;
coinex

اشتراک گذاری داده های سنسورها برای دستیابی به خودروهایی هوشمندتر!

اشتراک گذاری داده های سنسورها برای دستیابی به خودروهایی هوشمندتر!

دیگر نیازی نیست که به شما بگوییم خودروهای مدرن تنها یک خودروی معمولی نیستند. آن ها محلی برای گشت و گذار در وب، مشاهده فیلم و … بوده و روز به روز نیز هوشمندتر می شوند.

کوالکام با راه اندازی پلتفرم جدید Drive Data خود قصد دارد نقش بزرگتری برای خودروهای هوشمند آینده به وجود آورد. همان طور که کوالکام پیش تر نیز نگرانی خود را نسبت به کمبود سنسورهایی برای جمع آوری و استفاده از داده های به دست آمده در هر خودرو اعلام کرده بود، به نظر می رسد فعالیت عمده کوالکام در جهت استفاده از سنسورهای بیشتر در خودروهاست.

بگذارید کمی بیشتر در این رابطه سخن بگوییم. ماشین های جدید امروزی از سنسورهای نسبتا زیادی بهره می برند، از برخی سنسورها با کاربردهای واضح و مشخص همانند دوربین و GPS گرفته تا سنسورهای شتاب سنج و سیستم رادار. تمامی این سنسورها اهداف مشخص و ارزشمند خود را دارند.

اما تصور کنید که چه ویژگی های جذاب و جدید دیگری می توان با استفاده از این داده ها در موقعیت های دیگر و اشتراک گذاری داده های سنسورها توسعه داد؛ و این دقیقا زمانی است که پلتفرم Drive Data کوالکام پا به عرصه خواهد گذاشت.

پلتفرم Drive Data با استفاده از پردازنده مخصوص به خودروی اسنپدراگون 820Am خود، داده های مختلف را گرد هم آورده و آن ها را تفسیر و ترجمه می کند. به عنوان مثال کوالکام خاطر نشان می کند که سیستم جدیدش می تواند با استفاده از داده های ناوبری، اینرسی و دوربین، موقعیت مکانی خود را با دقت یک متر مشخص نماید.

حال شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که این کار چه فایده ای خواهد داشت؟ در کمال تعجب باید به شما پاسخ داد که مزایای بسیاری در استفاده از سنسورهای زیاد و جمع آوری داده های به دست آمده از آن ها خواهد داشت.

ناکول داگِل از بخش خودروی کمپانی کوالکام در این خصوص اذعان داشت که جمع آوری داده های سنسورهای موجود در خودروها می تواند اطلاعات تجمیعی بسیار خوبی را در اختیار خودروسازان قرار دهد. او همچنین خاطر نشان کرد که ترکیب اطلاعات و داده های دریافتی از خودروها می تواند در ساخت یک نقشه محیطی از خودروها بسیار کارامد باشد.

داگل ادامه داد، کمپانی هایی که با ناوگان عظیمی از خودروها مواجه هستند (مثل شرکت های اجاره دهنده خودرو و یا حتی اوبر)، می توانند از این اطلاعات استفاده کرده تا به رفتار رانندگان و یا حتی حواس پرتی و اشتباهات رانندگی آن ها نظارت داشته باشند.

در انتها باید خاطر نشان کرد که پلتفرم Drive Data هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد و تنها با یک نوع از پردازنده مخصوص به خودرو قادر به ارائه خدمت است.

هر چند خودروسازانی همانند آئودی، قصد استفاده از این پلتفرم در ماشین های 2017 خود دارند، اما تصور اینکه چه استفاده هایی می توان از داده های به دست آمده از خودروها کرد شاید برای برخی از افراد چندان هم ملموس و قابل درک نباشد. بنابراین شاید بهتر است کمی منتظر آینده و اتفاقاتی که در این زمینه رخ خواهد داد، باشیم.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر