;
coinex

هکر ها اطلاعات شخصی و داده های کاربران بی گناه برنامه واتس اپ را به سرقت می برند

برنامه واتس اپ
هکرها اطلاعات شخصی و داده های کاربران بی گناه برنامه واتس اپ را به سرقت می برند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

بنا به گزارش های منتشر شده در دنیای تکنولوژی  اخیرا هکرها از واتس اپ برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران که شامل اطلاعات بانکی، اعتبار ورود و پین کدها می شود، استفاده می کنند. گزارشی که اخیرا توسط IBTimes منتشر شده، ادعا دارد که کلاهبرداران از طریق ارسال بد افزارها و نرم افزارهای مخرب، به اسم حساب هایی از طرف سازمان های دولتی به کاربران برنامه واتس اپ راهی برای دزدی از آنها پیدا کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن بوده که تا کنون دو ویروس شناسایی شده اند و  منشا هر دوی آنها نیز کشور هند است؛ اما با توجه به مورد های پیش آمده در گذشته، هکرهای غربی بیش از حد ممکن، حرفه ای هستند. در گزارش ها، اشاره ای به سیستم عامل نشده است؛ اما از آنجایی که بازار گوشی های هوشمند هند تحت سلطه دستگاه های ارزان قیمت اندرویدی که نسخه قدیمی این سیستم عامل را اجرا می کنند، قرار دارد، می توان به راحتی گفت که کاربران اندروید افرادی هستند که در معرض خطر این برنامه قرار گرفته اند.

دو فایل مخربی که توسط هکرها ارسال می شود حاوی نام دو ارگان دولتی هند، یعنی NDA (آکادمی دفاع ملی) و NIA (آژانس تحقیقات ملی) است. این نرم افزار قابلیت دسترسی به اطلاعات شخصی حساس، مانند اعتبار ورود و داده های بانکی مختلف را دارد. همچنین، سرویس امنیتی هند درباره این طرح های جعلی به کاربران هشدار داده است.

این دو نوع فایل در قالب فایل های مایکروسافت اکسل و با نام های “NDA-ranked-8th-toughest-College-in-the-world-to-get-into.xls” و “NIA-selection-order-.xls” نمایان می شوند. از آنجایی که ما حدس می زنیم ممکن است شما نیز به زودی این فایل ها را دریافت کنید، به شدت توصیه می کنیم که فایل هایی را که از طرف افراد ناشناس در سرویس های پیام رسان دریافت می کنید، به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی باز نکنید و همچنین با توجه به مخرب بود این بدافزارها پیشنهاد می شود که به دوستان و آشنایان خود نیز در باره این فایل های آلوده هشدار دهید؛ چراکه برنامه واتس اپ در میان کاربران ایرانی نیز بسیار محبوب است.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر