سازندهی بازیهای Silent Hills و Metal Gear، هیدئو کوجیما، توضیح داده است که چرا بازیهای ترسناک میسازد. البته بازی در دست ساخت او، Death Stranding یک بازی ترسناک نیست؛ ولی شاید در آینده، باز هم سراغ بازیهای ترسناک برود.
او به وبسایت IGN گفته:
من به سادگی میترسم، این رفتار شاید درست مثل آلفرد هیچکاک و همینطور استیون اسپیلبرگ باشد. آنها هم مثل من راحت میترسند، در واقع ساخت یک چیز ترسناک کار آسانی است، چون ما میدانیم چه چیزی ترسناک است. ولی وقتی در این کار ما بطور مداوم تصور میکنیم، مثلا موقعیتهای وحشتناک را تصور میکنیم، خوابهای بدی نیز میبینیم. بخاط این است که من بازیهای ترسناک میسازم.
بازی Silent Hills ثابت کرد که کوجیما میتواند ما را بترساند. او در مصاحبه با IGN، گفت که فکر میکند اثرگذارترین راه برای ترساندن مردم، نشان دادن چیزی است که کمی از واقعیت و تصورات معمول فاصله داشته باشد.
او همچنین گفت:
در نگاه اول، آنها نمیدانند آن چیز غیرمعمول چیست. وقتی شما این کار را انجام میدهید، ذهنها گیج میشود و این مخاطب را میترساند. همچمنین افزودن عناصر و المانهای ناشناخته و نامفهوم هم میتواند خیلی ترسناک باشد.
او دربارهی بازی جدیدش، بازی Death Stranding گفت که قرار است برای PS4 عرضه شود و نه کنسول نسل بعدی.
.
منبع: gamespot