;
coinex

پیام کوتاهی که می تواند برنامه پیام رسانی گوشی های آیفون را از کار بیندازد!

برنامه پیام رسانی گوشی های آیفون
هشدار به دارندگان آیفون؛ این پیام کوتاهی است که می تواند برنامه پیام رسانی گوشی های آیفون را به وسیله بدافزار به طور دائمی از کار بیندازد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

در خبری پیش از این ما به شما اعلام کردیم که یک پیام کوتاه آلوده به بدافزار می تواند باعث شود که گوشی آیفون برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شده و عملکرد آن مختل شود. در ماه پیش نیز بدافزار دیگری به گوشی های آیفون راه یافته بود که بعدها مشخص شد که مربوط به لینک فایل ویدیویی 3 ثانیه ای است که بعد از آن که کاربر این لینک را باز می کند، این بدافزار به گوشی وی راه پیدا کرده و باعث کاهش سرعت سیستم عامل می شود.

این فایل ویدیویی با آدرس VK.com و یا به وسیله لینک های پنهان goo.gl و bit.ly، به سرعت در فضای مجازی منتشر شده و گوشی آیفون خیلی از کاربران را آلوده کرد. البته این مشکل با ریست کردن گوشی بر طرف می شود. برای این کار کافی است که دکمه هوم و پاور گوشی را برای چند لحظه نگه دارید تا تصویر لوگوی معروف اپل بر روی صفحه نمایان شود. البته در گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس این عمل با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و کم کردن صدا انجام می شود.

هم اکنون نیز یکی دیگر از این بدافزارها برنامه پیام رسانی گوشی های آیفون را مورد هدف قرار داده است. به نظر می رسد که خطر این نوع اخیر، از دیگر بدافزارها بیشتر باشد؛ چراکه می تواند به صورت دائمی به برنامه پیام رسانی گوشی های آیفون لطمه وارد کند.

گفته شده است که این بدافزار می تواند برای گوشی هایی که مجهز به آی او اس 9 تا 10.2.1 هستند خطر آفرین باشد. این بدافزار با ارائه یک فایل حجیم از سپر دفاعی نرم افزار های آیفون عبور کرده و از آن جایی که نمی شود کدهای این بدافزار را رمزگشایی کرد، برطرف کردن مشکل ایجاد شده تقریبا غیر ممکن است. این مشکل با دریافت یک پیام کوتاه حاوی فایل ضمیمه آغاز می شود.

اگر کاربر در این زمینه هوشیار نباشد و این فایل را دانلود کند به راحتی گوشی خود را طعمه این بدافزار خواهد کرد. در صورت آلوده شدن آیفون به این بدافزار ، صفحه پیام رسانی گوشی فریز خواهد شد. با اینکه کاربر می تواند با بستن این برنامه به وسیله مولتی تسکینگ از برنامه پیام رسانی خارج شود؛ اما اگر دوباره به صفحه پیام رسانی خود وارد شود، تنها با یک صفحه سفید مواجه خواهد شد که کاربر را دوباره به صفحه اصلی گوشی هدایت می کند و بدین صورت کاربر را از استفاده برنامه پیام رسان محروم می کند و متاسفانه ریست کردن گوشی کمکی به رفع این مشکل نمی کند.

از آنجایی که نه ریست کردن گوشی و نه خاموش و روشن کردن های مکرر این مشکل را بر طرف نمی کند، لازم است که درباره این بدافزار هوشیارانه عمل کرده و از دانلود هرگونه فایل ناشناخته خودداری کنید و اگر به وسیله پیام کوتاه فایل حجیمی را دریافت کردید به هیچ عنوان آن را باز نکنید. بهتر است که در مورد این بدافزار به دوستان و آشنایان خود نیز هشدار دهید؛ چرا که این مشکل به راحتی بر طرف نمی شود.

احتمال می رود که شرکت اپل هرچه سریع تر برای رفع مشکل ایجاد شده توسط این بدافزار چاره ای بیندیشد و با استفاده از یک فایل که به روش OTA منتشر می شود، این بدافزار را از گوشی های آلوده بزداید.

.

منبع:Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر