;
coinex

تولید هنسی ونوم جی تی 1451 اسب بخاری متوقف شد!

هنسی ونوم جی تی

بنا بر اظهارات منابع مطلع، قرار است تولید هنسی ونوم جی تی (Hennessey Venom GT) متوقف گردد. این خودرو که ابتدا در سال 2010 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد، به سرعت به یکی از محبوب ترین ابرخودروهای جهان تبدیل شد و با تکیه بر قدرت فوق العاده 1451 اسب بخاری و تواناهایی دینامیکی مانند عبور از مرز سرعت 270 مایل در ساعت (معادل 434 کیلومتر در ساعت)، جزو خودروهای استثنایی قرار گرفت و به جمع بزرگانی مانند بوگاتی (Bugatti) و مک لارن (McLaren) پیوست. این خودرو به طور غیر رسمی نیز موفق به شکست بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) شد به سریع ترین خودروی تولیدی جهان تبدیل شد.

بنابر شنیده اینطور بنظر می رسد که تولید این هیولای وحشی متوقف شده و تنها 13 دستگاه از آن در محل کارخاه باقی مانده است. آخرین نمونه این خودرو که در واقع یک نمونه با بدنه خودروی لوتوس (Lotus) است، از یک موتور هشت سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوی دوگانه استفاده کرده به فروش رفته و برچسب قیمتی بالاتر از 1.000.000 دلار (معادل 4 میلیارد تومان)دارد. رنگ آمیزی این خودرو نیز بسیار جذاب بوده و با رنگ آبی براق تزئین شده است.

با وجود اینکه هنسی ونوم هیچگاه نتوانست به طور رسمی بوگاتی ویرون را شکست دهد اما همیشه به عنوان یک رقیب جدید و یکی از قویترین و سریعترین نمون های بازار ابرخودروهای جهان بحساب آمده و از آن به عنوان یک استثنا در صنعت خودرو سازی یاد می گردد. البته به این خودرو نقدهایی نیز وارد شده که از مهمترین آنها می توان به بی بهره بودن از یک طراحی خارجی خاص و متفاوت یاد کرد که در حد و اندازه های یک خودرو با قیمتی میلیون دلاری نیست. اما نسبت وزن به قدرت یک به یک این خودرو موجب آن شده که این نقدها کم اثر شده و مانعی برای چهره شدن این خودرو در بازار ابر سوپر اسپرت ها نباشد.

تقسیم وزن و قدرت مناسب موجب آن شده که عملکردهای دینامیکی هنسی ونوم جی تی بسیار بالا باشد و این خودرو توانایی رسیدن به سرعت 186 مایل در ساعت (معادل 300 کیلومتر) از حالت سکون را در تنها 13.6 ثانیه داشته باشد. حداکثر سرعت غیر رسمی این خودرو نیز برابر با 270.4 مایل در ساعت (معادل 435.2 کیلومتر در ساعت) بوده که آنرا به یکی از سریع ترین خودروهاتی تولیدی در صنعت خودروسازی جهان در تمام اعصار تبدیل نموده است. البته حداکثر سرعت رسمی این خودرو برابر با 265.6 مایل در ساعت (معادل 427.4 کیلومتر در ساعت) بوده که با توجه به شرایط تست و آزمون های استاندارد بدست آمده است.

مدل GT این خودرو نیز پر قدرت تر از نمونه های قبلی این خودرو بوده و همانطور که پیشتر نیز اشاره شد مدل سال 2015 میلادی این خودرو توانایی تولید نیروی عظیم 1451 اسب بخاری را دارد.

جان هنسی (John Hennessey) مدیر عامل و موسس شرکت خودروسازی هنسی در مورد این خودرو اینطور گفته است:”ما با طراحی و ساخت هنسی ونو جی تی توانستیم به دستاوردهایی دور از ذهن دست پیدا کنیم.” وی اینطور اضافه می کند :”ساخت و طراحی یک خودرو با این توانایی ها و قابلیت ها همیشه یکی از رویاهای من بود. اما دیگر نوبت آن رسیده که این خودروی فوق العاده و استثنایی بازنشسته شده و به عنوان یکی از سریع ترین نمونه های موجود در بازار از خط تولید کنار رود. من به شخصه از تمامی خریداران، مهندسین و کارمندان و تولید کنندگان لوازم و ادوات این خودروی خاص، تیم فنی متبحر و شرکای تحاری این شرکت Pennzoil و Shell V-Power کمال تشکر را دارم. با وجود این افراد بود که رویای دیرینه من به حقیقت پیوست و با اتکا بر این کار گروهی بود که هنسی ونوم ساخته شد و تبدیل به یک خودروی حقیقی گردید.”

آخرین نمونه هنسی ونوم جی تی با استفاده از رنگ مسحور کننده آبی خاص (Glacier Blue) تزئین شد و بر روی آن دو نوار سفید رنگ مخصوص خودروهای مسابقه ای و عضلانی آمریکایی مثل دوج وایپر (‌Dodge Viper)، فورد جی تی (Ford GT) و فورد موستانگ (Ford Mustang) قرار گرفته است.

این خودرو از یک موتور غول پیکر هشت سیلندر خورجینی موجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه استفاده کرد که توانایی تولید نیرویی خارق العاده برابر با 1451 اسب بخار را داشت. البته همانظور که پیشتر نیز اشاره شده این خودرو با قیمت 1.2 میلیون دلار (معادل 4.8 میلیارد تومان) فروخته شده و خریداران برای تهیه نمونه های این خودرو می بایست به کلکسیونر ها و حراجی های خودرو مراجعه نموده و برای تهیه آن مبالغی بسیار بالاتر از این رقم را هزینه نمایند.

در حال حاضر یک نمونه اسپایدر (Spyder) از این خودرو در حراجی برت جکسون (Barrett Jackson) موجود بوده که متعلف به استیون تایلر (Steven Tyler) خواننده و آهنگساز مشهور گروه راک آئروسمیث (Aerosmith) است. این خودرو به طور اختصاصی برای وی ساخته شده بود و قرار است تمامی عواید حاصله از آن برای خیریه دختران آسیب دیده جنسی هزینه گردد. البته تنها 30 دستگاه از این خودرو تولید شده و همین مساله موجب آن خواهد شد که قیمت آن در بازارها و حراجی ها هر روز بالا و بالاتر رود.

هنسی ونوم 5، محصول سال آینده شرکت خودرو سازی هنسی

خروج یک خودروی فوق العاده از خط تولید همیشه مایه تاسف بوده و باعث ناراحتی مشتریان و علاقمندان بازار خودرو می گردد. اما خبر خوب برای عاسقان سرعت این است که با وجود اینکه هنسی ونوم جی تی دیگر تولید نخواهد شد اما شرکت هنسی در حال کار بر روی یک ابرخودروی دیگر با نام ونوم 5 (Venom 5) است. بر اساس اعلام جان هنسی این خوردو نیز قابلیت های خارق العاده ای داشته و قرار است در اواخر سال جاری میلادی به مشتریان ارئه گردد.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا هنسی ونوم 5 جدید قادر خواهد بود تا موفقیت های نسل پیشین و مدل بسیار موفق جی تی خود را دوباره تکرار نماید و یا خیر؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر