;
coinex

تنها 4 درصد از کاربران اندرویدی می توانند ایموجی های جدید را مشاهده کنند.

ایموجی های جدید
تنها 4 درصد از کاربران اندرویدی می توانند ایموجی های جدید را مشاهده کنند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

بعد از اینکه اندروید 7.0 نوقا برای کاربران دستگاه های اندرویدی منتشر شد، شرکت گوگل با ارائه این سیستم عامل جدید که در آن تغییر و تحولات بسیاری مشاهده می شد، سری جدید استاندارد شده ایموجی ها را برای کاربران اندرویدی به ارمغان آورد. این سری جدید از به روزرسانی ایموجی ها که به سری 9 معروف است، شامل 72 ایموجی جدید می شود.

به همراه این آپدیت می توان رنگ پوست ایموجی های آدمک را به دلخواه انتخاب کرد. در آپدیت سیستم عامل اندروید 7.1 نیز ما شاهد اضافه شدن آدمک های بیشتر و همچنین چند شغل جدید به این ایموجی ها بودیم.  عده بسیاری از این خبر خوش حال شده و از ایموجی های جدیدی که در راه بودند به خوبی استقبال کردند؛ اما این دقیقا همان زمانی بود که مشکل جدیدی در رابطه با این به روزرسانی نمایان شد.

 ایموجی پدیا (emoji pedia) یکی از وب سایت هایی که آخرین اخبار و تحلیل ها را در باره این ایموجی های معروف می گذارد، تحلیل جدیدی را به وسیله بازدید کنندگان خود آغاز کرد. در این تحقیق مشخص شد تنها 4 درصد از کاربران اندرویدی که سیستم عامل خود را به آخرین به روزرسانی اندروید ارتقا داده اند، می توانند از این ایموجی های جدید در تلفن همراه خود استفاده کنند.

تحقیق مشابهی نیز برای کاربران دستگاه های آی او اس شرکت اپل صورت گرفت. آماری که بعد از انجام نظر سنجی از کاربران گرفته شد با آنچه در گوشی های اندروید رخ داده بود، بسیار متفاوت بود. طبق آنچه این وب سایت منتشر کرده است، 84 درصد از کاربران دستگاه های آی او اس که گوشی خود را به آی او اس 10 مجهز کرده بودند، قادر بودند که از تمامی ایموجی های جدید بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

بعد از اینکه این اعداد و ارقام در فضای مجازی دست به دست شدند عده ای ادعا کردند که این ایموجی ها به اندازه ای که مطرح شده مهم نیستند و باید به نکات دیگری که در مورد این به روز رسانی وجود دارد پرداخته شود.

اگر بخواهیم این موضوع را بهتر بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که دلیل این اتفاق ، مشکلی اساسی در مورد سیستم عامل اندروید است که از همان ابتدا وجود داشته است و هنوز هم رفع نشده است. این مشکل به طور کلی به ‌به‌روزرسانی های نرم افزاری این سیستم عامل باز می گردد. ایموجی های جدید هر کدام زیر مجموعه ای از شرکتی هستند که هر چند وقت یک بار به روزرسانی جدیدی از نمادها و سمبل های موسوم به ایموجی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند و این ایموجی ها باید برای جای گرفتن در هر گوشی ای توسط سازندگان سیستم عامل بر روی سیستم عامل هر مدل از گوشی ها قرار بگیرد.

این بدین معناست که با ارائه هرکدام از ایموجی های جدید، سازندگان اندرویدی و آی او اس باید آنها را در سیستم عامل خود اعمال کنند که این امری زمانبر است و ممکن است سازندگان به طور کلی از آنها صرف نظر کنند. با اینکه این امر برای هر دو پلتفرم آی او اس و اندروید یکسان است؛ اما دارندگان آی او اس با این مشکل کم تر مواجه می شوند.

بیایید با یک مثال در دنیای واقعی این موضوع را بررسی کنیم. گوشی گوگل پیکسل را در نظر بگیرید. با اینکه این گوشی با نام گوگل عرضه می شود؛ اما ساخت سخت افزارهای این گوشی به طور کلی بر عهده شرکت دیگری است. به همین دلیل کنترل انتشار آپدیت های جدید برای این گوشی نیز به میزان زیادی در دست شرکت گوگل نیست و بیشتر به کارخانه سازنده مربوط می شود. این امر را می شود برای اکثر گوشی های اندروید موجود در بازار نیز بست داد و این در حالی است که با انتشار هر نسخه جدید از به روزرسانی، بر روی سیستم عامل باید تغییراتی اعمال شود که هر یک از برندهای موجود در بازار بتوانند آنها را مناسب با گوشی خود به کاربران ارائه دهند و هر یک از این نسخه ها باید به صورت دقیق بررسی شده و آزمایش های بسیاری برای اطمینان از عملکرد درست آنها انجام شود.

این پروسه گاهی اوقات بسیار زمانبر و وقت گیر است که سازندگان گوشی های اندرویدی ترجیح می دهند که با ارائه گوشی های جدید، دستگاه های قدیمی را از رده خارج کنند. این در حالی است که شرکت اپل، خود تولید نرم افزار و سخت افزار محصولاتش را بر عهده دارد و کنترل بهتری بر این مسئله خواهد داشت.  البته به این موضوع قانون جدید گوگل را نیز اضافه کنید. طبق استانداردهای جدیدی که شرکت گوگل برای نسخه های جدید به روزرسانی اندروید ارائه کرده است، تعدادی از گوشی ها با نسخه های جدید ارائه شده مطابفت ندارند. این بدین معناست که این گوشی ها قادر نخواهند بود که به روزرسانی های جدید را دریافت کنند.

ایموجی های جدید

این مشکل تنها به از دست دادن چند ویژگی جدید ختم نمی شود. عدم انتشار سیستم عامل جدید برای تعدادی از گوشی های موجود اندرویدی به نوعی بی مسئولیتی سازندگان را نشان می دهد و در این زمینه تا حدودی به حقوق کاربران تعدی شده است. این مشکل هم سازندگان برنامه ها را به دردسر می اندازد و هم باعث اخلال در استفاده کاربران از گوشی های خود می شود.

بسیاری از برنامه های جدید با استفاده از ویژگی های جدیدی که در سیستم عامل های اخیر اضافه شده اند عمل می کنند. عدم وجود این ویژگی ها در تعداد بسیاری از این گوشی ها، کاربران اندرویدی این دستگاه ها را از استفاده از این برنامه ها نیز محروم می کند. علاوه بر این، با جلوگیری از انتشار به روزرسانی سیستم عامل ها بر روی برخی از دستگاه ها، کاربران این گوشی ها قادر نخواهند بود که از آخرین بسته های امنیتی منتشر شده نیز بهره ببرند.

این بدین معناست که گوشی هوشمند بسیاری از کاربران اندرویدی در معرض خطر هکرها و بدافزارها قرار می گیرد و همین موضوع می تواند باعث زیان کاربران بسیاری از گوشی های اندرویدی شود. البته این موضوع با تصمیم گیری های اقتصادی کمپانی ها در ارتباط است. زیرا پشتیبانی از تمامی گوشی های تولید شده، هزینه زیادی را برای سازندگان به دنبال خواهد داشت و این امر تا حدودی از نظر اقتصادی قابل توجیه است. این مشکل صرفا معطوف به گوشی های قدیمی نمی شوند و عدم انتشار به روزرسانی های جدید می تواند آن دسته از گوشی هایی که فروش قابل توجهی نداشته اند را نیز تحت تأثیر قرار دهد؛ چرا که انتشار به روزرسانی جدید برای این دسته از گوشی ها نیز برای کمپانی های سازنده صرفه اقتصادی ندارد. البته سازندگان باید این نکته را نیز در نظر بگیرند که با تصمیم گیری های این چنینی عده زیادی از کاربران اعتماد خود را به آنها از دست داده و همین موضوع باعث ایجاد تأثیر منفی بر روی عده بسیاری می شود. این کار به نوعی تبلیغات منفی شرکت های تولیدکننده برعلیه خودشان است.

 البته باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که برای رفع این مشکل، راه حل آسانی وجود ندارد. اگر شرکت گوگل بخواهد سازندگان را مجبور کند که پشتیبانی سیستم عامل را بر روی تمامی دستگاه های خود داشته باشند، دو مشکل اساسی پیش خواهد آمد.

اولی آن است که در این صورت ممکن است بار تمام مسئولیت ها و اقدامات انتشار سیستم عامل ها برای تعداد بسیار زیادی از گوشی های اندروید بر دوش شرکت گوگل بیفتد و انجام این کار از محدوده توانایی های یک کمپانی خارج است. دوما ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح دهند که سیستم عامل گوشی های خود را تغییر دهند تا بتوانند از این مسئولیت شانه خالی کنند و اندروید را با یک جایگزین ساده تر و ارزان تر عوض کنند.

همان طور که پیش از این نیز شاهد این تغییر در بعضی از شرکت های سازنده بوده ایم. بهترین کاری که شرکت ها می توانند در این زمینه انجام دهند، این است که به کاربران گوشی های خود این اطمینان را بدهند که گوشی هوشمند آنها تا دو سال بعد از تولید، توسط شرکت پشتیبانی خواهد شد؛ چراکه هم اکنون رقیب بزرگ گوگل، کمپانی اپل، سیستم عامل آی او اس 10 خود را در حالی منتشر کرده است که تمامی دستگاه های آیفون 5 به بعد را پشتیبانی می کند و این امر در حالی اتفاق می افتد که آیفون 5 این شرکت حدود 5 سال پیش به بازار عرضه شده است.

با اینکه ما نیز با بعضی از تصمیم گیری های شرکت اپل در رابطه با تولید سیستم عامل های این شرکت موافق نیستیم؛ اما به نظر می رسد که این شرکت در زمینه پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های خود بهتر از رقیب خود یعنی اندروید گوگل عمل کرده است و با این کار خود به نوعی به حقوق کاربران آیفون احترام گذاشته است. این مسئله ، موضوعی است که باید بیشتر از پیش توسط تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی مورد توجه قرار بگیرد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر