;
coinex

قفل داینامیک ویندوز 10 وقتی از سیستم تان فاصله بگیرید به طور اتوماتیک آن را قفل می کند

قفل داینامیک ویندوز 10 وقتی از سیستم تان فاصله بگیرید به طور اتوماتیک آن را قفل می کند

مجموعه ای از گزارش هایی که امروز منتشر شده است، نشان می دهد که مایکروسافت در حال کار بر روی یکی از ویژگی ایمنی جدید برای ویندوز 10 به نام قفل داینامیک است. قفل داینامیک ویندوز 10 وقتی از سیستم تان فاصله بگیرید به طور اتوماتیک آن را قفل می کند.

این ایده با این ویژگی بسیار ساده به نظر می رسد، ویژگی قفل داینامیک ویندوز 10 کامپیوتر شما را وقتی از آن یک گام فاصله بگیرید، به طور اتوماتیک قفل خواهد کرد و از این طریق امنیت سیستم شما را بالا می برد.

مزیت های قفل داینامیک ویندوز 10 یا قفل پویا ویندوز 10

 این قابلیت بسیار مفید است؛ چرا که ممکن است گاهی فراموش کنید که به طور دستی سیستم خود را قفل کنید. این ویژگی، ریسک دزدیده شدن اطلاعات شما را به حداقل می رساند. اجرای این ویژگی هیچ زحمتی ندارد به محض آن که شما از سیستم خود دور شوید به طور اتوماتیک قفل خواهد شد.

با توجه به گزارش های اخیر، این ویژگی با عنوان قفل پویا یا قفل داینامیک ویندوز 10 اخیرا در نسخه بتا ویندوز 10 در دسترس است. به طور کلی، سیستم های کنترل دسترسی بیومتریک بر روی ویندوز 10 با عنوان ویندوز سلام مطرح می شود.

مطمئنا قفل کردن سیستم پیش از این هم زمان زیادی نمی گرفت، کافی است که دکمه Win + L را از روی سیستم تان فشار دهید تا کامپیوترتان قفل شود، هر چند این کار ساده است؛ اما باز هم اندکی زحمت دارد. اما تکنولوژی زندگی را برای شما آسان تر می کند و حتی همین زحمت اندک را نیز دیگر نمی کشید و زمانی که از سیستم تان دور شوید به طور خودکار قفل می شود.

بزرگترین مزیت این ویژگی حفاظت از کامپیوتر شما در برابر دسترسی غیرمجاز برای مواقعی است که کاربران فراموش می کنند به طور دستی کامپیوتر را قفل کنند؛ اما آن چه که درباره این ویژگی گزارش نشده است، این است که ویندوز چطور عدم فعالیت کاربر را تشخیص می دهد و تخمین می زند که آیا باید کامپیوتر  به طور اتوماتیک قفل شود یا نه؟

کاربران در حال حاضر می توانند ویندوز را پس از زمان معینی به طور اتوماتیک قفل کنند؛ اما حال با این ویژگی که قادر است بدون نیاز به ورودی از کاربر این کار را انجام دهد واقعا زندگی برای بسیاری از کاربران ویندوز 10 آسان می شود.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر