ثابت

در بعضی از گزارشات آورده شده است که در موبایل ال جی G6 کاربر توانایی جایگزینی باتری را ندارد که تقریبا مربوط به شایعاتی که طرح این گوشی با مدل های قبلی فرق دارد، هم می شود. اگرچه منابع دیگر، به خصوص هرالد کره ای، باور دارند که این دستگاه باتری قابل جابجایی را از ال جی جی 5 و مدل جدیدترِ ال جی وی 20 به دلایل “مسائل امنیتی” حفظ می‌کند که این اشاره سربسته ای به افتضاح بوجود آمده توسط نوت 7 شرکت سامسونگ نیز هست.

نکته جالب این است که جابجایی یا غیرقابل تحرک بودن باتری نقش بسزایی در نقوص فنی دستگاه نخواهد داشت و اگر طراحی جدید واقعا برای ال جی یک عمل انجام نشدنی است، پس این شرکت باید دلایل بهتری را برای نگه داشتن باتری درون خود گوشی داشته باشد که این نکته، ما را به مبحث بعدی می‌رساند.

ال جی G6

ضد آب بودن

یکی از دلایل بسیار قوی برای کنار گذاشتن ویژگی باتری قابل تحرک، وجود تکنولوژی پیشرفته ضدآب بودن است. درحالیکه سامسونگ بر روی صفحه ی گوشی های گلکسی اش از نوارهای ضد آب استفاده می‌کند، گفته شده که ال جی به دنبال یک روش ضدآب با پایه چسب است که تقریبا مشابه با آنچه شرکت اپل با گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خود کرده است.

اگرچه ما گوشی های ضد آب با باتری قابل جابجایی، مانند گلکسی اس 5 هم دیده ایم؛ ولی ممکن است ال جی به دنبال روشی باشد تا مدل های آینده خود را در برابر سایر عناصر مقاوم کند و قفل شدن باتری درون خود گوشی قطعا به این امر کمک به سزایی می‌کند.

ال جی G6ال جی G6

بدنه

بدنه ال جی G5 از یک ساختار آلومینیومی که با کاتد، اندود شده بود تشکیل شده تا بتواند درزهای بین روکش و آنتن را به خوبی بپوشاند. ولی آن طور که انتظار می‌رفت، تحسین طرفداران را در پی نداشت و ما هم آن چنان شگفت زده نشدیم. اما ال جی این بار ممکن است به دنبال زیاد کردن چاشنی اوضاع با یک نوع روکش صیقلی باشد.

بعضی از گزارشات به این موضوع اشاره کرده اند که امکان دارد روکش پشتی موبایل ال جی G6 از جنس شیشه باشد، اما سایرین اعتقاد دارند که کمپانی ال جی بیشتر علاقه به بکار بردن فلزات و تکنیک های استفاده از آنها به طور صیقلی در محصولاتش دارد. مشابه با آنچه که اپل با گوشی های جت بلک مدل آیفون 7 کرد که بدون کاهیدن از مقاومت آن از جلای بسیار بالایی برخوردارند.

صفحه نمایش موبایل ال جی G6

ال جی G6

هم ال جی وی 20 و هم ال جی G5 هر دو دارای صفحه های شارپ 2k هستند. موبایل ال جی G6 هم یا این کیفیت را حفظ خواهد کرد یا اوضاع را با استفاده از نمایشگر 4k هیجان انگیزتر می‌کند.

با اعلام اینکه شرکت اپل برای محصولات سال 2017 خود از تکنولوژی OLED استفاده می کند، گوگل برای گوشی پیکسلش از bandwagon و سامسونگ نیز تقریبا در تمام محصولاتش از AMOLED استفاده خواهد کرد، ال جی ممکن است گزینه بعدی برای پیوستن به این گروه  باشد.

این شرکت تا الان تکنولوژی OLED را برای ساعت های هوشمند و تلویزیون های تولیدی خودش، و حتی ساعت های هوشمند اپل (اپل واچ)، استفاده کرده است، پس یک موبایل ال جی G6 مجهز به نمایشگر اولد خیلی دور از ذهن نخواهد بود. روی هم رفته وضوح گوشی های همراه در سال آینده بالا خواهد بود و از آنجایی که یکی از معیارهای گوگل برای ساختن محصول “دی دریم” (Daydream) حتما داشتن نمایشگر OLED است، ممکن است سال آینده گوشی های اندروید بیشتری را مجهز به این تکنولوژی و با کیفیت بالا ببینیم.

تا آنجایی که بحث کیفیت مطرح می شود، گوشی ال جی جی 6 یا همین کیفیت Quad HD حال حاضر ال جی G5 و ال جی وی 20 را حفظ می کند یا برای سوپرایز کردن طرفداران خود با صفحه ای 4K به بازار می آید که در این صورت در رقابت تنگاتنگی با سامسونگ گلکسی اس 8 و سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس قرار می گیرد؛ چراکه شایعه های زیادی از مجهز بودن این گوشی به صفحه نمایش 4k خبر می دهند. پس ال جی حتما در محصول بعدی خود کیفیت بالاتری را برای عرضه استفاده می کند تا از رقابت عقب نماند.

امروزه گرایش مردم به نمایشگرهای منحنی شکل، بیشتر شده که ممکن است به یک طرح ثابت در سال آینده تبدیل شود؛ اما تعدادی از گزارشگران معتقدند که ال جی مانند همیشه از یک نمایشگر صفحه تخت استفاده خواهد کرد.

سخت افزار موبایل ال جی G6

هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه در دسترس نیست ولی موبایل ال جی G6 ممکن است از یک تراشه اسنپدراگون 830 استفاده کند که با حداقل 6 یا 8 گیگ رم پشتیبانی می شود تا ال جی بتواند به گردونه رقابت با برادران گلکسی اس 8 وارد شود. ال جی جی 6 احتمالا از یک یو اس بی پورت مدل C استفاده می‌کند و حافظه داخلی قابل ارتقا 32 گیگابایتی را از ال جی G5 حفظ می کند. اگر قرار باشد موبایل ال جی G6 از یک نمایشگر 4K و دی دریم استفاده کند، یک سخت افزار با صلاحیت، تمام آن چیزی است که این دستگاه  به آن نیاز خواهد داشت.

صدا

ال جی G6

ال جی تکنولوژی صدای Hi-Fi را با مدل “فرند” متعلق به B&O برای ال جی جی 5 به کار برده است، درحالیکه ال جی وی 20 با به کار بردن تکنولوژی جدید 32 بیتی “کوآد” متعلق به DAC و  B&O در هر واحد از هدفون ها، بیشتر به فکر علاقمندان به موسیقی بود. با دانستن این موضوع، خیلی دور از ذهن نخواهد بود که موبایل ال جی G6 علاقه به موسیقی را از دی ان ای پیشینیانش به ارث ببرد.

اگر قرار است که این گوشی هیچکدام از ویژگی های مدل های قبلی را نداشته باشد، به این معنی است که حتی نمی‌تواند یک تکنولوژی اختصاصی ال جی مثلا Hi-Fi را هم به خودش اختصاص بدهد. این شرکت ممکن است یک سری امکانات صوتی جدی و جدیدتری را عرضه کند. البته این فقط حدس های هوشمندانه ما بر اساس آنچه ال جی در محصولات اخیر تولیدی خود عرضه کرده، بوده است.

مدل پلاس Hi-Fi از B&O یکی از جذابترین ویژگی هایی بود که G5 داشت. اگر موبایل ال جی G6 قرار نباشد که از مدل های پیشین پیروی کند، قطعا ما خواهان یک تکنولوژی صوتی جدید داخلی با کیفیت بالا خواهیم بود.

در یک یادداشت مرتبط، گفته شده که گوشی ال جی جی 6 از یک جک 3.5 میلی متری استفاده خواهد کرد که از آنجایی که این روزها این جک هدفون یک ویژگی محسوب می شود، پس ارزش اشاره کردن به آن را دارد. اگرچه هنوز چیزی قطعی نشده است ولی ما سوپرایز نخواهیم شد اگر ال جی، با دیدن اینکه 2016 چطور استارت نابودی برای این جک را زد، برای موبایل ال جی G6 خود، برخلاف تمام این موارد عمل کند؛ زیرا کاربران زیادی هنوز از این جک هدفون لذت می برند.

ال جی وی 20 با استفاده از سه میکروفون که به آنها تجهیز شده بود، یک تکنولوژی 24 بیتی ضبط صدا را ارائه داد که بازگشت آن در موبایل ال جی G6 در سال آینده جالب خواهد بود.

ال جی G6

سنسورهای داخلی جدید ال جی امسال در KES نشان داده شدند.

این سنسور در نسل آینده گوشی های هوشمند ال جی استفاده خواهد شد ولی اینکه این تکنولوژی نسل آینده در گوشی ال جی جی 6 هم باشد، هنوز مشخص نیست.

ال جی G5 و ال جی وی 20 از دوربین دوگانه هوشمندی برخوردارند که امکان دارد که به صورت پیشرفته تر در موبایل ال جی G6 هم شاهد آن باشیم. G5 و V20 هر دو با دو دوربین در پشت ظاهر شدند که با همکاری نرم افزار هوشمند دوربین در ال جی، یک کار بسیار خوب از آب درآمد.

برای فلش سلفی هم ممکن است موبایل ال جی G6 اوضاع را کمی تغییر دهد. ما منتظر یک انقلاب در صنعت دوربین های جلو نیستیم، بلکه بیشتر انتظار یک تکامل را داریم. کمی پیش در  ماه نوامبر، ال جی اعلام کرد که در حال کار روی یک عدسی اسکنر همه کاره برای دوربین جلوی گوشی های خود است که توانایی جابجایی بین دو تا را با استفاده از کمک فیلتر نوری IR داشته باشد.

اگرچه کمپانی اعلام کرده که به این طرح دست یافته و آن را تکمیل کرده است، ولی این موضوع دلیل قطعی نخواهد بود که این تکنولوژی در ال جی G6 یا هر گوشی ساخت 2017 این شرکت استفاده شود. البته هنوز هم گزارش های زیادی مبنی بر اینکه ال جی ممکن است برای مدل جی 6 از این عدسی اسکنر در شکل های مختلف استفاده کند، ارائه شده است.

ال جی G6

نرم افزار و ویژگی میسک

با توجه به اینکه ال جی وی 20 اولین گوشی هوشمندی بود که از سیستم عامل نوقا اندروید استفاده کرد، شرط بستن روی اینکه گوشی ال جی جی 6 هم از اندروید نوقا استفاده خواهد کرد، خیلی دور از عقل نخواهد بود. شایعاتی هم مبنی بر اینکه ال جی از سیستم پرداخت درون موبایلی خودش، برای رقابت کامل با سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) و سیستم پرداخت مخصوص سامسونگ (Sumsung Pay) استفاده کند، مطرح است. این ممکن است به این معنی باشد که G6 احتمالا از یک نوع MST (انتقال ایمن مغناطیسی) در خودش بهره مند باشد.

قیمت و زمان عرضه موبایل ال جی G6

اگر ال جی هنوز هم به فروش G5 امیدی داشته باشد، این شرکت احتمالا در فوریه و در کنفرانس MWC 2017 گوشی ال جی جی 6 را معرفی خواهد کرد

بیاید نگاه سریعی به تابلوی عرضه های قبلی سری های G شرکت ال جی بیاندازیم:

 ال جی G2 – آگوست 2013 اعلام شد؛ سپتامبر 2013 در بازار عرضه شد

ال جی G3 – می 2014 اعلام شد ؛ ژوئن 2014 در بازار عرضه شد

ال جی G4 – آوریل 2015 اعلام شد ؛ می 2015 در بازار عرضه شد

ال جی G5 – فوریه 2016 اعلام شد ؛ آوریل 2016 در بازار عرضه شد

ال جی G6 – پیش بینی می‌شود که در فوریه 2017 اعلام شده و در مارس یا آوریل 2017 عرضه شود

اگرچه هیچ طرح مشخصی در این تاریخ ها وجود ندارد؛ ولی اینطور به نظر می رسد که ال جی هر بار سعی در نزدیک کردن تاریخ ها به اوایل سال کرده است. ما احتمال می دهیم که ال جی جی 6 از این شرکت هم در فوریه در نمایشگاه MWC اعلام و نهایتا در مارس یا آوریل همان سال عرضه شود. اگر ال جی بخواهد شانسی در برابر گلکسی اس 8 از سامسونگ داشته باشد، عاقلانه است که تاریخ عرضه را به بعد از آوریل موکول نکند؛ زیرا انتظار می رود که محصولات جدید سامسونگ در فوریه رونمایی و مانند رسم همیشگی این شرکت، همان ماه راهی بازارهای خرید شوند

مراسم کنفرانس 2017 MWC در بارسلونا و در 27 فوریه تا 2 مارس برگزار خواهد شد.

ال جی G6

G5 تقریبا با 650 دلار در آوریل عرضه شد و G6 هم احتمالا با همین قیمت کار خود را شروع می کند. وابسته به اینکه چه تکنولوژی های پیشرفته تری را نسبت به G5 در اختیار داشته باشد، ممکن است قیمت این دستگاه کمی بالاتر هم برود؛ ولی به طور قطع، قیمت این گوشی شرکت ال جی ارزانتر از 650 دلار یا بالاتر از 700 دلار نخواهد بود. ال جی معمولا محصولات جدیدش را با قیمت کمتری نسبت به سامسونگ عرضه می‌کند و بعید است که ال جی G6 از این سنت پیروی نکند.

.

منبع: PhoneArena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر