;
coinex

مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال ؛ رقابتی بین بزرگان تکنولوژی!

مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال؛ رقابتی بین بزرگان تکنولوژی!
در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال را بررسی کنیم. این مقایسه می تواند رقابت جالبی را بین غول های بزرگ تکنولوژی جهان رقم زند. پرچمداری از کوپرتینو در مقابل دستگاهی برآمده از مانتین ویوو می ایستد تا ببینیم که کدامیک برنده میدان خواهد بود. برای بررسی بیشتر مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال با تکرا همراه باشید.

مقدمه

ما امروز یک مقایسه خوب، نه بلکه یک مقایسه عالی را گرد هم آوردیم. غرور و افتخار اپل، آیفون 7 به مبارزه جدیدترین پرچمدار گوگل، گوشی پیکسل ایکس ال می‌رود. بسیاری از خوانندگان متوجه نمی‌شوند که چرا ما یک موبایل آی او اس را با یک موبایل اندرویدی مقایسه می‌کنیم؛ اما این مقایسه می تواند بسیار جالب باشد؛ چرا که دیدن آن چیزی که توسط دستگاه های اپل ارائه شده و مقایسه آن با دستگاه های اندرویدی، می تواند در نوع خود رقابت قابل توجهی باشد.

من شخصا می دانم که اگر من صاحب یک کامارو جدید بودم، می‌خواستم بدانم که ماشین من در مقایسه با یک موستانگ چگونه عمل می‌کند و اگر یک گوگل پیکسل ایکس ال داشتم، مطمئنا می‌خواستم مقابله آن را با رقیب اصلی خود ببینم. این دو دستگاه در مشخصات و یا فلسفه طراحی خود کاملا متفاوت هستند؛ اما اجازه دهید ببینیم چه موضوعات مشترکی میان آنها می‌توان یافت.

مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال

هنگامی که به مقایسه مشخصات می‌رسد، آیفون 7 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال نمی توانند بیش از این متفاوت باشند؛ اما نحوه عملکرد آنها یک داستان دیگر است. از لحاظ فیزیکی، آنها تقریبا یک اندازه هستند. با اینکه هر دو دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی هستند، آیفون کمی بزرگتر و ۲۰ گرم سنگین تر است. صفحات نمایش آنها از تکنولوژی های مختلف استفاده می‌کند و دارای وضوح تصویری متفاوتی است.

آیفون 7 پلاس از پردازنده مخصوص اپل، ای 10 فیوژن (A10 Fusion ) و گوگل پیکسل ایکس ال از پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 821 (Snapdragon 821) استفاده می کنند. آنها هر دو دارای حافظه داخلی غیر قابل ارتقا هستند – مدل های 32 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایتی – ارائه می دهد، در حالی که گوشی پیکسل ایکس ال گوگل دارای مدل 32 گیگابایتی یا مدل 128 گیگابایتی است.

دوربین‌های اصلی، همچون دوربین‌های جلو، از نظر اندازه بسیار شبیه به هم هستند و کیفیت عکس های هر دو بسیار بالا است؛ هر چند DxOMark که یکی از بزرگ ترین وب سایت های رده بندی دوربین های عکسبرداری است، بالاترین نمره در میان تمامی موبایل‌ها را به مدل های گوگل پیکسل داده است. آنها هر دو دارای باطری غیر قابل جدا شدن هستند؛ اما باطری پیکسل بسیار بزرگ تر است و قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌دهد.

آنها هر دو دارای سنسور اثر انگشت برای بازکردن گوشی و اجازه پرداخت با تلفن همراه (تنها اپل Pay برای گوشی‌های آیفون) هستند. آنها دارای امکانات بدیهی -وای‌فای، بلوتوث، جی پی اس , و ان اف سی – هستند؛ هرچند که در آیفون این ویژگی پرداخت الکترونیکی فقط مختص اپل Pay است  و هرکدام مجهز به  یک کابل شارژ و تبادل اطلاعات هستند، اما کابل اپل اختصاصی است، ولی گوگل از پورت استاندارد نوع C قابل برگشت بهره می‌برد که به وسیله آن می شود داده ها را نیز با سرعت بیشتری انتقال داد.

مشخصات اپل آیفون ۷ پلاس

گوگل پیکسل ایکس ال

گوشی جدید اپل، آیفون ۷ پلاس شباهت بسیار زیادی با نسل قبلی خود، آیفون 6 اس پلاس دارد. البته پیشرفت از تمامی جهات را می توان در این گوشی جدید شرکت اپل مشاهده کرد. موقعیت آنتن به لبه خارجی انتقال یافته تا ظاهر بهتری به گوشی ببخشد و دکمه Home قدیمی بیشتر شبیه دکمه لمسی، بدون اجزا متحرک شده است. کمپانی اپل در این گوشی، لمس سه بعدی، زوم صفحه نمایش و پردازنده را بهبود بخشیده، کد حفاظتی IP۶۷ ضد آب و گرد و خاک را اضافه کرده و همچنین یک دوربین دوگانه را فقط به آیفون ۷ پلاس افزوده است. بگذارید ببینیم مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال چگونه از آب در خواهد آمد!

آیفون 7 پلاس از شرکت اپل دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی ال ای دی با وضوح تصویر فول اچ دی 1920 × 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر اینچ است. این دستگاه همچنین شامل مدل پیشرفته لمس سه بعدی (تری دی تاچ) است که به کاربران اجازه می دهد تنها با فشردن یک بار انگشت خود بر روی صفحه و درجه فشار متفاوت، چندین انتخاب را داشته باشند.

پردازشگر آن مدل جدید شرکت اپل، تراشه ای 10 فیوژن (A10 Fusion) چهار هسته ای است که در 2.23 گیگاهرتز تنظیم شده است. این دستگاه دارای 3 گیگابایت رم DDR4 و 32، 128 یا 256 گیگابایت حافظه غیرقابل ارتقا است و مدل 16 گیگابایتی آن از رده خارج شده است. علاوه بر اینها، این دستگاه هوشمند از پردازنده گرافیکی شش هسته ای استفاده می کند.

شرکت اپل در قسمت دوربین گوشی های خود، مخصوصا آیفون 7 پلاس، تغییرات قابل توجهی را بوجود آورده است؛ البته مانند گوگل برای پیکسل و پیکسل ایکس ال از یک دوربین استفاده نکرده است. آیفون 7 پلاس از سنسور دوگانه جدید 12MP که یکی برای زوایای گسترده (f/1.8) و دیگری برای تماس تصویری (f/ 2.8) است، استفاده می کند. برای دوربین اصلی این دستگاه هم فوکوس خودکار (PDAF)، ال ای دی چهارگانه True Tone Flash و لرزشگیر اپتیکال اضافه شده است. برای دوربین دوم آیفون 7 پلاس، از یک سنسور 7MP با روزنه f/2.2 برای سلفی ها و ویدئوچت های باکیفیت استفاده شده است. این دستگاه دارای یک باتری غیرقابل جا به جایی 2900 میلی آمپر ساعتی نیز است.

آیفون 7 پلاس اپل با اصلاحات بسیاری عرضه می شود؛ دوربین دوگانه، لنزهای پیشرفته دوربین، فلش ال ای دی چهارگانه، تاچ سه بعدی پیشرفته، بلندگوهای پیشرفته، دکمه هوم (Home) پیشرفته، کد IP67 برای مقابله با نفوذ آب و گرد و غبار و 3 گیگابایت رم به همراه حداقل 32 گیگابایت حافظه غیرقابل ارتقا از این گوشی هوشمند دستگاه قدرتمندی ساخته است. جک 3.5 میلی متری هدفون نیز حذف و به جای آن یک آداپتور تعبیه شده است.

برای این دستگاه هدفون های بلوتوثی را می توان گزینه خوبی تصور کرد. در این حرکت که به نظر می رسد جدیدا در بین سازندگان گوشی های هوشمند مد شده، اپل هم مانند سری موتو زد (Moto Z ) محل اتصال 3.5 میلی متری هدفون خود را حذف کرده است. ابعاد آیفون 7 پلاس 158.2 × 77.9 × 7.3 میلی متر و وزن آن حدودا 188 گرم است. قیمت آن برای مدل های 32 گیگابایتی از 770 دلار شروع می شود.

مشخصات گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل پیکسل ایکس ال

هر ساله شرکت گوگل از سری جدید گوشی های پر طرف دار نکسوس خود رو نمایی می کرد؛ اما این بار این شرکت تصمیم گرفت که به جای این مدل، دستگاه دیگری با نام گوگل پیکسل را به بازار گوشی های هوشمند عرضه کند. گوگل در فکر انجام کار بزرگ تری بوده و آن ایجاد کردن اکوسیستمی همانند اپل است. در این اکوسیستم، صاحبان گوگل پیکسل این توانایی را دارند که مستقیما با محصولات جدید Home و Chromecast Ultra در ارتباط باشند. حالا نوبت این است که نگاهی به گوگل پیکسل ایکس ال بیندازیم و ببینیم که گوگل پیکسل با طرحی جدید، شیشه‌ای جلا داده شده و ساخت و ساز فلزیخود، چگونه با اپل آیفون ۷ پلاس تمام فلزی مقایسه می‌شود.

گوگل پیکسل ایکس ال دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی آمولد کواد اچ دی (QHD AMOLED) با وضوح تصویر فول اچ دی (2560 × 1440 پیکسل) و تراکم پیکسلی 531 پیکسل بر اینچ است. این دستگاه از جدیدترین پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 821 کوالکام با سرعت 1.6 گیگاهرتز و 2.15 گیگاهرتز بهره می‌برد. این مدل از پردازنده کوالکام از مدل اسنپدراگون 820 حدود 10 درصد سریع تر عمل می کند.

این پردازشگر  با همراهی پردازنده گرافیکی آدرنو 530 می‌تواند هر گرافیکی که از آنها خواسته شود را جوابگو باشد. این دستگاه از 4 گیگابایت رم DDR4 و 32 گیگابایت و یا 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و هیچ راهی برای ارتقا حافظه داخلی نیست. این دستگاه از یک باتری بزرگ 3450 میلی آمپری که غیر قابل جدا کردن است و شارژ سریع را ارائه می‌دهد، برخوردار شده است.

در هر دو دستگاه گوگل پیکسل از یک مدل دوربین استفاده شده که مشخصات چشمگیری ندارند. این دوربین به یک سنسور 12.3 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی همراه با دیافراگم f/۲.۰, فوکوس خودکار بوده  و بدون لرزشگیر اپتیکال است. با این حال، هنگامی که این دوربین توسط DxOMark تست شد، نمره ۸۹ که بالاترین نمره در میان تمامی گوشی های هوشمند است را کسب کرد. گوشی گوگل پیکسل ایکس ال مجهز به یک دوربین جلوی بزرگ با 8 مگاپیکسل است و به کاربر این امکان را می دهد که عکس های سلفی و ویدیو چت های باکیفیتی را داشته باشد.

اندازه این موبایل ۱۵۴.۷ در ۷۵.۷ در ۸.۶ میلی متر و وزن آن ۱۶۸ گرم می‌باشد. این دستگاه در ۳ رنگ مختلف مشکی، نقره‌ای و آبی موجود است. یک سنسور اثر انگشت پشت این گوشی تعبیه شده که این اجازه را به شما می‌دهد تا قفل گوشیِ خود را باز کنید، پرداخت های خود را از طریق گوشی انجام دهید و به اندروید Pay دسترسی داشته باشید.

گوگل پیکسل ایکس ال دارای دستیار گوگل است که با دیگر محصولات گوگل هم کار می‌کند. این دستگاه سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا  را از ابتدا بر روی خود دارد.  مقاومت گوشی گوگل پیکسل ایکس ال در مقابل نفوذ خاک و آب کدIP53 دریافت کرده است و مدل 32 گیگابایتی این گوشی ۷۷۰ دلار قیمت دارد.

برنده مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل پیکسل ایکس ال

نویسنده وب سایت اندروید هدلاینز می گوید که “نه تنها به دلیل اندروید بودن این وب سایت، بلکه به دلیل اینکه گوشی گوگل پیکسل ایکس ال امکانات بیشتری با قیمت یکسان عرضه می‌کند، من گوشی گوگل پیکسل ایکس ال را عنوان برنده این مقایسه انتخاب می‌کنم “

حرف ما دلالت بر این نیست که اپل آیفون ۷ پلاس، دستگاه زیبایی نیست. ما نمی گوییم که ویدیو و عکسهای خوبی نمی‌گیرد. ما نمی گوییم که با پردازنده A۱۰ خود به خوبی کار نمی‌کند. حرف ما این است که اپل آیفون ۷ پلاس با مشخصاتی که دارد این آزادی را به کاربران خود نمی‌دهد که دستگاه خود را همچون گوگل پیکسل ایکس ال، آن طور که می‌خواهند شخصی سازی کنند.

با اینکه صفحه نمایش‌ها هم اندازه هستند، گوگل پیکسل ایکس ال از تکنولوژی برتر AMOLED استفاده می‌کند و وضوح تصویری بهتری نسبت به اپل آیفون ۷ پلاس دارد –  تراکم پیکسلی 441PPI در مقابل 534PPI – پیکسل ایکس ال دارای 1 گیگابایت رم بیشتر است که به توانایی انجام چند کار در آن واحد این گوشی کمک می‌کند.

علاوه بر این دوربین گوگل پیکسل ایکس ال بسیار عالی است. این گوشی می‌تواند از پرداخت با تلفن همراه، به جز جاهایی که به اپل Pay نیاز است، استفاده کند. هیچ کد اختصاصی نیاز نیست. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی که با یک لمس باز می‌شوند صفحه نمایش خود را شخصی سازی کنید، و همچنان می‌توانید هدفون خود را به یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری وصل کنید.

البته این انتخاب سایت اندروید هد لاینز است، در مقایسه گوشی ها، سلیقه شخصی بسیار دخیل خواهد بود. شما کدام گوشی را می پسندید؟ به نظر شما برنده مقایسه گوشی آیفون 7 پلاس با گوگل پیکسل ایکس ال کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

.

منبع: Androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر