;
coinex

برق تمام قطارهای برقی هلند با انرژی باد تامین می شود

برق تمام قطارهای برقی هلند با انرژی باد تامین می شود
کشور هلند با بهره گیری از قدرت باد و آب در حال تولید انرژی های تجدید پذیر است. اکنون با صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، تمام ناوگان قطارهای برقی هلند با استفاده از انرژی های تجدید پذیر راه اندازی شده است.

شبکه راه آهن هلند (NS)، استفاده از انرژی تولیدی توربین های بادی را دو سال قبل آغاز کرد. در آن زمان، راه آهن هلند قراردادی 10 ساله را با شرکت انیکو به امضا رسانده بود. برنامه این تفاهم نامه تامین برق تمام قطارهای برقی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر تا سال 2018 بود؛ اما حالا به نظر می رسد، نتایج این تفاهم نامه حتی یک سال زودتر به ثمر نشسته است، چیزی که کشور هلند را به کشوری نمونه در زمینه استفاده از انرژی های تجدید پذیر تبدیل کرده است.

بر اساس اعلام مقامات کشور هلند، قطارهای برقی روزانه بیش از 600 هزار نفر را در طول 5500 سفر به مقصدهایشان می رسانند. این سفرها سالانه از 1.2 تریلیون کیلووات ساعت انرژی بهره می برند، میزانی که می تواند برق خانگی سالانه شهر آمستردام را تامین کند. در حال حاضر، توربین های بادی برای تولید برق لازم برای سفری 193 کیلومتری نیازمند یک ساعت تولید انرژی هستند. با این حال، شبکه راه آهن هلند، به دنبال روش هایی برای کاهش مصرف ماشین آلات (35 درصد تا سال 2020) خود است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر