;
coinex

هفت دلیل برتری سامسونگ گلکسی اس 7 اج نسبت به گوشی گوگل پیکسل XL

هفت دلیل برتری سامسونگ گلکسی اس 7 اج نسبت به گوشی گوگل پیکسل XL
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی هفت دلیل برتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج نسبت به گوشی گوگل پیکسل XL بپردازیم، پس برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

گوشی هوشمند گلکسی S7 شرکت سامسونگ، حدود ده ماه است که بازار ارائه شده است. این گوشی توسط شرکت سامسونگ در تاریخ 11 مارس سال گذشته میلادی معرفی شد. این گوشی با ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته خود مبدل به یکی از گوشی های پرچم دار این شرکت شد و در بازار گوشی های هوشمند در رده گوشی های پرچمدار اندرویدی قرار گرفت.

حتما شما هم می دانید که در همین زمان گوشی دیگری از این شرکت نیز با نام سامسونگ گلکسی نوت 7 به بازار ارائه شد. پس از ارائه این محصول به بازار، این گوشی با استقبال نسبتا خوب خریداران مواجه شد” اما خبر بسیار ناگواری در مورد این گوشی موفقیت این محصول را به کل زیر سؤال برد؛ چراکه چندین دستگاه از گوشی های نوت 7 سامسونگ منفجر شد و همین امر باعث شد که سامسونگ از کاربران این گوشی بخواهد که هر چه سریع تر گوشی های نوت 7 خود را به نمایندگی های این شرکت مرجوع کنند.

بعد از فراخوان نوت 7، یکی از محتمل ترین گوشی هایی که می توانست توسط خریداران نوت 7 جایگزین شود، گوشی های گوگل پیکسل XL و یا گلکسی اس 7 اج بود. با وجود این که تمامی گوشی های نوت 7 از بازار جمع آوری شده و مقصر اصلی انفجار این فبلت، از طرف سامسونگ باتری  این دستگاه اعلام شده؛ اما ما می خواهیم در این مقاله به بررسی هفت دلیل برتری سامسونگ گلکسی اس 7 اج در برابر گوگل پیکسل XL بپردازیم.

گوشی سامسونگ گلکسی S7 edge

به نظر من گوشی گلکسی نوت 7 می توانست بهترین گوشی اندرویدی سال باشد؛ اما حال میان باقی گوشی های موجود در بازار گوشی گلکسی اس 7 اج بهترین است. ما این ادعای خود را با اطلاعاتی که راجع به دو گوشی گوگل پیکسل XL  و  گلکسی اس 7 اج به دست آورده ایم، ثابت می کنیم.

1. طراحی

طراحی و شکل ظاهری اولین چیزی است که در هنگام بررسی یک گوشی به چشم می خورد. با اینکه قضاوت در مورد شکل ظاهری تقریبا به سلیقه افراد بستگی دارد؛ اما به نظر گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج طراحی بهتری به نسبت رقیب خود یعنی گوشی پیکسل XL دارد. در طراحی بدنه گوگل پیکسل، سنسور اثر انگشت در پشت این گوشی تعبیه شده است و این در حالیست که گوگل برای قاب پشتی این گوشی از آلیاژهای فلزی و برای سنسور اثر انگشت از مواد شیشه ای استفاده کرده است. همین امر ممکن است یکدستی پشت گوشی را تحت شعاع قرار دهد. گوگل می توانست این سنسور را مانند گوشی های معمول دیگر در پایین قاب صفحه نمایش قرار دهد و در این صورت طراحی بدنی پشتی بهتر از آب در می آمد و همچنین قاب دور صفحه نمایش در راه بهتری استفاده می شد؛ چرا که هم اکنون این قاب بدون استفاده در این گوشی قرار دارد.

بر خلاف آنچه در مورد طراحی گوشی هوشمند گوگل پیکسل XL  گفتیم، به نظر می آید که در طراحی ظاهری گوشی گلکسی اس 7 اج همه چیز در جای مناسبی قرار دارد. در این گوشی، سامسونگ صفحه نمایش منحنی دو لبه ای را تعبیه کرده که به کارایی و زیبایی این گوشی کمک چشم گیری کرده است.

2. قابلیت ضد آب بودن در مقابل قابلیت مقاومت در برابر قطره های آب

گوشی های سامسونگ گلکسی S7  و گلکسی S7 edge هر دو دارای کد IP68 هستند. این کد به این معنا است که این دو گوشی قابلیت ضد آب بودن و ضد گرد و خاک بودن را دارا هستند. در حالی که گوشی گوگل پیکسل XL دارای کد IP53 است و فقط قادر به تحمل قطرات کوچک آب است و قابلیت ضد گرد و خاک بودن این گوشی به قدری کم است که می شود به راحتی از آن صرف نظر کرد.

گوگل در رابطه با این قابلیت ضعیف گفته است که به دلیل کمبود وقت نتوانسته است که کد حفاظتی IP این گوشی را ارتقا دهد و به ناچار به همین میزان ضد آب بودن اکتفا کرده است تا بتواند در زمان تعیین شده، گوشی هوشمند خود را به بازار ارائه کند. طراحی نامناسب و قبلیت ضد آب بودن ضعیف این گوشی این نکته را نمایان می کند که در عرضه این گوشی به بازار عجله شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی S7 edge

البته درباره این قابلیت نیز جای شک و شبه باقی می ماند؛ چراکه در گوشی سامسونگ قابلیت ضد آب به این معناست که می شود آن را حتی در داخل آب نیز فرو برد، اما گوگل قابلیت ضد آب بودن گوشی خود را با عبارت “مقاومت در برابر قطره های آب ” معرفی کرده است. در حالی که از این عبارت می شود برداشت های متفاوتی کرد و کاربر نمی داند که منظور از قطره های آب دقیقا چه میزان آب بر روی این گوشی است؟!

3. گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج سریع تر از گوگل پیکسل XL شارژ می شود

باتری گوشی گلکسی اس 7 اج، 3600 میلی آمپری است و در مقابل باتری 3450 میلی آمپری گوشی گوگل پیکسل XL قرار دارد. در حالی که انتظار می رود که گوشی گوگل با سرعت بیشتری شارژ شود؛ اما این رقیب کره ای این گوشی است که در این امر نیز برتری دارد.

در آزمایشی که در رابطه با مدت زمان فول شارژ این دو گوشی انجام شد، گوشی گلکسی اس 7 اج در مدت 100 دقیقه و یا 1 ساعت و 40 دقیقه به طور کامل شارژ شد. در حالی که شارژ صد در صد گوشی گوگل پیکسل 128 دقیقه یا 2 ساعت 8 دقیقه به طول انجامید. در رابطه با میزان شارژ و مدت زمان شارژ شدن این گوشی ها باید به این نکته نیز همواره توجه شود که ظرفیت باتری گوشی گلکسی اس 7 اج از گوگل پیکسل XL حدود 150 میلی آمپر بیشتر است، ولی حدود 30 دقیق سریع تر از رقیب خود به طور صد در صد شارژ می شود.

حتی گوشی از بازار خارج شده گلکسی نوت 7 نیز با ثبت رکورد 92 دقیقه ای یعنی 1 ساعت و 32 دقیق ، سرعت بیشتری را از خود به نمایش گذاشته بود در حالی که ظرفیت باتری این گوشی نیز 3500 میلی آمپر است. انتظار می رفت که گوشی گوگل در رابطه با این قابلیت، از گوشی سامسونگ جلو بزند حال آنکه در کمال تعجب این سامسونگ گلکسی اس 7 اج است که در این زمینه نیز رقیب خود را شکست داد.

4. سامسونگ با قابلیت شارژ بی سیم پیشتاز است

گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج  با ارائه قابلیت شارژ بی سیم نه تنها به شما این امکان را می دهد که گوشی خود را بر روی پد شارژر قرار داده و آن را به صورت بی سیم شارژ کنید، بلکه به وسیله این روش شارژ می توانید حتی سریع تر از معمول شارژ گوشی خود را به صد در صد برسانید.

شرکت گوگل پیش از این، از این قابلیت برای گوشی هایی همچون نکسوس 5 و نکسوس 6 استفاده کرد؛ اما پس از آن از استفاده این قابلیت در گوشی های بعدی خود یعنی ال جی نکسوس 5X و هواوی نکسوس 6P خودداری کرد. امسال نیز این شرکت از قابلیت شارژ بی سیم صرف نظر کرده و گوشی گوگل پیکسل ایکس ال خود را بدون این ویژگی به بازار عرضه کرده است. طبق این روند به نظر می رسد که گوگل قصد دارد این رویه را در گوشی های هوشمند خود حفظ کند.

گوشی سامسونگ گلکسی S7 edge

گوشی گوگل پیکسل برای شارژ شدن از کابل یو اس بی نوع C استفاده می کند که به طور معمول برای گوشی هایی که تنها با سیم شارژ می شوند استفاده می گردد؛ اما با این حال گوگل می توانست در کنار استفاده از این نوع شارژر، قابلیت شارژ بی سیم را نیز به این گوشی اضافه کند. به نظر می رسد که این اصرار شرکت گوگل برای تولید گوشی هایی که تنها با کابل قابلیت شارژ دارند، تصمیمی نا معقول از طرف تولید کننده های این شرکت است.

5. افزایش کارآیی با طراحی منحصر به فرد

شرکت گوگل ادعا کرده است که با استفاده تلفیقی از شیشه و فلز در طراحی گوشی خود توانسته است که سنسور اثر انگشت این گوشی را به بهترین نحو در پشت این گوشی تعبیه کند. در حالی که سامسونگ در این زمینه برای خود دردسر اضافی ایجاد نکرده است و سنسور اثر انگشت خود را در جای معمول و زیر دکمه هوم گوشی تعبیه کرده است.

در عوض سامسونگ برای این محصول خود از صفحه نمایش دو لبه منحنی استفاده کرده است. این صفحه نمایش تنها برای زیبایی به این گوشی اضافه نشده، بلکه با در بر گرفتن لبه های اطراف گوشی به کارآیی صفحه نمایش نیز کمک شایانی می کند. این گوشی با صفحه نمایش دو لبه منحنی، می تواند بهتر از گوشی های معمول با صفحه نمایش های تخت عمل کند و از آنها کارآمدتر  باشد.

این نوع صفحه نمایش نوآورانه نتها از هم نوعان پیشین خود الگو برداری نمی کند، بلکه با شکل ظاهری خاص خود کارآیی های منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار می دهد که نمی توان آن را در گوشی های معمولی مشاهده کرد. از قابلیت های لبه لمسی این گوشی می شود به برنامه مخصوص نتفلیکس اشاره کرد که با یک اشاره بر روی لبه خارجی گوشی خود می توانید فیلم مورد نظر خود را تماشا کنید. در لبه این گوشی ویژگی دیگری به نام tasks  نیز تعبیه شده است که می توانید به کمک این برنامه، به راحتی ایمیل ارسال کرده و یا در زمان های دلخواه صدای اطراف را با کیفیت بسیار بالا ضبط کنید.

البته این بدان معنا نیست که گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال کارآیی های منحصر به فرد خود را نداشته باشد؛ چرا که در هر گوشی اندرویدی، همین ویژگی ها است که آنها ر از یکدیگر متمایز می کند و همین ها یکی از ضروریات در تولید گوشی های هوشمند پرچمدار اندرویدی محسوب می شوند.

از ویژگی های منحصر به فرد گوشی گوگل می توان به این نکته اشاره کرد که سنسور اثر انگشت این گوشی تنها برای باز کردن گوشی طراحی نشده است و می توان با دستورهای لمسی متفاوت به وسیله این سنسور، به قابلیت های این گوشی دسترسی پیدا کرد. این ویژگی در سنسور گوشی گوگل پیکسل XL  همانند ویژگی 3D touch در گوشی های اخیر آیفون عمل می کند. گوشی گوگل پیکسل به همراه ویژگی دیگری به نام حالت landscape نیز معرفی شده است. این قابلیت نیز بسیار شبیه به یکی از ویژگی های گوشی آیفون 6 پلاس است که تقریبا حدود دو سال پیش به بازار ارائه شد.

6. جنگ میان دوربین ها

در حال حاضر یکی از ویژگی هایی که در طراحی و تولید گوشی های هوشمند به آن توجه ویژه ای می شود، طراحی دوربین این محصولات و کیفیت عکسبرداری آنها است. در واقع گوشی های خوب موجود در بازار حداقل در یک ویژگی مشترک هستند و آن کیفیت بالای عکسبرداری این دستگاه ها است. هر دوی این گوشی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت بدنه خود برخوردار هستند و به شما بهترین کیفیت عکاسی موجود در گوشی های هوشمند سال 2016 میلادی را ارائه می دهند.

البته باید به این نکته توجه کنیم که اعداد تنها بر روی کاغذ اعتبار دارند و برای نتیجه گیری دقیق تر بهتر است، قدرت دوربین این دو گوشی را در دنیای واقعی به بوته آزمایش بگذاریم. در مقایسه با عکس هایی که توسط دوربین گوشی سامسونگ گرفته می شود، دوربین گوشی گوگل رنگ پوست انسان را طبیعی تر و گرم تر به نمایش می گذارد. و همچنین دوربین این گوشی در گرفتن عکس مناظر نیز از خود قابلیت بسیار زیادی را نشان می دهد.

اما با این وجود دوربین گوشی گوگل پیکسل ایکس ال نمی تواند به خوبی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج رنگ ها را همانند آن چه در واقعیت دیده می شود نمایش دهد. گاهی دیده شده است که در هنگام ثبت عکس با گوشی گوگل پیکسل XL، عکس ها کمی رنگ و رو رفته دیده می شوند.

گوشی سامسونگ گلکسی S7 edge

مسئله ای که در رابطه با دوربین گوشی گوگل پیکسل پیش می آید این است که رنگ عکس های ثبت شده توسط این گوشی کمی گرم تر از دنیای واقعی هستند. در بعضی از موارد این ویژگی می تواند خوب باشد؛ اما در بیشتر اوقات باعث می شود که رنگ های عکس، با دنیای واقعی هماهنگی نداشته باشد. به عنوان مثال این گوشی نقاط صورتی رنگ را به رنگ نارنجی نمایش می دهد در حالی که این موضوع به هیچ عنوان در گوشی سامسونگ کلکسی اس 7 اج دیده نمی شود.

در گوشی سامسونگ، رنگ های سبز بسیار زنده و طبیعی جلوه می کنند در حالی که در بعضی از عکس های گرفته شده توسط گوگل پیکسل ایکس ال این رنگ کمی محو و مات به نظر می رسند. در عکس های گوشی گوگل، همچنین مشاهده می شود که رزهای سرخ و صورتی به رنگ صورتی کم رنگ دیده می شوند و نقاط خاکستری رنگ در زیر نور آفتاب به صورت قهوه ای رنگ در عکس ظاهر می شوند. رنگ زرد نیز در تصاویر گرفته شده توسط این گوشی کمی متفاوت تر از رنگ واقعی دیده می شود. همین موارد و مثال های از این دست، این نکته را نمایان می کند که دوربین این گوشی در فتوشاپ و تغییر رنگ و کنتراست تصاویر، زیاده روی می کند و با محو کردن بعضی از رنگ ها حس طبیعی بودن آنها را از بین می برد.

با اینکه گوشی گوگل پیکسل ایکس ال در ثبت تصاویر درون اتاق با نور کم مهارت بیشتری دارد و توانایی های ویرایش عکس در این دوربین بیشتر است؛ اما دوربین گلکسی اس اج نیز با ثبت تصاویر واقعی تر، توانسته است پا به پای رقیب خود پیش بیاید. در واقع با وجود برنامه های فتوشاپ بسیار متنوعی که در بازار برنامه های اندرویدی موجود است، این ویژگی چندان کارآمد و انحصاری به نظر نمی آید. پس برای همین هم به نظر می رسد، دوربین گلکسی اس 7 اج با رنگ های واقعی تر در این رقابت نیز از حریف خود جلوتر است.

7. سامسونگ پی در مقابل اندروید پی

شاید شما نیز منتظر بودید که دیر یا زود در مورد این ویژگی نیز در این دو گوشی صحبت کنیم. در واقع در مقایسه گوشی های اخیر سامسونگ و گوگل این ویژگی یکی از نقاط مهم برای بررسی و مقایسه است. به وسیله این قابلیت کاربران می توانند خریدها و معاملات خود را به وسیله گوشی های هوشمند خود انجام دهند و به وسیله این سرویس ها هزینه های خود را بپردازند بدون آنکه لازم باشد پول نقد و یا کارت های اعتباری خود را با خود حمل کنند. در ویژگی اندروید پی از سیستم NFC برای این کار استفاده می شود. این بدین معناست که فروشگاه ها نیز برای استفاده از این قابلیت باید پایانه های فروش خود را به NFC به روز رسانی کنند.

بر خلاف این مسئله در سرویس اندروید پی، سامسونگ پی با هر نوع پایانه فروشی سازگاری دارد و لازم نیست تا فروشگاه ها برای استفاده از این سرویس، دستگاه های خود پرداز خود را به روزرسانی کنند. سرویس خرید سامسونگ به وسیله تکنولوژی MST عمل می کند. در این روش از پرداخت های الکترونیک می شود از موبایل خود از هر دستگاه کارت خوان معمولی موجود در فروشگاه ها استفاده کرد. گفته می شود که سرویس خرید سامسونگ در 90 درصد از فروشگاه ها قابل استفاده است.

گوشی سامسونگ گلکسی S7 edge

سامسونگ با به کار گیری تکنولوژی MST تواسته است در این زمینه نیز از رقیب خود یعنی گوشی گوگل پیکسل XL  بهتر عمل کند. چرا که ما به طور معمول از فروشگاه هایی خرید می کنیم که ممکن است هنوز به تکنولوژی NFC دسترسی نداشته باشند و در واقع فناوری MST کارآمد تر وپرکاربرد تر از هم نوع خود است.

سخن پایانی

هر دوی گوشی های گلکسی اس 7 اج و گوشی گوگل پیکسل XL دستگاه های بسیار قدرتمند و خوبی در مقایسه با دیگر رقبای خود هستند. گوشی های پیکسل با ارائه دوربین 12 مگاپیکسلی باکیفیت، پلتفرم واقعیت افزوده DayDream و به روز رسانی های سریع، دستگاه های خوبی در میان گوشی های اندرویدی محسوب می شوند.

اما هم زمان با این نکات مثبت نقطه ضعف هایی نیز در رابطه با گوشی گوگل پیکسل XL وجود دارد. برای مثال می شود به مشکل در به روزرسانی و استفاده از بسته امنیتی اندروید که در تاریخ 5 نوامبر عرضه شده بود، اشاره کرد. هدست های واقعیت مجازی Daydream view محصولات خوبی برای استفاده علاقه مندان به تکنولوژی واقعیت مجازی هستند؛ اما این هدست های گوگل به اندازه هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR رابط کاربری خوبی ندارند. در آخر نیز باید بگویم که سامسونگ با ارائه ویژگی هایی مانند حالت های مختلف استفاده از باتری، TouchWiz، شارژ سریع تر و طراحی یکدست در کنار کارآیی مناسب، توانسته گوی سبقت را از رقیب خود برباید.

اگر شما میان خرید این دو مدل گوشی اندرویدی، باید یکی را انتخاب می کردید، کدام گوشی را ترجیح می دادید؟ گلکسی اس 7 اج سامسونگ یا گوشی پیکسل ایکس ال گوگل؟

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر