;
coinex

موشک اسپیس ایکس بالاخره هفته آینده آماده پرتاب می شود

موشک اسپیس ایکس بالاخره آماده پرتاب شد
موشک فالکون 9 شرکت فضایی تجاری اسپیس ایکس در حال حاضر آماده حمل 10 ماهواره شرکت ارتباطی ایریدیوم کامیونیکیشنز است. این نخستین عملیات فالکون 9 پس از سانحه اول سپتامبر جاری است.

اسپیس ایکس قرار است، 10 ماهواره ایریدیوم نکست این شرکت را به مدار پایین زمین برساند. این 10 ماهواره، اولین سری از 70 ماهواره ایریدیوم کامیونیکیشنز خواهند بود، این شرکت ارتباطات ماهواره‌ای قصد دارد ماهواره های خود را طی هفت پرتاب به مدار زمین ارسال کند. به گفته ایریدیوم کامیونیکیشنز، این ماهواره ها جایگزین شبکه ای متشکل از 66 ماهواره خواهند شد که در هر حال حاضر در مدار پایین زمین در حال انجام عملیات هستند.

پیش از این برنامه پرتاب فالکون 9 برای 16 دسامبر (26 آذر) در نظر گرفته شده بود. اما اسپیس ایکس چند روز قبل عملیات اعلام کرده بود، برای پرتاب موشک خود هنوز نیاز به چراغ سبز اداره هوانوردی فدرال دارد، این سازمان مسئولیت نظارت بر تحقیقات شرکت در مورد سانحه یک سپتامبر را بر عهده داشت.

به این ترتیب اسپیس ایکس که پس از انفجار یکی از موشک های فالکون 9 که در طول تست پیش از پرتاب رخ داده، پرواز موشک هایش را لغو کرده بود به تحقیقات خود در مورد علت انفجار سکوی پرتاب موشک ادامه داد و حال به نظر می رسد، این بار مهندسان شرکت، تعادل بین مخزن اکسیژن و هلیوم فیبر کربن در مرحله بالایی موشک را برقرار کرده اند.

در سانحه ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور) موشک فالکون ۹ بر روی سکوی پرتاب خود در پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. قرار بود این موشک محموله 200 میلیون دلاری فیسبوک، یعنی ماهواره‌ ارتباطی آموس 6 را به مدار پایین زمین ببرد؛ اما انفجار موشک فالکون ۹ همه برنامه ها را تغییر داد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس پس از این سانحه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CNBC گفته بود: “مشکل واقعا تعجب آوری بود که پیش از این هرگز در تاریخ پرتاب موشک ها با آن مواجه نشده بودیم.”

پس از انفجار ماه سپتامبر، اسپیس ایکس حداقل یک مشتری خود را از دست داده است. ماه دسامبر، شرکت ماهواره ای اینمارست انگلستان اعلام کرد، برنامه خود برای پرتاب ماهواره اس باند را به وسیله شرکت اسپیس ایکس لغو کرده و به شرکت رقیب، شرکت فرانسوی آریان اسپیس واگذار کرده است.

به روز رسانی: شرکت فضایی تجاری اسپیس ایکس ساعاتی پیش تاریخ دقیق پرتاب موشک فالکون 9 را اعلام کرد. موشک اسپیس ایکس ، فالکون 9، روز 8 ژانویه (19 دی) پرتاب خواهد شد.

.

منبع: e-radio.us

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر