;
coinex

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و ال جی جی 4

مقایسه ال جی جی 6

همانطور که می دانید قرار بر این شده که گوشی هوشمند ال جی جی 6 در کنگره جهانی موبایل 2017 معرفی شود، تاکنون شایعات مختلفی درباره این دستگاه منتشر شده و در حال حاضر اطلاعات ناچیزی را از این دستگاه داریم. امروز با ما در مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و ال جی جی 4 همراه باشید تا مروری بر تمامی این شایعات داشته باشیم. در ادامه با تکرا همراه باشید

بزرگ ترین حرکت ال جی در صنعت موبایل به سال 2015 با عرضه گوشی هوشمند ال جی جی 4 باز می گردد، یک پرچمدار تمام عیار که از هر نظری بی عیب و نقص بود، این گوشی هوشمند در همان ابتدا توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و در همان روزهای اول فروش، رکورد بی نظیری را به ثبت رساند. از جمله ویژگی های این دستگاه می توان به طراحی لوکس زیبا، دوربین فوق العاده، سنسور اثر انگشت و غیره اشاره کرد.

پس از ال جی جی 4 نوبت به عرضه پرچمدار بعدی یعنی ال جی جی 5 رسید که در واقع یک محصول شکست خورده برای ال جی به شمار می آمد. شاید دنیای موبایل آماده پذیرفتن یک پرچمدار ماژولار نبود و شاید طراحی آن چندان جلب توجه نمی کرد.

اکنون تمامی طرفداران ال جی منتظر پرچمدار آینده این شرکت هستند. قرار است که گوشی هوشمند ال جی جی 6 در کنگره جهانی موبایل 2017 به صورت رسمی معرفی شود و هیچ شکی در آن نیست که بهترین گوشی نمایشگاه بارسلونا خواهد بود، اکنون بهتر است که مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و ال جی جی 4 را آغاز کنیم.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و ال جی جی 4

طراحی و صفحه نمایش

اکثر شرکت های تولیدکننده قصد دارند که اطلاعات و جزئیات محصولات آینده خود را تا زمانی معرفی رسمی حفظ کنند؛ اما آنطور که پیدا است شرکت ال جی عملکرد متفاوتی را داشته و برخی از مشخصات این دستگاه تایید شده است. به صورت رسمی تایید شده که ال جی جی 6 به صفحه نمایش 2:1 مجهز خواهد شد. به تازگی مقاله ای منتشر شده که چگونگی میزان نسبت صفحه نمایش پرچمدار 2017 ال جی را تایید می کند.

ال جی جی 6 قرار است که با یک صفحه نمایش بزرگ از راه برسد، شرکت سازنده وعده داده که قابلیت چند وظیفه ای را با این صفحه نمایش بزرگ خواهد داشت. این دستگاه قرار است که با صفحه نمایش 5.7 اینچی روانه بازار جهانی شود، تصویر زیر گویای جزئیات صفحه نمایش این گوشی هوشمند است.

LGG6-displays (1)

نمی توان به صورت کلی مقایسه ال جی جی 6 را با پرچمدارهای دو سال گذشته ال جی انجام داد، اما برخی از جزئیات به سادگی قابل مقایسه است. صفحه نمایش ال جی جی 6 دارای تراکم پیکسل 564 بر هر اینچ است و در مقایسه با تراکم پیکسل 553 ppi و 528 ppi جی 5 و جی 4 بیش تر است. همچنین در این مقاله به مصرف انرژی صفحه نمایش پرچمدار آینده ال جی اشاره شده است، آنطور که پیدا است صفحه نماش فوق کارآمد تر بوده و 30 درصد قدرت بیش تری را نسبت به QHD LCD ارائه می دهد.

LG-G5-press-photo

تا جایی که خبر داریم طراحی جی 6 ال جی تفاوت بسیاری با پرچمدارهای دو سال گذشته دارد، برای شروع بهتر است که به ویژگی ماژولار اشاره کنیم، ال جی این طرح را شکست خورده دانست و از طراحی ماژولار پرچمدار 2017 خودداری کرده است. بر خلاف پرچمدار های 2016 و 2015 گوشی هوشمند جدید ال جی به باتری قابل جا به جایی مجهز نیست که ظاهرا این امر به خاطر حفظ ویژگی ضد آب بودن است. البته باتری این دستگاه دارای استاندار خاصی خواهد بود و مشکلی را را نخواهد داشت.

پردازنده و سخت افزار

نیازی به گفتن نیست، قرار است که ال جی جی 6 قدرتمند تر از سری گذشته جی باشد. اگرچه هنوز تایید نشده، اما شایعات بر این باورند که پرچمدار ال جی با پردازنده اسنپدراگون 821 عرضه می شود که بسیار مشابه به سیستم سیلیکونی تامین انرژی گوگل پیکسل خواهد بود. هرو دستکاه قدرت قابل توجهی را ارائه می دهند و در مقایسه با 808 موجود در ال جی جی 4 قابل مقایسه نیست، همچنین ارتقا خوبی برای پردازنده اسنپدراگون 820 موجود در ال جی جی 5 خواهد بود.

آنطور که پیدا است شرکت ال جی قصد دارد که از سری جدید اسنپدراگون 835 استفاده نکند، اما منبع معتبری تایید کرده که گلکسی اس 8 به این پردازنده مجهز خواهد شد. به هر حال نسل بعدی پردازنده فوق، قدرتمند تر و سریع تر خواهد بود.

(مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و ال جی جی 4 (سخت افزار
ال جی جی 4 ال جی جی 5 ال جی جی 6
پردازنده اسنپدراگون 808،6 هسته ای 1.8 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی ادرنو  418 اسنپدراکون 820، چهار هسته ای 2.2 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی ادرنو 530 اسنپدراگون 821، چهار هسته ای 2.15 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی ادرنو 530
رم 3 گیگابایت 4 گیگابایت 4 گیگابایتی
حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت با کارت حافظه میکرو اس دی 32 گیگابایت با کارت حافظه میکرو اس دی 32 گیگابایت با کارت حافظه میکرو اس دی و اسلات سیم کارت

دوربین

همانطور که در ابتدا اعلام شد، گوشی هوشمند ال جی جی 4 به یک دوربین خارق العاده مجهز بود که عملکرد بسیار خوبی را داشت و دارای گزینه های متعدد تنظیمات عکاسی بود. همچنین ال جی جی 5 هم به لطف ویژگی ماژولار، یک ماژول لنز قدرتمند را ارائه داده بود که انعطاف پذیری بسیاری را داشت.

LG-G6-Prototype-photos

متاسفانه هنوز جزئیات بسیاری درباره دوربین ال جی جی 6 منتشر نشده است، اما افشاگری های تازه درباره این دستگاه وجود دوربین دوگانه را همراه با فلش وسطی قدرتمند تایید می کند. ال جی دوربین جدید خود را با سنسور بهتر و باکیفیت تر از ال جی جی 5 و وی 20 به روز می کند. انتظار می رود که دوربین پرچمدار آینده ال جی عملکرد خوبی را داشته باشد. در این بخش مقایسه ال جی جی 6 با دو پرچمدار قبلی از لحاظ کیفیت دوربین قابل انجام نیست.

صوتی و چندرسانه ای

در بحث صوت و پخش فایل های چندرسانه ای نیازی به تکنولوژی جدیدی نیست و همین که برند گوشی هوشمند شما معبتر باشد، این جزئیات کفایت می کند. سوال اینجاست که آیا ال جی جی 6 به جک صوتی مجهز است یا خیر؟ بر اساس شواهد و شایعات موجود گوشی هوشمند جدید ال جی ضدآب است و انتظار می رود که کیفیت ساخت خوبی را داشته باشد و اگر قرار بر وجود جک هدفون و دیگر جزئیات باشد، بدون شک با استاندارد خاصی طراحی خواهند شد.

تصاویر فاش شده از ال جی جی 6 به یک یا دو تصویر محدود نشده و اکنون تقریبا این دستگاه در هر زاویه ای یک تصویر فاش شده را دارد. برای هردو گوشی هوشمند جی 5 و جی 4 یک جک هدفون سیمی باکیفیت وجود دارد و آنطور که از تصاویر ال جی جی 6 پیدا است، یک اسپیکر مشابه با جی 5 را دارد که البته هنوز صدای استریو آن تایید نشده است.

LG-G6-Prototype-photos-1 (1)

باتری و شارژ

همانطور که در ابتدا اعلام شده، گوشی هوشمند جی 6 ال جی به باتری قابل جا به جایی مجهز نیست، البته ویژگی قابل جا به جایی باتری ها برای پرچمدارها گذشته این شرکت بسیار مفید بود و کاربران زیادی باتری قابل جا به جایی را از معیارهای خرید می دانستند. جدا از همه این ها، خبرهای دیگری هم درباره باتری و شارژ این گوشی هوشمند منتشر شده است، این احتمال وجود دارد که ال جی جی 6 به شارژ وایرلس مجهز باشد که یک ویژگی کاربردی برای کاربران به شمار می آید.

نگاهی خلاصه با مقایسه ال جی جی 6 با ال جی جی 5 و ال جی جی 4

با نگاهی کوتاه به شایعات موجود خواهید دانست که ال جی جی 6 از هر نظری با سری های قبلی جی متفاوت است. این دستگاه از نظر فیزیکی قابل دوام تر خواهد بود و به احتمال بسیار زیاد به ویژگی ضد آب بودن مجهز است. همچنین از لحاظ سخت افزاری دارای ویژگی های خاص خود خواهد بود. اکنون باید تا معرفی رسمی گوشی هوشمند ال جی جی 6 در کنگره جهانی موبایل 2017 منتظر باشیم.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر