;
coinex

نمایشگاه CES 2017: دستیار هوشمند Olly با قابلیت شخصی سازی

نمایشگاه CES 2017: دستیار هوشمند Olly با قابلیت شخصی سازی

دستیار هوشمند Olly ، یک دستیار هوشمند شبیه به آمازون اکو است که البته می توانید شخصی سازی بیشتری را روی آن اعمال کنید. این دستیار هوشمند در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس رونمایی شد.

به لطف الکسای آمازون، این روزها اکثر شرکت ها، دستیار هوشمند خود را به بازار عرضه می کنند، اما حقیقتا باید گفت که تقریبا هیچ کدام از آن ها به اندازه دستیار هوشمند Olly، ستودنی نیستند.

این گجت هوشمند، شبیه به یک دونات بوده و در حالتی که خاموش است، کاملا صاف و ایستاده در جای خود قرار می گیرد، اما کار از جایی آغاز می شود که دستیار هوشمند Olly را روشن کنید! در این حالت به خوبی می تواند شاهد تحرک و نورپردازی زیبای این گجت هوشمند باشید.

اما چیزی که می تواند باعث تمایز Olly با آمازون اکو شود، شخصی سازی آن است. این دستیار هوشمند قادر است به مرور زمان، خود را با شخصیت شما تطبیق دهد.

براساس کمپانی Emotech، شرکت انگلیسی سازنده این گجت هوشمند، دستیار هوشمند Olly بسته به اینکه شما چگونه با آن تعامل می کنید، می تواند رفتاری متفاوت از خود بروز دهد.

در نمایشگاه الکترونیک مصرفی سی ای اس که در لاس وگاس آمریکا در حال برگزاری است، دو نسخه از این دستیار هوشمند به نمایش گذاشته شد. یکی از آن ها رفتاری کاملا انرژتیک و پر تحرک داشته و رفتار دیگری کمی معقول تر بوده و در زمانی که قصد تعامل با آن را داشته باشید به شما پاسخ می دهد.

سازنده Olly در خصوص رفتار این دستیار هوشمند خاطر نشان کرد که این گجت رفتار و طرز گفتار صاحب خود را شناسایی کرده و بر اساس آن، شخصیت خود را شکل می دهد.

هوشمندی و ذکاوت Olly تماما از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نشات می گیرد و در نتیجه باعث می شود این ربات بتواند علایق و فعالیت های روزمره شما را تشخیص داده و بر همان اساس رفتار کند.

همچنین این گجت هوشمند قادر است صداهای مختلف اعضای یک خانواده را تشخیص داده و در نتیجه برای هر شخص، بسته به رفتار او عمل نماید.

همچنین این گجت هوشمند قادر است صداهای مختلف اعضای یک خانواده را تشخیص داده و در نتیجه برای هر شخص، بسته به رفتار او عمل نماید.

اما از لحاظ عملکرد، دستیار هوشمند Olly بسیار شبیه به آمازون اکو یا گوگل هوم است. این گجت قادر است سایر دستگاه های هوشمند شما را کنترل کرده، وضعیت آب و هوا را به شما گزارش داده، جلسات شما را زمان بندی کرده و یا اطلاعات مورد نظر شما را در اینترنت جستجو نماید.

همان طور که اشاره شد، نکته قابل توجه و برجسته Olly، شخصی سازی آن است که می تواند در طول زمان بر اساس شخصیت شما رفتار کند. بنابراین اگر احتمالا فردا بارانی باشد، این دستیار هوشمند به شما مطالعه یک کتاب را پیشنهاد خواهد داد؛ حتی به شما پیشنهاد خواهد داد که چه کتابی مطالعه کنید!

این گجت هوشمند که در نمایش CES امسال به نمایش گذاشته شده اند، تنها نمونه های اولیه هستند، اما سازندگان Olly خاطر نشان کرده اند که این گجت می تواند اواخر امسال به بازار عرضه شود. البته هنوز برچسب قیمتی این دستیار هوشمند مشخص نشده است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر