;
coinex

معرفی و بررسی دوج چلنجر GT نسل جدید مدل سال 2017 میلادی

دوج چلنجر مدل سال 2017 میلادی

در بین سه خودروی عضلانی سایز کوچک (Pony Car) دیترویتی یعنی شورولت کامارو (Chevrolet Camaro) ، فورد موستانگ (Ford Mustang) و دوج چلنجر (Dodge Challenger) ، تنها مدل چلنجر بوده که توانایی قرار گرفتن در دیگر کلاسهای بدنه خودرو را دارد. این خودرو در قویترین تیپ خود یعنی مدل SRT Hellcat توانایی تولید نیرویی برابر با 707 اسب بخار را دارد.

این نسل از دوج چلنجر برای اولین بار در سال 2008 میلادی به بازار عرضه شده و تا بحال با همان طراحی پایه بدنه به مشتریان ارائه می گردد. دوج چلنجر از پلتفرمی مشترک با دوج چارجر سدان (Dodge Charger Sedan) استفاده کرده و قدرت موتور آن به تمامی چرخ ها (AWD) منتقل می گردد.

شرکت دوج موتور هشت سیلندر خورجینی را از فهرست موتورهای پایه خود خارج نموده و این خودرو در مدل پایه با یک موتور شش سیلندر خورجینی به مشتریان عرضه می گردد. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 305 اسب بخار را داشته و گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 268 پاوند بر فوت (معادل 363 نیوتون متر) است.

این خودرو به صورت استاندارد از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده و نیروی تولیدی موتور را به تمامی چرخها منتقل می نماید. بر اساس اعلام شرکت دوج این خودرو مصرفی برابر با 19 مایل با هرگالن سوخت (معادل 14.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری داشته و در بزرگراه مصرفی برابر با 27 مایل (معادل 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد.

دوج چلنچر مدل سال 2017 میلادی همچنین از اهرمهای تعویض دنده در پشت فرمان نیز استفاده کرده و مجهز به یک مدل رانندگی Sport نیز شده است. البته برای این خودرو موتور هشت سیلندر خورجینی نیز وجود داشته که قابلیت استفاده در نمونه های مجهز به سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (AWD) را نداشته و تنها در نمونه های دیفرانسیل عقب (RWD) قابل سفارش است.

علاوه بر این با استفاده از سیستم کنترل پایداری (Stability Control) الکتریکی موجود در این خودرو ، دوج چلنجر مدل سال 2017 میلادی قابلیت اجرای حرکات نمایشی و دریفت (Drift) را در شرایط نامساعد جوی و حتی مسیرهای برفی را به دیگر قابلیت های خود اضافه نموده است.

صفحه نمایشگر این خودرو نیز یک نمونه بزرگ 8.4 اینچی لمسی است. تایرهای مورد استفاده در این خودرو در سایز 235/55/19 و ساخت شرکت تولید تایر میشلن (Michellin) بوده که قابلیت عملکرد در تمامی فصول و شرایط آب و هوایی را دارد. دوج چلنجر مدل سال 2017 میلادی از سامانه کنترل حرکت خودرو (Vehicle Dynamic Control یا VDC) استفاده کرده و قابلیت حفظ توانایی های دینامیکی را در تمامی سطوح به خودرو اضافه نموده است.

قیمت دوج چلنجر مدل سال 2017 میلادی

این خودرو با قیمتی مابین 34.000 دلار (معادل 140 میلیون تومان) در مدل پایه شش سیلندر با 3.6 لیتری و شتاب 0 تا صد معادل 5.5 ثانیه و حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) به بازار عرضه شده و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات یعنی مدل SRT Hellcat با موتور هشت سیلندر خورجینی 707 اسب بخاری 6.2 لیتری مجهز به توربوشارژر قیمتی در حدود 52.000 دلار (معادل 210 میلیون تومان) دارد.

این مدل از دوج چلنجر تنها نیاز به 3.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز معادل 200 مایل (برابر با 320 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

منبع:

وب سایت رسمی شرکت دوج

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر