;
coinex

نسل جدید ب ام و سری 4 معرفی شد

ب ام و سری 4 نسل جدید

شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و، در سال 2014 میلادی، سری جدیدی را به محصولات تولیدی خود اضافه نمود. این سری که با کد 4 شناخته می شود، توانسته فضای خالی بین دو سری 3 و 5 این خودروساز را پر نموده و توانایی های سری 3 خود را با تجهیزات نمونه های مدلهای سری 5 تلفیق نماید.

شرکت ب ام و در مدل های سری 4 خود، درهای عقبی را حذف نموده و توانایی های دینامیکی بالای سری 3 را به آن اضافه نموده است. این شرکت تنها بعد از سه سال از معرفی این مدل جدید، دست به تغییر و به روزرسانی آن نموده و علاوه بر اعمال تغییراتی در ظاهر و شمایل کلی خودرو، کابین آن را نیز مورد بازبینی قرار داده و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز و مواد اولیه با کیفیت بالا، آن را آماده رقابت با حریفانی مانند نمونه های تولیدی شرکت های خودرو سازی آئودی (Audi)، لکسوس (Lexus) و رقیب همیشگی خود یعنی مرسدس بنز (Mercedes Benz) نموده است.

تغییرات ظاهری ب ام و سری 4 جدید

ب ام و سری 4 نسل جدید با تغییراتی مانند چراغ های جلویی با تکنولوژی Bi-LED، طراحی جدید سپرهای عقب و جلو، استفاده از تزئینات به رنگ کرومی در بخش جلویی خودرو، ظاهری جذاب تر پیدا کرده و به رقیبی پر قدرت برای مرسدس بنز کلاس C کوپه تبدیل شده است. این تغییرات در بخش عقبی خودرو نیز اعمال شده و ب ام و سری 4 ظاهری عریض تر و پهن تر را به خود گرفته است. البته این تغیرات محسوس نبوده و بدلیل زیبا بودن طرح بدنه نسل قبلی این خودرو، فرم پایه طراحی بدنه ثابت مانده و تغییرات ایجاد شده تنها در راستای جذاب تر شدن بدنه انجام گرفته است.

تغییرات کابین ب ام و سری 4 جدید

برخلاف تغییرات ظاهری ب ام سری 4 جدید، بهینه سازی های اعمال شده در داخل کابین چشمگیرتر بوده و نمای متفاوتی را نسبت به مدل های نسل قبلی به راننده و سرنشینان ارائه می نماید. استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و نحوه چیدمان آنها ، محیط لوکس تری را بوجود آورده و نمای متفاوت تری را نسبت به نمونه های نسل قبلی ارائه می نماید.

تجهیزاتی مانند نشانگرهای پشت آمپر با وجود اینکه کیفیتی مشابه نمونه کابین مجازی (Virtual Cockpit) موجود در خودروهایی مانند آئودی A5 نداشته؛ اما این قابلیت را به راننده می دهد که مجموعه ای از کنترلرها و آمپرهای مختلف را انتخاب نموده و این بخش را مطابق سلیقه خود تنظیم نماید. این عقربه های دیجیتالی پیش فرض موجود در این خودرو طیف وسیعی از طراحی ها را در بر داشته و شامل طراحی های کلاسیک و سنتی ب ام و تا نمونه های خلاقانه و زیبا و انقلاب موجود در نمونه i8 این شرکت می گردد.

تغییرات موتور و پیشرانه ب ام و سری 4 جدید

هر سه نمونه کوپه، گرند کوپه و کانورتیبل (Convertible) ب ام و سری 4 جدید شاهد تغییراتی در بخش سیستم تعلیق خود بوده و مجهز به سیستم فنربندی با تنظیمات جدید شده اند. این تنظیمات جدید موجب این مساله شده اند که کارایی خودرو در سرعت های بالا افزایش پیدا کرده و راننده و سرنشینان از احساس خوبی هنگام رانندگی برخوردار گردند. تایرهای ب ام و سری 4 نسل جدید نیز در تیپ ها و مدلهای بالای این خودرو تغییر پیدا کرده و چسبندگی مناسبی را برای خودرو به ارمغان می آورند.

ب ام و سری 4 نسل جدید در بیش از 30 مدل و تیپ مختلف به بازار عرضه شده و از این لحاظ یکی از نمونه های خاص بازار خودرویی جهان بحساب می آیند. مدل پایه این خودرو نمونه 420i بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 135 کیلو وات (معادل 185 اسب بخار) را داشته و بالاترین مدل این سری، یعنی مدل 440i، توانایی تولید 240 کیلو وات (معادل 326 اسب بخار) را دارد.

مدل دیزلی این خودرو نیز که با کد 418d در مدل پایه شناخته می شود، توانایی تولید نیرویی برابر با 110 کیلو وات (معادل 150 اسب بخار) را داشته و بالاترین تیپ مدلهای دیزلی یعنی مدل 435d xDrive توانایی تولید نیرویی برابر با 230 کیلو وات (معادل 313 اسب بخار) را دارد. البته بخش M این کمپانی نیز این سری را در نظر داشته و مدل قدرتمند M4 با توانایی های و قابلیتهای دینامیکی بالا نیز در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدل های ب ام و سری 4 جدید قرار است به زودی به بازارهای جهانی عرضه گردد. قیمت این خودرو نیز بسته به تیپ و سطح تجهیزات مابین 49 هزار دلار الی 60 هزار دلار (معادل 200 تا 250 میلیون تومان) به مشتریان عرضه خواهد شد.

 

منبع: وب سایت رسمی شرکت ب ام و

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر