;
coinex

رونمایی از کابین خودروهای خودران شرکت ب ام و در نمایشگاه CES 2017

کابین خودروهای خودران شرکت ب ام و
سالهاست که شرکت های خودرو سازی تمرکز خود را بر روی جنبه های فنی و تکنیکی خودروهای خودران (بدون نیاز به راننده) قرار داده اند و در آینده نزدیک خودروهای با قابلیت هدایت خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده روانه بازارهای جهانی خواهند شد. شرکت خودروسازی پیشرو و بسیار مشهور آلمانی ب ام و نیز تصمیم گرفته که نمایی از ظاهر خودروهای خودران آینده خود را ترسیم نموده و علاوه بر بعد فنی، زیبایی های آن را نیز به نمایش گذارد.

این شرکت به این منظور و برای اولین بار از نمای داخلی خودروهای خودران خود در نمایشگاه CES 2017 میلادی در شهر لاس وگاس پرده برداری نمود.

شرکت ب ام و در طراحی خود به گونه ای متفاوت عمل کرده و بر خلاف دیگر خودروهای مفهومی که با بدنه و به صورت کامل همراه با اجزایی مانند سپر و در موتور و … ارائه می گردند، تنها ساختار کلی و چهارچوب اصلی را در آن قرار داده و تنها به نمایش تزئینات و تجهیزات داخلی خودروهای خودران آینده خود پرداخته است. البته این عمل یک گام مثبت بوده و این شرکت توانسته به هدف خود که تنها نمایش فرم طراخی آینده نگرانه و خلاقانه بود، دست یافته و توجه منتقدین و بازدیدکنندگان را به این طرح زیبای خود جلب نماید.

کابین این مدل مفهومی شرکت ب ام و از چهار صندلی عریض و بسیار راحت سود برده و پشت سری های آن نیز بر خلاف مدل های موجود در ردیف جلو به صندلی متصل نیست. بین دو ردیف صندلی های عقب و جلو نیز یک کتابخانه کوچک قرار گرفته است.

در مجموع فضای داخلی این کابین بسیار دنج و راحت بوده و فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

همانطور که اشاره شده، این کابین از تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای سود بوده که یکی از نمونه های آن استفاده از سیستم HoloActive به منظور نمایش تصاویر سه بعدی برای نمایشگرهای موجود بر روی کنسول است.

شرکت خودروسازی ب ام و یکی از پیشگامان استفاده از تکنولوژی های خلاقانه و آینده نگرانه در این صنعت بوده و در حال حاضر و بر اساس اعلام شرکت، نزدیک به 9 میلیون خودروی این شرکت که مجهز به سیستم ارتباطی مخصوص و انحصاری بی ام و هستند، در جاده ها در حال تردد بوده که این آمار، بیش از هر شرکت خودروساز دیگری است.

بر اساس گفته های کلاوس فرولیش (Klaus Frolich) یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت ب ام و، این شرکت سردمدار استفاده از این تکنولوژی بوده و همیشه تلاش کرده که رانندگی ساده و قابل انعطافی را برای رانندگان خودروهای خود فراهم نماید.

آینده خودروهای خودران

با توجه به ارائه مدل مفهومی کابین خودروهای خودران به نظر می رسد که نمونه های نهایی این تکنولوژی فوق پیشرفته بسیار زودتر از وعده شرکت ب ام و به تولید انبوه رسیده و زودتر از سال 2021 که توسط شرکت اعلام شده بود، به بازارهای جهانی عرضه گردند.

این شرکت همچنین تلاش داشته تا امکانات مناسبی را برای سرنشینان فراهم نماید تا در هنگام هدایت خودرو توسط سیستم کامپیوتری اتوماتیک، به جای خیره شده به مسیر پیش رو و جاده، قابلیت انجام کارهای دیگری را از جمله مطالعه کتاب و تماشای برنامه های تلویزیونی نیز داشته باشند.

البته توصیه می گردد که حتی در امن ترین خودرو های خودران نیز راننده به عنوان یک عامل اصلی در کابین حضور داشته باشد و به انجام وظایف و اشتباهات احتمالی سیستم کامپیوتری نظارت داشته باشد.

[toggle title=”بیشتر بخوانید…” state=”close”]روی لینک خودروهای خودران کلیک کرده و از اخبار مرتبط با آن مطلع گردید.[/toggle]

شایان ذکر است هنوز سیستم های کامپیوتری به درجه ای نرسیده اند که توانایی رقابت با مغز انسان را داشته باشند و به گفته فرولیش هنوز زود است که مغز و قدرت تصمیم گیری انسان را با هوش مصنوعی و کامپیوتر جایگزین نماییم؛ اما در مجموع و با توجه به این طرح خلاقانه و نوآورانه شرکت ب ام و به نظر می رسد که خودروهای خودران آینده، نمونه هایی بسیار راحت، لوکس و مجللی باشند.

منبع:

Interesting Engineering

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر