;
coinex

نخستین کارخانه ساخت کامپیوتر در کوبا افتتاح شد؛ اولین گام به سوی تکنولوژی!

نخستین کارخانه ساخت کامپیوتر در کوبا افتتاح شد؛ اولین گام به سوی تکنولوژی!کوبا به آهستگی در حال باز کردن درهای خود به سوی تکنولوژی است؛ اما تاکنون اقدامی مهم برای ساخت تکنولوژی بومی صورت نداده است. صادرات این کشور همچنان تحت سلطه محصولات طبیعی مانند، نیکل، شکر و دخانیات است. حال کوبا می خواهد، نخستین کارخانه کامپیوتر خود را افتتاح کند که به گفته مقامات دولت کوبا، موجب “ترویج تکنولوژی و دانش دیجیتالی” خواهد شد.

این کارخانه تنها قادر به تولید 120 هزار دستگاه کامپیوتر در سال خواهد بود، شرکت چینی حایر مسئولیت تامین بسیاری از تجهیزات، تکنولوژی ها و همچنین آموزش های مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه را بر عهده دارد. این کارخانه مرکز کاملا مدرنی محسوب می شود و قادر به تولید لپ تاپ های مدرن با استفاده از پردازنده های سلرون، کور آی 3 و کور آی 5 و همچنین تبلت های 8 و 10 اینچی خواهد بود.

حدس زدن دلیل علاقه شرکت حایر به کشور کوبا چندان سخت نیست، این همکاری به این شرکت امکان تولید دستگاه هایی در این منطقه (در جایی به جز ایالات متحده) خواهد داد، علاوه بر این هزینه های پایین نیروی کار را هم باید در نظر داشت. البته احتمال اینکه بسیاری از این لپ تاپ ها و کامپیوترهای دسکتاپ به دست مردم کوبا برسد، چندان بالا نیست. حتی اینکه این کارخانه قابلیت ایجاد مشاغل زیادی را هم داشته باشد، هنوز نامشخص است. با این حال، این گام مهمی برای کشوری است که مطرانه می خواهد حضوری قوی تر در اقتصاد جهانی داشته باشد.

گفتنی است، دولت کوبا اوایل ماه جاری هم در اقدامی دیگر، تفاهم نامه ای را با غول تکنولوژی گوگل به امضا رسانده بود.

این تفاهم نامه بین گوگل و شرکت مخابرات دولتی اتکسای کوبا به امضا رسیده بود. به موجب  این تفاهم نامه، قرار است، گوگل سرور هایی را در این کشور نصب کند تا به اتکسا امکان فراهم کردن خدماتی برای اجرای محتواهای محبوب گوگل، مانند ویدیوهای یوتیوب که نیاز به پهنای باند بالایی دارند را بدهد. تا با این کاهش زمان تاخیر، کشور کوبا امکان دسترسی به اینترنتی با کیفیتی بهتر داشته باشد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر