;
coinex

مقایسه گوشی ال جی وی 20 و آنر 6 ایکس ؛ یک پرچمدار دربرابر یک میان رده!

مقایسه گوشی ال جی وی 20 و آنر 6 ایکس ؛ یک پرچمدار دربرابر یک میان رده!
در این مقاله قصد داریم تا بررسی و مقایسه گوشی ال جی وی 20 و آنر 6 ایکس را انجام دهیم. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

خبر امروز در رابطه با مقایسه گوشی ال جی وی 20 (LG V20) و گوشی جدید هواوی آنر 6 ایکس (Honor 6X) است. هر دو دستگاه از طراحی تمام فلزی استفاده می کنند، کیفیت بدنه آنها عالی و محکم است و دارای ویژگی های خوبی هستند که با توجه به قیمت کم آنر 6 ایکس، باور این مسئله کمی دشوار به نظر می رسد. ال جی وی 20 از آلومینیومی که در صنعت هواپیما سازی استفاده می شود، ساخته شده و با دوربین های دوگانه و صدای باکیفیتی که از هدفون های آن – که از چهار عدد DAC (مبدل های دیجیتال به آنالوگ) استفاده می کنند و تا به حال در هیچ گوشی هوشمندی استفاده نشده است – خارج می شود.

ال جی وی 20 بیشتر مخصوص افرادی است که به عکاسی و موسیقی علاقه دارند. آنر 6 ایکس هم از یک دوربین دو گانه استفاده می کند تا به عکاسان اجازه افزودن جلوه های ویژه به عکس های گرفته شده خود، بدهد. برای مقایسه بهتر این دو دستگاه، ابتدا باید شباهت ها و تفاوت های آنها را بررسی کنیم. پس ابتدا شباهت ها را با هم مرور می کنیم.

ال جی وی 20 و آنر 6 ایکس شباهت های کمی با یکدیگر دارند. نمایشگر ال جی وی 20 تنها 0.2 اینچ بزرگ تر است، خود دستگاه بلند تر و وزن آن حدود 12 گرم بیشتر از هواوی آنر 6 ایکس است. در صفحه نمایشگرهای این دو گوشی از تکنولوژی ال سی دی مشابه، ولی وضوح تصویر متفاوت استفاده شده است. این دو دستگاه از پردازشگر و جی پی یو متفاوت استفاده می کنند ولی هر دو دستگاه، یک مدل 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم دارند. در غیر اینصورت هواوی آنر 6 ایکس فقط 3 گیگابایت رم با 32 گیگابایت حافظه دارد.

حافظه هر دو گوشی با کارت حافظه قابل ارتقا است. دوربین های اصلی با هم متفاوت؛ ولی مشابه اند – ال جی وی 20 از یک سنسور 12 MP و یک سنسور 8 MP استفاده می کند در حالی که آنر 6 ایکس از یک سنسور 12 MP و یک سنسور دیگر 2 MP استفاده می کند – هر دو برای باز کردن قفل دستگاه از حسگر اثر انگشت استفاده می کنند، ولی فقط ال جی وی 20 است که به کاربران  اجازه پرداخت قبوض را با این دستگاه می دهد و آنر 6 ایکس تکنولوژی ان اف سی را ندارد. هر دو از ویژگی های عادی مانند وای فای، بلوتوث (در ال جی وی 20 از v4.2 و در آنر 6 ایکس از v4.1 استفاده شده است) GPS و درگاه یو اس بی- مدل جدید یو اس بی یعنی نوع C برای شارژ و جا به جایی دیتا در ال جی وی 20 و مدل میکرو یو اس بی v2.0 در آنر 6 ایکس استفاده شده است – برخوردار هستند.

مشخصات ال جی وی 20

LG-V20-AH-NS-nougat-3

بسیاری از کاربران از طراحی ال جی وی 10 که بدنه ای استیل و بدون هیچ طرحی داشت، بسیار راضی بودند؛ ولی ال جی وی 20 با داشتن بدنه ای از آلومینیومی که در صنعت هواپیما سازی استفاده می شود، بسیار صیقلی تر و حرفه ای تر از مدل قبلی خود به نظر می رسد.  پشت سیلیکونی آن حذف شده، اما ال جی در بالا و پایین این دستگاه، دو عدد ضربه گیر شبه سیلیکونی را قرار داده است. ال جی وی 20 نمایشگر دوگانه را حفظ کرده و ال جی حتی نور نمایشگر دوم را بیشتر نیز کرده است. این دستگاه بیشتر برای افرادی که به آزمودن عکس ها علاقه دارند و افرادی که به دنبال شنیدن صدای باکیفیت از بلندگو ها هستند، طراحی شده است.

ال جی، گوشی وی 20 خود را با دو صفحه نمایش، به جای یک صفحه و تکنولوژی “همیشه روشن”، طراحی کرده است. نمایشگر اصلی IPS Quantum کواد اچ دی است که ابعاد آن 5.7 اینچ با وضوح 2560 × 1440 پیکسل و تراکم پیکسلی 513 پیکسل بر اینچ (PPI) است.

ابعاد نمایشگر ثانویه 1040 × 160 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز 513 پیکسل بر اینچ (PPI) است. نمایشگر ثانویه، عمر باتری را با خاموش نگه داشتن نمایشگر اصلی، بیشتر کرده و اعلاناتی مانند تاریخ و زمان را خود نشان می دهد. ال جی وی 20 از پردازنده اسنپدراگون 820 چهار هسته ای با دو هسته تنظیم شده در 1.6 گیگاهرتز و دو هسته دیگر تنظیم شده در 2.15 گیگاهرتز استفاده می کند. این دستگاه دارای 4 گیگابایت رم DDR4 و 64 گیگابایت حافظه داخلی سریع تر قابل ارتقا UFS 2.0 است.

اسمارت فون ال جی وی 20 برای عاشقان عکاسی طراحی شده است. این دستگاه از دوربین دوگانه با یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور برای زاویه های گسترده با لنز 8 مگاپیکسلی که به عنوان دوربین دوم عمل می کند، استفاده می کند. برای عکس های معمولی، ال جی وی 20 به صورت خودکار از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می کند، ولی زمانی که نیاز به گرفتن عکسی با زاویه باز داشته باشید، این سنسور زاویه گسترده 8 مگاپیکسلی است که به کار می آید.

ال جی از لیزر و فوکوس خودکار سریع (PDAF) به صورت همزمان استفاده می کند. به علاوه، دوربین اصلی دارای روزنه f/1.8 و سنسور 8 مگاپیکسلی دارای دهانه دیافراگم f/2.4 است و لرزشگیر اپتیکال (OIS) و فلش ال ای دی dual-tone نیز از ویژگی های قسمت دوربین آن است. دوربین جلوی این دستگاه فقط از یک سنسور 5 MP با روزنه f/1.9 برای سلفی ها و چت های ویدئویی استفاده می کند.

باتری ال جی وی 20 قابل جا به جایی و 3200 میلی آمپر ساعتی  است که یک روز کامل دوام می آورد. این گوشی به کاربر گزینه انتخاب شارژ سریع 3.0 را ارئه می دهد و یا کاربران این گوشی می توانند به سادگی باتری خالی را با یک باتری پر عوض کند.

ال جی برای مدل وی 20 خود از تکنولوژی Hi-Fi با 4 عدد DAC (مبدل های دیجیتال به آنالوگ) استفاده کرده است که برای یک گوشی هوشمند، یک حرکت جدید محسوب می شود. این دستگاه همچنین مجهز به EQ با دو دکمه تعادل چپ و راست بوده که گواهی نامه B & O دارند و صدا را برای هندزفری ها، باکیفیت پخش می کنند، ولی باعث ناامیدی است که ال جی اسپیکرهایی را در جلوی ال جی وی 20 طراحی نکرده تا از این تکنولوژی نهایت استفاده را ببرد.

به ال جی وی 20 برای بدنه محکم و قوی خود گواهی نامه MIL-STD-810G اعطا شده است. این گوشی هوشمند ابعادی برابر با 159.7 × 78.1 × 7.6 میلی متر دارد و وزن آن 174 گرم و قیمت آن حدودا 670 دلار است. ال جی وی 20 در رنگ های نقره ای و تایتان موجود بوده و از اندروید 7.0 نوقا استفاده می کند.

مشخصات هواوی آنر 6 ایکس

Honor-6X-CES-2017-Hands-On-AH-21

برای هر چه بهتر انجام دادن مقایسه گوشی ال جی وی 20 با آنر 6 ایکس اکنون نوبت به آن رسیده تا مشخصات آنر 6 ایکس را بررسی کنیم. این اسمارت فون محصول شرکت هواوی بوده و یک گوشی هوشمند درجه متوسط با قیمت بسیار پایین 250 دلار برای مدل 32 گیگابایتی و 299 دلار برای مدل 64 گیگابایتی است. این گوشی دارای بدنه محکم و فلزی و گوشه های گرد است که نگه داشتن آن در دست را آسان تر می کند. همچنین از شیشه منحنی 2.5D نیز استفاده می کند که با گوشه های گرد این دستگاه تناسب خوبی دارد. آنر 6 ایکس تنها 8.2 میلی متر ضخامت داشته و با وزن 162 گرم، گوشی سبکی به حساب می آید. این گوشی دارای دوربین دوگانه است و می توان به وسیله آن عکس های باکیفیتی زا به ثبت رساند. اکنون به بررسی اینکه چگونه در مقابل ال جی وی 20 با قیمت تقریبا بالای خود می ایستد، می پردازیم.

هواوی آنر 6 ایکس از نمایشگر 5.5 اینچی IPS LCD فول اچ دی با وضوح تصویر 1920 × 1080 پیکسل و 403 پیکسل بر اینچ (PPI) استفاده می کند. هواوی از پردازشگر طراحی شده مخصوص خود، HiSilicon Kirin 655 هشت هسته ای با چهار هسته تنظیم شده در 1.7 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر تنظیم شده در 2.1 گیگاهرتز استفاده می کند. به همراه آن از GPU خود Mali-T830MP2 نیز برای گرافیک استفاده می کند. آنر 6 ایکس های اصلی از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه، برخوردار هستند، ولی هواوی مدعی شده که یک مدل 4 گیگابایت / 64 گیگابایتی نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

هواوی آنر 6 ایکس از یک دوربین دوگانه غیر معمول استفاده می کند. نه فقط به این دلیل که دوربین های دوگانه غیر معمول هستند؛ بلکه به این دلیل که دوربین دوم آن فقط 2 مگاپیکسل است. دوربین اصلی 12 MP است و با دوربین دوم روی هم رفته باعث شده اند که هواوی ادعا کند، دوربین آن قادر به گرفتن عکس هایی حرفه ای خواهد بود. این دوربین دارای فاز تشخیص فوکوس خودکار (PDAF) و فلش ال ای دی است. برای دوربین جلو نیز آنر 6 ایکس از یک لنز 8 مگاپیکسلی جهت سلفی ها و ویدئو چت ها استفاده می کند. باتری این دستگاه بزرگ تر و 3340 میلی آمپری و غیر قابل جا به جایی با تکنولوژی شارژ سریع است.

با نکات گفته شده باید دوباره یادآوری شود که آنر 6 ایکس یک گوشی هوشمند رده متوسط است که از کیفیت ساخت عالی، نمای خوب و ویژگی های بالایی برخوردار است. این دستگاه دارای حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی است، ولی به دلیل برخوردار نبودن از ان اف سی، پرداختن قبوض با این دستگاه ممکن نیست. هواوی برای جلوگیری از خستگی چشم یک ویژگی را برای فیلتر کردن نور آبی به این گوشی افزوده است. ابعاد آن 150.9 × 76.2 × 8.2 میلی متر و وزن آن 162 گرم است که در رنگ های خاکستری، طلایی و نقره ای موجود است.

قیمت آن برای مدل 3 گیگابایت / 32 گیگابایتی حدودا 250 دلار و برای مدل 4 گیگابایت / 64 گیگابایتی، 300 دلار است که این مدل در اواسط سال عرضه خواهد شد. آنر 6 ایکس با اندروید 6.0 مارشمالو عرضه شده، ولی برنامه آپدیت به اندروید 7.0 نوقا را دارد. این تلفن یک دستگاه GSM است که فقط در AT&T یا T-Mobile در آمریکا پاسخ می دهد.

برنده مقایسه گوشی ال جی وی 20 و آنر 6 ایکس

LG-V20-AH-NS-camera

اکنون نوبت به آن رسیده که برنده مقایسه گوشی ال جی وی 20 و آنر 6 ایکس را مشخص کنیم. از هر نظر بهتر است که گوشی هوشمند ال جی وی 20 به عنوان برنده این رقابت انتخاب شود. می‌توان به راحتی‌ گفت که این دستگاه از هر لحاظ، البته به جز قیمت آن، در مقایسه این دو گوشی با یکدیگر، برتر است. برای این مقایسه همیشه قیمت یک دستگاه نیز در نظر گرفته می شود؛ اما ال جی وی ۲۰ در تمامی مشخصات فنی‌ از آنر 6 ایکس پیشی‌ گرفته است. با این حال، اگر شما به دنبال یک گوشی عالی‌ با قیمتی مناسب هستید، هواوی آنر 6 ایکس می‌‌تواند گوشی مناسبی باشد.

گوشی ال جی وی 20 دارای صفحه نمایش بزرگ تر و وضوح کواد اچ دی، نمایشگر دوگانه، پردازشگر و جی پی یو  بهتر، دوربینی بهتر، رم بیشتر در مدل اصلی خود، سیستم صوتی بهتر، درگاه یو اس بی مدل C جدیدتر، فناوری NFC برای پرداخت با موبایل و سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا است. قیمت بالا تر این گوشی نسبت به آنر 6 ایکس به دلیل ویژگی های بیشتر هستند و قطعا این ویژگی ها ارزش خرج کردن بیشتر را دارد.

اما در پایان باز هم باید یادآوری کنیم که انتخاب برنده بیشتر سلیقه ای بوده و می تواند عوامل مختلفی در انتخاب یک گوشی دخیل باشد. شما به عنوان یک کاربر کدام گوشی را ترجیح می دهید؟ به نظر شما برنده کدام است؟

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر