;
coinex

سیستم خود متعادل کننده موتور سیکلت هوندا در نمایشگاه CES 2017 خودنمایی کرد

سیستم خود متعادل کننده موتور سیکلت هوندا در نمایشگاه CES 2017 خودنمایی کرد
سیستم خود متعادل کننده موتور سیکلت هوندا در نمایشگاه CES 2017 توجه بسیاری را به خود جلب کرد. حفظ تعادل موتور سیکلت یکی از مشکلاتی است که اکثر موتور سواران با آن برخورد داشته اند. شاید راندن یک موتورسیکلت آن هم در سرعت بالا کار چندان دشواری نباشد؛ اما هنگامی که صحبت از موتورسیکلت های سنگین تر به میان می آید، حفظ تعادل موتورسیکلت کمی دشوار می شود، به خصوص در سرعت های پایین و یا در توقف کامل، این موضوع بیشتر خود را نشان می دهد.

گویا کمپانی هوندا برای این مشکل چاره ای اندیشیده است. مهندسین هوندا، تکنولوژی Riding Assist را برای رفع این معضل طراحی کرده اند.

شاید گمان کنید که این تکنولوژی بر اساس استفاده از ژیرسکوپ طراحی شده است، فناوری که به حفظ تعادل در دوچرخه ها نیز کمک شایانی می کند؛ اما استفاده از ژیرسکوپ در وزن موتورسیکلت تاثیر زیادی گذاشته و تجربه چندان مناسبی در سواری، ارائه نمی دهد.

اسکوتر هوندا UNI-CUB در کنار موتورسیکلت خود متعادل کننده هوندا
اسکوتر هوندا UNI-CUB در کنار موتورسیکلت خود متعادل کننده هوندا

هوندا برای این روش از سیستمی استفاده کرده که در دستگاه های جابجایی شخصی UNI-CUB استفاده کرده است. هوندا UNI-CUB یک اسکوتر الکتریکی جمع و جور است که در سال 2012 توسط این کمپانی معرفی شد.

در حالی که استفاده از چنین وسایلی هنوز در بین بسیاری از مردم جا نیفتاده، هوندا سعی کرده تا از این تکنولوژی به شیوه ای کاربردی تر استفاده کند. شاید وجود این فناوری در موتورسیکلت بتواند مشتریان بیشتری را برای هوندا به ارمغان آورد.

متاسفانه این کمپانی به زمان عرضه دقیق اولین موتورسیکلت هایی که از سیستم Riding Assist استفاده خواهند کرد، هیچ اشاره ای نکرده است؛ اما ما امیدواریم که این سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا هر چه زودتر خودی نشان دهد، مخصوصا برای موتورسوارانی که با حفظ تعادل موتورسیکلت خود دچار مشکل هستند.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر