;
coinex

اثرات باورنکردنی انگور در درمان آلزایمر ؛ با این میوه خود را بیمه کنید!

اثرات باورنکردنی انگور در درمان آلزایمر
اگر انگور از میوه های مورد علاقه تان است، خوش شانس هستید؛ چراکه اکنون شما دلیل دیگری هم برای خوردن این میوه خوشمزه دارید، مطالعه جدیدی در این زمینه نشان می دهد، مصرف انگور اثری محافظتی در مقابل آلزایمر دارد.

در این مطالعه که از سوی تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس انجام شده، 10 سوژه (5 زن و 5 مرد) مورد آزمایش قرار گرفته اند که همه آنها در مراحل اولیه زوال شناختی قرار داشته اند.

نیمی از سوژه های مورد آزمایشی به صورت تصادفی انتخاب شدند و به آنها در طی شش ماه، روزانه دو بار پودر انگور داده شد. دوز مصرفی این افراد 2.25 فنجان (532 میلی لیتر) انگور تازه در روز بود. به نیم دیگری از افراد درگیر در این مطالعه (بدون اینکه افراد مورد نظر آگاه باشند) شبه دارویی؛ چیزی شبیه به پودر انگور با طعم و ظاهری مشابه آن که حاوی مقادیری پلی فنول بود داده شد.

پلی فنول ها ترکیباتی هستند که عمدتا در میوه ها، سبزیجات، قهوه، چای، آجیل، حبوبات و غلات یافت می شوند.

عملکرد شناختی شرکت کنندگان و همچنین متابولیسم بدن آنها با استفاده از اسکن پِت (تصویربرداری با مواد رادیو اکتیو پوزیترون دهنده) در این مطالعه دو بار مورد بررسی قرار گرفت، بار اول در زمان شروع مطالعه و بار دوم شش ماه پس از آن.

نتایج این بررسی ها نشان داد، گروهی که شبه دارو را مصرف کرده بودند، دارای کاهش قابل توجهی در متابولیسم مغز خود بودند، مشخصا نواحی از مغز که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرند. در عوض، گروهی که پودر انگور مصرف کرده بودند، دارای فعالیت متابولیکی متناسبی در این ناحیه مغز بودند و همچنین شواهدی از بهبود عملکر شناختی و حافظه در این افراد مشاهده شد.

این اثرات مثبت، احتمالا ناشی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده در پلی فنول ها بوده است. دانشمندان می گویند، این ترکیب ها استرس اکسیداتیو را در مغز کاهش می دهد. در همین حال، ترکیبات مورد نظر منجر به بهبود جریان خون در نواحی از مغز و حفظ سطح مواد شیمیایی که باعث بهبود حافظه است، می شوند.

به گفته دکتر دانیل اچ سیلورمن، محقق ارشد این تیم تحقیقاتی: “این مطالعه نشان دهنده تاثیر انگور به عنوان یک میوه کامل (جدا از ترکیبات حاوی آن) است که از اثرات محافظتی آن در مقابل بیماری آلزایمر خبر می دهد. این مطالعه مقدماتی، همچنین شواهدی بیشتری از نقش مثبت این ترکیبات در بهبود بیماری های عصبی و قلبی عروقی در اختیار ما قرار داده است. با این حال، برای تایید این موضوع نیاز به مطالعات بالینی دیگری با وجود گروه های بزرگتری خواهد بود.”

و اگر انگور از میوه های مورد علاقه شما نیست، مطالعات پیشین هم نشان می دهد، ترکیبات شیمیایی دیگر در سایر میوه ها و سبزیجات نیز می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند. اما خاطرتان باشد مصرف روزانه دو فنجان انگور شما را در برابر آلزایمر بیمه خواهد کرد!

نتایج یافته های این محققان در نشریه” Experimental Gerontology” به چاپ رسیده است.

.

منبع: newatlas

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر