;
coinex

کامپیوتر کارت ؛ راه عالی اینتل برای ارتقا گجت های هوشمند

کامپیوتر کارت ؛ راه عالی اینتل برای ارتقا گجت های هوشمند

شرکت اینتل برای ارتقا گجت های هوشمند در نمایشگاه CES 2017 یک راه حل بسیار مناسب ارائه کرد. Compute Card های کوچک را می توانید به سادگی به تلویزیون و یخچال وصل کنید تا آن را از کهنه شدن حفظ کرده و همواره دستگاهی upgrade داشته باشید.

دستگاه های هوشمند امروزی به عنوان یک کامپیوتر به حساب می آیند. آنها دارای یک پردازنده، حافظه و سخت افزارهایی مشابه آن چه در کامپیوترها تعبیه شده، هستند؛ اما مشکل این است که با تعبیه سخت افزار محاسباتی در دستگاه هایی هم چون تلویزیون و یخچال، آنها به سرعت به سمت کهنگی پیش خواهند رفت و ارتقاء این گجت های هوشمند دشوار است. به عبارت ساده: برای آن که یک تلویزیون جدیدتر و سریع تر داشته باشید و اقدام به ارتقاء آن کنید، مجبور هستید که یک تلویزیون کاملا نو بخرید.

ارتقاء گجت های هوشمند با Compute Card اینتل

اینتل امیدوار است که با کامپیوتر کارت (Compute Card) خود این فضا را تغییر دهد، ایده اینتل یک پلتفرم جدید به اندازه کارت های اعتباری برای کامپیوترهای ماژولار است که به سادگی می توان آن را درون دستگاه های هوشمند قرار داد و یا از آن خارج کرد.

ایده این است که وقتی کامپیوتر کارت جدید ارائه شد و در دسترس قرار گرفت، شما فقط باید آن را به تلویزیون یا یخچال تان وصل کنید. این کارت ها شامل SoC های اینتل (سیستم بر روی چیپ) حافظه، فضای ذخیره سازی و قابلیت های شبکه است.

شرکت اینتل در بیانیه ای درباره این کارت نوشته است: “سازندگان دستگاه به سادگی یک اسلات Compute Card اینتل استاندارد طراحی کردند که درون دستگاه ها قرار می گیرد و از بهترین Compute Card اینتل با توجه به قیمت و عملکرد مورد نیاز آن بهره می گیریم. “

این کار زمان و منابعی که برای طراحی کردن و اعتبار بخشی به بلوک Compute مورد نیاز است را کاهش می دهد و کمک می کند تا سرعت نوآوری افزایش یابد و قدرت هوش مصنوعی در یک محدوده گسترده از دستگاه ها استفاده می شود.

با توجه به این که سخت افزارهای موبایل در حال قدرتمند شدن هستند و مشکلات دستگاه های هوشمند در حال رفع شدن است، شرکت اینتل حس کرده است که باید Compute Card را پیگیری کند. علاوه بر این، برای توسعه این پلتفرم شرکت اینتل با شرکت هایی مثل دل، لنوو، اچ‌پی و شارپ همکاری می کند و به زودی برای بخش سخت افزاری با شرکت هایی از جمله Seneca Data و Infocus و … نیز همکاری خواهد داشت.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر