;
coinex

لپ تاپ گیمینگ Project Valerie شرکت Razer، سه نمایشگر خواهد داشت!

لپ تاپ Project Valerie محصول شرکت Razer

به نظر شما اگر صفحه نمایش یک لپ تاپ سه برابر بزرگ تر شود، کیفیت و ارزش آن نیز به همین مقدار افزایش پیدا خواهد کرد؟ این کاری است که شرکت ریزر (Razer) امیدوار است با نمونه اولیه لپ تاپ مخصوص بازی خود به نام Project Valerie موفق به انجام آن شود. این لپ تاپ خاص برای اولین بار در نمایشگاه CES امسال معرفی شده است.

این لپ تاپ از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با مدل قبلی این شرکت یعنی مدل Razer Blade Pro داشته و به جای استفاده از یک صفحه نمایش 17.3 اینچی 4K IGZO، به سه نمونه از این صفحه های نمایش مجهز شده که در کنار همدیگر قرار می گیرند که هر کدام از یک منبع تغذیه جداگانه نیرو می گیرند. نتیجه این تنظیمات یک نمونه مخصوص بازی خواهد بود که اگر بهترین لپ تاپ مخصوص بازی در نمایشگاه CES سال 2017 میلادی نباشد، قطعا یکی از متفاوت ترین و غیر عادی ترین نمونه  های موجود در این نمایشگاه خواهد بود.

استفاده از چند صفحه نمایشگر تا پیش از این مختص کامپیوترهای رومیزی بود که به کاربر این امکان را می داد تا زاویه دید خود در بازی های ویدیویی را افزایش داده و لذت و هیجان بازی را بیشتر نماید. لپ تاپ Blade Pro با پردازشگر GeForce GTX 1080 خود و استفاده از صفحه کلید مکانیکی مانند نمونه های موجود برای کامپیوتر های دسکتاپ (Desktop) جایگزین مناسبی بود برای سیستم ها حرفه ای و مخصوص بازی بزرگ رومیزی. اما این لپ تاپ با همه توانایی های خود، در صورتیکه که کاربر به بیش از یک صفحه نمایشگر نیاز پیدا می کرد، می بایست از دستگاه های جانبی استفاده نموده تا بتواند به طور همزمان چند نمایشگر مجهز گردد.

اما شرکت ریزر (Razer) با لپ تاپ گیمینگ Project Valerie قصد دارد این مشکل را بر طرف نموده و قابلیت استفاده از سه صفحه نمایشگر را به یک لپ تاپ اضافه نماید. البته این پیشرفت بدون هزینه نیز نبوده و موجب شده که این دستگاه از قطر و ضخامت بیشتری برخوردار شده و وزن آن نیز به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند. این لپ تاپ با وزنی در حدود 12 پوند (معادل 5.4 کیلوگرم) و عرض 1.5 اینچ (معادل 38 میلیمتر) طراحی شده که افزایش محسوسی نسبت به وزن 7.8 پوندی (معادل 3.5 کیلوگرم)  و ضخامت 0.88 اینچی (معادل 22 میلیمتر) مدل Blade Pro دارد. هر دو این لپ تاپ ها نیز قابلیت استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی (Virtual Reality – VR) در خود دارند.

با وجود اینکه لپ تاپ Project Valerie از کارت گرافیک و پردازنده گرافیکی و صفحه کلیدی مانند مدل Blade Pro استفاده می کند، اما هنوز مشخصات دقیق آن اعلام نشده است. این لپ تاپ علاوه بر تجهیز به صفحه کلید مجهز به لامپ های LED در زیر کلیدها، در بخش پایینی صفحه های نمایشگر جانبی نیز از دو ردیف لامپ استفاده کرده که فضای جالبی را برای این دستگاه ایجاد می کند.

با توجه به این نکته که صفحه های نمایش جانبی اضافی میزان مصرف باتری را بالاتر خواهند برد، در نتیجه زمان استفاده از دستگاه نیز کاهش خواهد یافت. مدل قبلی این شرکت توانایی کار کردن به مدت 4 ساعت متوالی را بدون استفاده از شارژ مجدد داشت اما شرکت Razer هنوز توانایی ها باتری این مدل جدید خود را اعلام نکرده اما بنظر می رسد که توانایی های آن اندکی ار مدل Blade Pro بیشتر باشد. البته برای صرفه جویی در مصرف باتری می توان نمایشگر های اضافه را به حالت غیر فعال در آورد که این عمل با توجه به فلسفه استفاده از دو نمایشگر اضافی کاری غیر عادی و نامعقول خواهد بود!

هنوز قیمت مشخصی هم برای لپ تاپ Project Valerie اعلام نشده و معمول نیست که در صورت عرضه به صورت انبوه به چه قیمتی به خریداران و دوست داران این لپ تاپ ارائه خواهد شد. لپ تاپ مدل Blade Pro قیمتی در حدود 3.500 دلار (معادل 14.3 میلیون تومان) داشت که قیمتی نسبتا بالا بحساب می آید ، به همین دلیل به نظر نمی رسد که لپ تاپ Project Valerie این شرکت نمونه ای مناسب برای کاربران متوسط بازی های ویدئویی باشد.

البته لپ تاپ Project Valerie اولین لپ تاپ مجهز به بیش از یک نمایشگر نبوده و شرکت Mashable در سال 2009 میلادی یک نمونه با دو صفحه نمایشگر را معرفی نموده بود که با موفقیت مناسب و استقبال خوبی از طرف منتقدین و مردم مواجه نشده بودند.

منبع:

The Verge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر