;
coinex

زندگی در مریخ شبیه سازی می شود، دانشمندان وارد زیستگاه گنبدی شکل هاوایی شدند!


زندگی در مریخ شبیه سازی می شود، دانشمندان وارد زیستگاه گنبدی شکل هاوایی شدند!
گویا زندگی در مریخ تنها یک رویا نبوده و شاید در سال های آتی به مرحله اجرا درآید! شش دانشمند وارد زیستگاه گنبدی شکلی در هاوایی شدند تا هشت ماه را در انزوای مطلق به سر ببرند. این دانشمندان در این ماموریت قرار است، زندگی در سیاره سرخ را شبیه سازی کنند. پروژه‌ ی آنالوگ و شبیه‌ سازی اکتشاف فضایی هاوایی (HI-SEAS) که توسط دانشگاه هاوایی و ناسا انجام می شود، به مطالعه‌ی اثرات روانی انزوا و ماموریت‌ های فضانوردان در فضاهای تنگ، می ‌پردازد.

به گفته کیم بینستید، محقق ارشد این ماموریت: “مفتخریم که بخشی از (پروژه ای) هستیم که به کاهش موانع سفر انسان به مریخ کمک می کند.”

زیستگاه HI-SEAS که یک اتاق گنبدی متشکل از سطوح هندسی در دامنه کوهستان مانوالوا، هاوایی است، به مدت هشت ماه محل زندگی این گروه شش ‌نفری خواهد بود.

این زیستگاه ۱۱۱٫۵ مترمربع مساحت دارد و دارای یک آشپزخانه، ناهارخوری، آزمایشگاه، فضایی برای ورزش دسته‌ جمعی، یک حمام، سرویس بهداشتی و شش اتاق‌ خواب جداگانه است.

انرژی HI-SEAS از طریق یک آرایه‌ خورشیدی ۱۰ کیلوواتی تامین می شود و تمام ارتباطات با جهان خارج، برای بازسازی شرایط ارسال پیام از مریخ به زمین با ‌تاخیری ۲۰ دقیقه ‌ای انجام خواهد شد.

این پروژه، پنجمین ماموریت شبیه‌ سازی در این مرکز است که از اوایل سال ۲۰۱۳ انجام می شود و مانند ماموریت‌ های گذشته، هدف اصلی آن مطالعه‌ انسجام، عملکرد تیم و نحوه‌ تاثیرگذاری استرس بر روی زندگی در انزوا و همچنین زندگی در فضای شلوغ و کوچک با حریم خصوصی کم خواهد بود. این را به خاطر بسپارید، زندگی در مریخ تنها یک رویا نخواهد بود!

.

منبع: galaxymonitor

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر