;
coinex

واتس اپ به پخش اطلاعات کاربران خود بدون اجازه آن ها متهم شد!

واتس اپ به پخش اطلاعات کاربران خود بدون اجازه آن ها متهم شد!

واتس اپ متهم به انتشار غیر قانونی اطلاعات کاربران خود شد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که متعلق به شبکه اجتماعی فیسبوک است، به جرم انتقال اطلاعات شخصی کاربران خود به این شبکه اجتماعی در آلمان متهم شد. این اتفاق از آگوست 2016 شروع شد. در این زمان واتس اپ تصمیم گرفت شماره تلفن کاربران خود را به سیستم های فیسبوک متصل کند و معیار های اولیه و اساسی خواسته شده را دنبال کند.

ظاهرا، واتس اپ شماره تلفن های مخاطبین کاربران خود را (حتی اگر آن ها از کاربران واتس اپ نبودند!) هم به فیسبوک منتقل می کرد؛ و همه متفق القول بر این عقیده اند که این کار کاملا غیر قانونی و غیر قابل قبول است!

به علاوه، آن دسته از کاربران واتس اپ که علاقه ای نداشتند در شبکه اجتماعی فیسبوک، تبلیغاتی برایشان ارسال شود یا با توجه به اطلاعات شخصیشان درخواست های دوستی برایشان فرستاده شود نیز نتوانستند حتی با خارج شدن از فیسبوک از این اتفاقات جلوگیری کنند.

در ماه سپتامبر، نهادهای دولتی از فیسبوک خواستند تا جلوی جمع آوری و ذخیره اطلاعات کاربران واتس اپ در آلمان را بگیرد و در ماه دسامبر (یعنی سه ماه بعد) کمیسیون اروپایی، این شبکه اجتماعی را به “دادن اطلاعات غلط و گمراه کننده” متهم کرد و به دادگاه کشاند.

در حال حاضر، سازمان امور مشتریان آلمان خواهان ممنوعیت انتقال اطلاعات به فیسبوک است و از فیسبوک می خواهد که اطلاعات کاربران آلمانی واتس اپ را از سرورهای خود حذف کند. این سازمان بر این باور است که این کمپانی از اعتماد کاربران خود سوء استفاده کرده است.

واتساپ اصرار دارد که ضوابط و مقررات را طبق همان دستور العمل هایی که از این کمپانی خواسته شده رعایت کرده است.

این امر در حالی است که با گسترده شدن ارتباطات و محبوبیت روز افزون شبکه های اجتماعی، حریم شخصی افراد بیش از پیش در معرض خطر قرار گرفته است و به همین دلیل کاربران برنامه های پیام رسان به امنیت سرویس های ارائه شده اهمیت ویژه ای می دهند؛ از همین رو تصمیم نهایی واتساپ در باره این موضوع می تواند در موفقیت و یا عدم موفقیت این برنامه تاثیری مستقیم داشته باشد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر