;
coinex

آیفون جایگاه پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین را از دست داد!

 

آیفون، جایگاه پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین را از دست داد!
گوشی آیفون، برای اولین بار در پنج سال اخیر، پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین نبود. این عنوان یعنی پرفروش‌ ترین گوشی متعلق به OPPO R9 است که 17 میلیون نسخه، یعنی 5 میلیون نسخه بیشتر از iPhone 6s فروخته و 4% درصد فروش گوشی‌های بازار چین را در دست دارد. این آمار برای سال 2016 است و توسط Counterpoint Research که یک شرکت تحقیقی و آماری درباره‌ی بازار تکنولوژی در هنگ کنگ است، ارائه شده است.

برای قرار نگرفتن آیفون در جایگاه پرفروش‌ ترین گوشی هوشمند و برای کاهش فروش آن دلایل مختلفی وجود دارد. برای غول کوپرتینو اول نبودن، رنج آور است. در سال 2016، پرفروش ترین‌ها مثل اوپو، ویوو و هواوی، رکورد افزایش عرضه گوشی های هوشمند را به ترتیب با درصدهای 109%، 78% و 21% زدند. حمل و ارسالات اپل هم با 21% کاهش یافت؛ این بهتر از شیائومی بود که 22% کاهش فروش را تجربه کرده است.

در بیانیه زیر Neil Shah، که رئیس تحقیقات شرکت Counterpoint است، توضیح می‌دهد که چرا اپل در سال گذشته کاهش فروش را تجربه کرده است.

ویژگی‌های کلیدی که هم اکنون در بازار گوشی های هوشمند کاربران را به سمت خود می کشد، صفحه نمایش‌های OLED، باتری‌های بزرگ تر با قابلیت شارژ سریع و دوربین‌های دوگانه ایست که هم اکنون در دسترس‌اند؛ اما آیفون 6 اس اپل فاقد این ویژگی هاست؛ آیفون 7 پلاس نیز که دارای دوربین دوگانه و باتری بزرگ تری است، فراتر از توانایی خرید اکثر مشتریان در چین است؛ چرا که قیمت بالایی دارد. آیفون 8 هم که شایعه شده به صفحه نمایش OLED مجهز خواهد بود. من فکر می‌کنم مدل بعدی آیفون، کلید اصلی اپل برای موفقیت در فروش بیشتر خواهد بود.

همچنین تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد کاهش فروش اپل در چین، نتیجه محبوبیت گوشی‌های هوشمند میان رده است. اپل می‌داند که فروش گوشی هایش در چین در حال کاهش بوده و اکنون بر روی دومین بازار بزرگ جهان، یعنی کشور هند تمرکز کرده است، یعنی دقیقا همان کاری که شیائومی، اکنون در حال انجام آن است.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر