;
coinex

فروش نوار کاست در سال 2016، 75 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت!

فروش نوار کاست در سال 2016 بالا رفت

حدود یک ماه از سال جدید می‌گذرد، در سال 2016 اتفاقات جالبی افتاد؛ مثل افزایش فروش نوار کاست که هم جالب و هم عجیب به نظر می‌رسد. علاقه به وسایل قدیمی و زندگی در گذشته، در عده ای از افراد دیده می‌شود و گویی رو به افزایش است. نوار کاست، از ابزارها و گجت‌های محبوب در گذشته به حساب می آمد و در سال 2016، در ایالات متحده، 129,000 کپی نوار کاست به فروش رفت و نسب به سال قبل، 75 درصد افزایش داشته که  آمار زیادی به حساب می‌آید. البته جای ذکر است که در این سال، 13.1 میلیون صفحه گرامافون به فروش رفته که بسیار بیشتر از نوار کاست است!

واکمن star-lord در فیلم نگهبانان کهکشان
واکمن Star-Lord در نگهبانان کهکشان

دلایل زیادی برای افزایش فروش وجود ندارد؛ کاست‌ آلبوم‌های “جاسین بیبر” و “د ویکند” که هزاران نسخه به فروش رفت در حالی که نشر دوباره آلبوم‌های Slim Shady LP از “امینم” و The Revolution’s Purple Rain از “پرینس” به ترتیب 3,000 و 2,000 نسخه فروش رفت. ترک Awesome Mix Vol. 1 از فیلم نگهبانان کهکشان با فروش 4,000 کپی، هم در 2015 و هم در 2016، محبوب‌ترین ترک به شمار می‌رود. البته در این مورد، افزایش فروش به دلیل وجود نوار کاست در فیلم بود که کاراکتر Star-Lord از طریق واکمن موسیقی گوش می‌داد.

نوار کاست

اکثر نوارها، یعنی چیزی حدود 43 درصد، آنلاین فروخته شدند، در حالی که بقیه در خرده فروشی‌های مستقل، فروشگاه‌های موسیقی غیر سنتی مثل Urban Outfitters فروخته شد. در سال گذشته، Cassette Store Day، به معنی روز فروش کاست، که یک رویداد برای حفظ نوار کاست است، در هشتم اکتبر برگزار شد و فروش آن هم چند برابر شد. گفته می‌شود تعداد زیادی نوار کاست هم به زندان‌ها برده شده است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر