;
coinex

فروش گوشی های سامسونگ نسبت به اپل در سه ماه آخر 2016 کمتر بود؛ تولید کننده کره ای همچنان رکوردار جهان است

فروش گوشی های سامسونگ

سال 2017 میلادی به تازگی آغاز شده و نوبت به اعلام گزارش فروش دو شرکت اپل و سامسونگ رسیده است. به نظر می رسد که شرکت اپل سامسونگ را در سه ماهه آخر سال 2016 شکست داده است؛ اما همچنان فروش گوشی های سامسونگ بیشتر از اپل بوده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت اپل در سه ماهه آخر سال 2016 تقریبا 78.3 میلیون نسخه از گوشی های هوشمند خود را فروخته است، اما سامسونگ به عنوان فروشنده برتر گوشی های هوشمند در جهان شناخته شده است. باتوجه به گزارشات جدید منتشر و گفته تحلیلگران شرکت سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 81.3 میلیون نسخه از گوشی های هوشمند خود را فروخته در حالی که رقم امسال غول تکنولوژی کره ای کاهش داشته و به 77.5 میلیون نسخه رسیده است.  البته دلیل این افت فروش گوشی های سامسونگ را می توان گلکسی نوت 7 دانست.

در ادامه گزارشات اعلام شده که تولید کننده کره جنوبی 309.4 میلیون گوشی هوشمند را در سال 2016 فروخته است در حالی آمار و ارقام اپل بسیار دورتر از رکورد سامسونگ است، فروش کلی اپل از گوشی های هوشمند در سال گذشته میلادی 215.4 میلیون نسخه بوده است.

به طور کلی بازار کلی گوشی های هوشمند در سال 2015 میلادی 1.44 میلیارد نسخه بوده و در سال گذشته 1.49 میلیارد است که تقریبا 3 درصد افزایش داشته است. شرکت سامسونگ در سال گذشته میلادی 20.6 درصد از سهم کلی بازار موبایل را از آن خود کرده، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی برابر با 22.2 درصد بوده است.

شرکت اپل هم در رتبه دوم فروش جهان قرار دارد و تقریبا 14.5 درصد از سهم کلی بازار را دارد. پس از سامسونگ و اپل شرکت هواوی در جایگاه سوم فروش گوشی های هوشمند قرار گرفته است، این شرکت 133.8 میلیون نسخه را فروخته، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی برابر با 107.1 میلیون نسحه بوده است، همچنین سهم کلی این شرکت در بازار جهانی موبایل 9.3 درصد است.

باتوجه به این آمار و ارقام  شرکت اوپو هم با فروش 84.6 میلیون نسخه در جایگاه چهارم قرار گرفته است، البته این شرکت رشد بسیاری را نسبت به 39.4 میلیون نسخه ای سال 2015 داشته است. لازم به ذکر است که سهم کلی این شرکت در بازار جهان 5.7 درصد است.

در کنار همه این ها شرکت های بزرگی مانند ال جی و اچ تی سی نتوانسته اند که در سال گذشته رکورد خوبی را به ثبت برساند، اگرچه گوشی هوشمند اچ تی سی 10 یک پرچمدار تمام عیار بود؛ اما نمی توانست جایگاه گلکسی اس 7 و اس 7 اج را بگیرد. شرکت ال جی هم تمام تمرکز خود را برای ساخت یک گوشی هوشمند ماژولار گذاشت که چندان مورد توجه قرار نگرفت و اکنون قرار است که ویژگی ماژولار را در گوشی هوشمند ال جی جی 6 در سال جاری میلادی حذف کند.

پیش بینی می شود که گزارش فروش جهانی شرکت های مختلف در سال 2017 میلادی تغییری نکند و آمار فروش گوشی های سامسونگ در رتبه اول باقی بماند. سامسونگ قرار است که گلکسی اس 8 را با ویژگی های جدید بسیاری منتشر کند که شامل قاب کم دور صفحه نمایش، دستیار هوشمند دیجیتالی و غیره می شود. ال جی هم قرار است که حضور پر رنگی با ال جی جی 6 در بازار 2017 داشته باشد.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر