;
coinex

به گفته یکی از میلیاردرهای سیلیکون ولی دوران شرکت اپل به سر رسیده است!

شرکت اپل
به گفته یکی از میلیاردرهای سیلیکون ولی دوران شرکت اپل به سر رسیده است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

یکی از میلیاردرهای معروف سیلیکون ولی (که به مهد تکنولوژی معروف است)، پیتر تیل، ادعا می کند که آینده شرکت اپل در وضعیت نامناسبی قرار خواهد گرفت. این سخنان در حالی در مورد این شرکت اعلام شد که این شخص بسیار معروف در جلسه خبری پرسش و پاسخی که به طور سالیانه توسط روزنامه پراعتبار نیوویورک تایمز برگزار می شود ، شرکت داشته و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است.

زمانی که از او پرسیده شد که آیا یکه تازی شرکت اپل به پایان رسیده است، پیتر تیل در این باره گفت:

به نظر من بله! همه ما می دانیم که یک دستگاه گوشی هوشمند چه می کند و چه شکلی است. با اینکه این موضوع تقصیر تیم کوک مدیر عامل اپل نیست؛ اما در تولید این گوشی ها نوآوری های قابل توجهی به چشم نمی خورد.

طبق گفته های تیل، این شرکت آمریکایی بیش از هر چیز به فروش گوشی های آیفون خود تکیه کرده است. البته این امر جای تعجب ندارد؛ چرا که بیش از 60 درصد از درآمد کل این کمپانی از طریق مدل های مختلف این گوشی هوشمند تامین می شود. او این ادعای خود را با آماری که این شرکت ارائه داده است، اثبات می کند. طبق این آمار سود سالیانه شرکت اپل در سال 2016 به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است و این امر به دلیل کاهش فروش تعداد آیفون های این شرکت رخ داده است.

با وجود پیش بینی های ناخوشایندی که در مورد تیم کوک و آینده شرکتش انتشار یافته است، هنوز می شود به این نکته امیدوار بود که شرکت اپل سرمایه زیادی را در اختیار دارد که می تواند به وسیله آن با برنامه های مختلف شرکت خود را از وضعیت نامناسب احتمالی خارج کند. همچنین این شرکت قصد دارد در سال 2017 میلادی برنامه خاصی را برای عرضه محصولات خود اجرا کند؛ چرا که این شرکت در این سال، 10 سالگی تولد آیفون خود را جشن خواهد گرفت.

به نظر می رسد که مسئولین اپل قصد دارند گوشی ویژه ای را در این سال به بازار گوشی های هوشمند معرفی کنند. گزارش شده است که در حداقل یکی از مدل های 2017 آیفون از صفحه نمایش دو لبه OLED استفاده خواهد شد. علاوه بر این نوآوری جدید، قرار است که در نسل بعدی آیفون ها از قابلیت هایی مانند شارژ بی سیم و مواردی از این دست استفاده شود.

البته باید در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که اپل تنها موضوع پرسش و پاسخ خبری نبوده است و مجری میزبان در مورد فیس بوک و گوگل نیز پرسش هایی را مطرح کرد.

تیل در این باره نیز گفته است که شرکت گوگل در دوران ریاست جمهوری اوباما حتی بیشتر از شرکت اکسون در زمان بوش قدرتمند شده است.

این سرمایه دار بزرگ آمریکایی همچنین اطلاعات جدید خود در باره مارک زاکربرگ مدیرعامل و بنیان گذار شرکت فیس بوک نیز با حاضرین به اشتراک گذاشت. از تیل پرسیده شد که آیا می شود به فیس بوک به عنوان یک رسانه تأثیر گذار اعتماد کرد؟

جواب وی برای این سؤال نیز مثبت بود. او در این باره افزود: البته به نظر می رسد که عده ای برای آینده این شرکت، تئوری های مضحک گمراه کننده ای را در سر می پرورانند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر