;
coinex

دانشمندان در حال ساخت سنجاقک رباتیک و ژنتیکی هستند

دانشمندان در حال ساخت سنجاقک رباتیک و ژنتیکی هستند

یک شرکت زیست پزشکی با نام Draper در حال توسعه یک تکنولوژی جدید برای تبدیل سنجاقک به پهپاد زنده است. آنها نام این سنجاقک رباتیک یا موجود سایبورگ را پروژه DragonflEye نامیده‌اند. بخش اصلی تکنولوژی، یک موجود کوچک است که با پنل خورشیدی با ترکیب سیستم هدایت و پرواز به همراه ابزارهای اپتوژنتیک در پشتش که با کمک مؤسسه پزشکی هاورد هیوز (HHMI) در پردیس تحقیقاتی Janelia ساخته شده، مجهز است. این ایده، برای ارسال فرمان از بدنه‌ به نورون‌های هدایتی است که پرواز حشره را در رشته‌های عصبی سنجاقک کنترل می‌کند. این کار برای ربایش ماهیچه‌های حشره صورت می‌گیرد.

برای کنترل نورون‌های هدایتی، محققان مؤسسه هاورد، با ترکیب ژن‌هایی که بطور طبیعی در چشم پیدا می‌شود، راهی برای حساس کردن حشرات به نور پیدا کرده‌اند. با این ژن‌ها، ابزارها یا آپترودها (سنسوری بصری برای اندازه‌گیری مقیاس اشیا) که در پشت حشره قرار دارند، قادر خواهند بود با استفاده از بمب‌های نوری، حشره را راهنمایی و هدایت کنند. در مصاحبه ای با بخش اسپکتروم موسسه مهندسان برق و الکترونیک، سرپرست این پروژه Jesse J. Wheeler، گفت تیم او هم اکنون نسخه نسل-اولی سیستم را ساخته است، اما به نظر می‌رسد هنوز قادر به آزمایش آن نیستند.

او همچنین گفت:

در اولین سال پروژه، ما بر روی توسعه تکنولوژی‌های هسته و اجزا اصلی مانند پشته، آپترود و ابزار ترکیبی بیولوژی سنجاقک تمرکز کرده بودیم و با وارد شدن به سال دوم، با اولین نسل این موجود در اتاق مخصوص ضبط حرکت که می‌تواند حرکات دقیق پرواز را به عنوان داده‌هایی بدست آمده از سیستم هوانوردی ضبط کند، در حال تجهیز سنجاقک هستیم. این به ما اجازه می‌دهد تا الگوریتم‌هایی را برای پرواز مستقل حشره توسعه دهیم.

اگر آزمایش پایانی برای استفاده عملی مداوم و پایدار باشد، می‌شود سنجاقک‌ها را به سیستم‌های مراقبتی کوچک یا ماشین‌های گرده افشانی تبدیل کرد. از آنجایی که هسته و مهمترین بخش این تکنولوژی بدنه آن است، می‌توان با تغییر، زنبورهای عسل یا حشرات دیگر را نیز با اندازه‌های متفاوت ایجاد کرد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام وخسته نباشید از طرف ربات گر ربات حشره فناوری که از طریق دماغ فرستاده میشود به داخل سر انسان و حیوانات چهار پا که….

    پاسخ