;
coinex

فلش بک و پیش بینی؛ عملکرد شرکت هواوی در سال 2017 چگونه خواهد بود

huawei

در میان رقابت بین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سال 2016 میلادی، شرکت هواوی به عنوان یک تولید کننده بزرگ عملکرد بسیار خوبی را داشت. هواوی در سال گذشته میلادی حضور درخشانی را داشت و کاربران خود را راضی نگه داشته بود. امروز در تکرا قصد داریم که نگاهی به عملکرد شرکت هواوی در سال 2016 میلادی داشته باشیم و نگاهی کوتاه هم به عملکرد سال آینده این شرکت خواهیم انداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

نیاز است که بدانید هواوی تنها یک تولید کننده گوشی های هوشمند نیست. این شرکت در زمینه های مختلفی فعالیت داشته و محصولات باکیفیت را ارائه داده است. هواوی مالک تجارت زیرساخت های شبکه است که برای این شرکت بسیار سودآور و گسترده است. هواوی از این سود برای ساخت گوشی های هوشمند استفاده می کند که شامل هزینه های تولید پردازنده Kirin هم می شود.

های سیلیکون یک تکیه گاه برای این تولید کننده چینی است که فاصله بیش از حدی را با کوالکام ایجاد کرده است. بر خلاف دیگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی هواوی می تواند قدرت خوبی را با پردازنده خود به دستگاه ها دهد. به هر حال استفاده از پردازنده ای مانند اسنپدراگون 810 باعث بر کاهش هزینه های تولید یک گوشی هوشمند برای این شرکت خواهد شد.

شرکت هواوی

محصولات

بهتر است که به محصولات هواوی در سال گذشته میلادی نگاهی داشته باشیم. این شرکت در طول سال گذشته چند گوشی هوشمند را روانه بازار کرد که شامل هواوی پی 9، پی 9 پلاس و پی 9 لایت می شود که در نیمه اول سال عرضه شدند. همچنین در سه ماهه چهارم سال هواوی نوا، نوا پلاس و هواوی میت 9 پا به بازار گذاشتند.

شرکت هواوی در سال گذشته گوشی هوشمند پرچمدار خود یعنی پی 9 را با همکاری اپتیک ساز آلمانی لایکا معرفی کرد، این همکاری نقش زیادی را در دوربین پرچمدار 2016 هواوی داشت. خوشبختانه دوربین موجود در دستگاه های 2016 هواوی عملکرد خوبی را داشتند و این عملکرد در میت 9 به اوج خود رسید.

گوشی هوشمند هواوی میت 9 به بهترین شکل ممکن طراحی شده بود و می توان گفت که نسخه پورش دیزاین این دستگاه ظاهری شبیه به گلکسی نوت 7 سامسونگ را داشت. اگرچه هواوی میت 9 قیمت مناسبی را در بازار جهانی داشت؛ اما در بازار چین با قیمت معقول تری عرضه شد.

نرم افزار

شرکت هواوی هم مانند دیگر شرکت ها دارای رابط کاربری اختصاصی خود است که تحت عنوان EMUI در دستگاه های هواوی موجود است، البته آخرین نسخه از رابط کاربری این شرکت EMUI 5.0 بود که در هواوی میت 9 وجود داشت. رابط کاربری EMUI هنوز کامل نیست؛ اما نسبت به گذشته بهبود زیادی داشته است.

رابط کاربری EMUI 5.0 نه تنها بهتر است بلکه عملکرد فوق العاده ای را داشته است در نهایت انتظار می رود که هواوی این رابط کاربری را به بهترین شکل ممکن بهبود دهد. حال قرار است که این رابط کاربری روی سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا در طی به روزرسانی ها منتشر شود.

شرکت هواوی

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی

شرکت هواوی هرساله محصولات خوب و باکیفیت را ارائه می دهد که کاربران بسیاری را به خود جذب می کند. سال جاری میلادی با بحث هوش مصنوعی آغاز شده و اکثر شرکت ها قصد دارند که دستیار دیجیتالی اختصاصی خود را طراحی کنند و در پرچمدارهای خود به ارمغان آورند.

ریچارد یو به تازگی درباره هوش مصنوعی صحبت هایی را داشته است، به احتمال بسیار زیاد هواوی قصد دارد که دستیار شخصی خود را تحت عنوان Superphone طراحی کند، البته این هوش مصنوعی در برنامه بلند مدت این شرکت قرار گرفته است و شاید در طول سال جاری میلادی خبری از آن نباشد.

علاوه بر این هواوی همان اندازه که به گوشی های هوشمند و بحث هوش مصنوعی اهمیت داده به تکنولوژی واقعیت مجازی هم اهمیت می دهد. متاسفانه این شرکت هنوز هدست اختصاصی واقعیت مجازی خود را ارائه نداده و در نهایت این انتظار را داریم که در طی سال 2017 میلادی هدست اختصاصی خود را به بازار عرضه کند.

موفقیت شرکت هواوی

همانطور که می دانید شرکت هواوی در طول چند سال اخیر موفقیت بسیاری را کسب کرده و پیشرفت بسیاری را در بازار جهانی موبایل داشته است. این شرکت اکنون سومین تولید کننده برتر گوشی های هوشمند در جهان پس از سامسونگ و اپل است. درآمد هواوی نسبت به سال های 2014 و 2015 تقریبا 20 درصد افزایش یافته است. این آمار و ارقام رشد هواوی را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد و به نظر می رسد که پیشی گرفتن از دیگر رقیبان را به سرعت انجام داده است.

چالش ها

هواوی هنوز باید چالش های بسیاری را پشت سر بگذارد. اکنون بازار داخلی چین پیشرفت بسیاری داشته و تولیدکنندگان قدرتمند دیگری هم در این کشور وجود دارند که از جمله آن ها می توان به اوپو و ویوو اشاره کرد. البته هواوی اکنون در بازار ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده و قرار است که سود عظیمی را در این کشور داشته باشد.

اگر رقابت فروش را یک بازی در نظر بگیریم شرکت هواوی این بازی را در سال 2016 با موفقیت به اتمام رساند؛ اما هنوز چالش ارائه به روزرسانی ها برای پرچمدارهای این شرکت مانده است. به هر حال اندروید 7.0 نوقا باید برای پرچمدارهای فعلی این شرکت منتشر شود.

شرکت هواوی

شرکت هواوی در سال 2017

انتظار می رود که هواوی عملکرد سال گذشته خود را در 2017 ادامه دهد. هواوی در حال گسترش تجارت خود است و قرار است در طی سال جاری میلادی کارمندان بیش تری را برای بخش های مختلف خود استخدام کند، پس با این حال برنامه های خاصی را برای سال جاری دارد.

به هر حال قرار است که این شرکت فروش خود را در ایالات متحده آمریکا افزایش دهد و انتظار می رود که تا سال 2018 مذاکرات خود را با شرکت های حامل این کشور انجام دهد، نتیجه این مذاکرات قطعا قابل قبول خواهد بود.

هواوی قرار است که در کنگره جهانی موبایل 2017 گوشی هوشمند پرچمدار خود را تحت عنوان هواوی پی 10 معرفی کند که البته نسخه پلاس و لایت آن هم قرار است که از راه برسند. اکنون باید منتظر دیدن عملکرد این تولید کننده بزرگ در سال 2017 میلادی باشیم.

منبع: androidauthority

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدی که قرار داده اید

    پاسخ